הסכנה בתרסיסי קצף וזיקוקים

אירועי יום העצמאות מלווים בשמחה רבה שמוציאה לרחובות הערים השונות, מרכזי הבילוי ובמות השמחה עשרות אלפי חוגגים ומבלים, ביניהם ילדים ובני נוער הרוכשים תרסיסי קצף, זיקוקים ונפצים שונים.

25.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסכנה בתרסיסי קצף וזיקוקים

עקב פציעות רבות של צעירים בחגיגות העצמאות מד"א מזהיר משימוש בתרסיסי קצף וזיקוקים

שימוש במוצרים שכאלו טומנים בחובם סכנות וזאת עקב חשש לפגיעה ישירה של תרסיסי קצף וזיקוקים בעיניים ובדרכי הנשימה העלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים.

אירועי החגיגות מלווים בפציעות שונות, שבעקבותם צוותי מד"א כרמל פרוסים בכוחות מתוגברים בבמות הבידור והשמחה ברחבי הערים שם הם נחשפים מדי שנה לתוצאות המזיקות של שימוש מסוכן באביזרים הללו.

הצוותים מטפלים בנפגעים צעירים רבים הסובלים מגירוי בעיניים, בדרכי הנשימה ומכוויות הנובעות ממגע ישיר של להבת הזיקוק עם העור.

מד"א ממליץ להורים להביא לידיעת ילדיהם את הסיכונים הטמונים בשימוש בזיקוקין, נפצים ובהתזת התרסיסים כדי לשמור בריאותם . במידה ורוכשים תרסיסי "שלג" "קצף" או תרסיסי "חוטים", יש לבדוק כי הם נושאים תו תקן ישראלי ולהנחות את הילדים לא לכוון את פיית המיכל לכיוון הראש, הפה והעיניים שלהם או של חבריהם למשחק.

במקרה של חדירת חומר כימי לעיניים יש לשטוף בהרבה מים ובמידת הצורך לפנות בהקדם לטיפול רפואי ולחייג למד"א בטלפון 101.

שמעון ביטון

חשוב לזכור, כי התרסיס הוא חומר דליק במיוחד, יש להרחיק אותו ממקור אש ואסור באיסור מוחלט להתיז אותו על מקור אש או להשליך את המיכל למקור אש מחשש להתלקחות ופיצוץ.

מקלות זיקוקין בוערים יש להרחיק מאזור הראש, הפנים ובמיוחד מאזור העיניים ובייחוד אין להשליך זיקוקין בוערים, לעבר קהל או "חברים למשחק". במקרה של חדירת גץ אש לעין יש לשטוף אותה במהירות בהרבה מים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב ולחייג למד"א בטלפון 101.

מגן שמעון ביטון, מנהל מד"א מרחב כרמל והמחוז הצפוני בחירום פונה בקריאה לציבור ההורים לקיים דו שיח עם ילדיהם על הסכנות הטמונות בשימוש בתרסיסי קצף ובזיקוקים.

מגן שמעון ביטון: "הסברה נכונה ומתן תשומת לב להתנהגות הילדים תסייע בהפחתת ומניעת פגיעות מיותרות בגוף. צוותי מד"א פרוסים בבמות השמחה השונות וברחבי הערים בכוננות מוגברת באופנועי חירום וניידות בכדי לתת מענה רפואי מהיר ובסטנדרטים גבוהים בכדי שימי החגיגות והשמחה יעברו בשלום".

נפצים

תגובות

מומלצים