עליה בהיקף הפעילות בתחום החברות

​השנה האחרונה התאפיינה בגידול ניכר בהיקף הפעילות המתבצעת בתחום החברות ברשות התאגידים, החל מכמות החברות החדשות הנרשמות, מספר דיווחי העדכון שמגישות חברות, כמות הדוחות השנתיים של חברות ועוד.

24.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עליה בהיקף הפעילות בתחום החברות

רשם החברות במשרד המשפטים מפרסם לראשונה נתונים על פעילותו

סך הכל נרשמו בשנת 2016 ברשם החברות כ-18,000 חברות חדשות, עליה של כ-6.5% בהשוואה לשנת 2015 ועליה של כ- 24% בתוך שלוש שנים (בשנת 2013 נרשמו כ-14,500 חברות חדשות).

בצד עלייה זו בהיקף הפעילות בתחום החברות, ניתן לציין את  פעילות האכיפה והגבייה של רשות התאגידים בשילוב עם המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה - בשלוש השנים האחרונות נגבו חובות עבר של חברות בשיעור של מעל ל-134 מיליון ₪ וזאת בנוסף לגביית אגרות שוטפות בסך של מעל ל- 200 מיליון ₪ בכל שנה.

כמו כן, בשנת 2016 הוגשו כ- 162,500 דוחות שנתיים לרשם החברות, עליה של כ-35% בתוך שלוש שנים ועליה של כ-14% בהשוואה לשנת 2015 במספר הדוחות השנתיים שהוגשו.

העלייה בשיעור הדוחות המוגשים, הנובעת מפעילות האכיפה של הרשות, תורמת לאיכות המידע במאגר הנתונים הפומבי ברשם החברות, ומסייעת לקידום פעילות כלכלית המבוססת על מידע מהימן.

רשות התאגידים במשרד המשפטים נמצאת בעיצומה של מהפכה דיגיטלית, וכיום שירותים רבים נגישים לציבור באמצעות אתר הפעולות המקוון. כך למשל, במחצית השניה של שנת 2016, כ-67% מסך הבקשות לרישום חברה הוגשו באופן מקוון באמצעות מערכת הגשת הבקשות לרישום חברה באתר רשות התאגידים (יצוין כי מגמת העליה נמשכת ומתחילת שנת 2017 עומד נתון זה על כ-72%!).

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד: "פעילות רשם החברות ברשות התאגידים מבטאת, הלכה למעשה, את יישום העקרונות המובילים במשרד המשפטים ובהם שוויון, חיזוק שלטון החוק וכן שיפור מתמיד של השירות בכלל ובדרך של מקוונות בפרט. אני גאה בפעילות ובמעורבות הרשות בתחום החברות, שכן היא משמעותית וחיונית לקידום העשייה המסחרית בישראל ולהסרת מכשולים בירוקרטיים".
  
ראש רשות התאגידים, עו"ד אייל גלובוס: "נתוני רשות התאגידים בתחום העסקי של רשם החברות מלמדים על היקפי הפעילות הגדלים עימם מתמודדת הרשות מדי שנה. הרשות עוברת מהפכה דיגיטלית במטרה  לשפר את השירות הניתן לציבור ובצד כל זאת - פיקוח, בקרה ואכיפה  אפקטיביים של הוראות הדין. הגידול המתמשך בדוחות השנתיים המוגשים ובהיקפי הפעולות בתחום החברות, יחד עם מהירות הטיפול, תורם לחיי המסחר ולפעילות העסקית במשק הישראלי". 

תגובות

מומלצים