3 סיבות להשקיע במגרשים למכירה בצפון

אין ספק כי שוק הנדל"ן הישראלי חווה בשנים האחרונות טלטלות עזות, אבל כרגע, המצב טוב, ולפי התחזיות המומחים, הוא עתיד להישאר כך לאורך זמן.

24.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
3 סיבות להשקיע במגרשים למכירה בצפון

בשל בעיות שונות שצצות במסלולי ההשקעות האחרות הקיימות כיום, עולה קרנן של ההשקעות בנדל"ן והן שבות ותופסות את מעמדן כהשקעה המועדפת והבטוחה על משקיעים רבים בארץ ובחו"ל. אז למה, בעצם, כיום, יותר מתמיד, משתלם להשקיע ברכישת מגרשים בכלל, ובמיוחד בצפון הארץ? ישנן לכך מספר סיבות טובות.

תנופת בניה בכל רחבי הארץ

המחאה החברתית בישראל בקיץ 2011 (המכונה גם "מחאת הדיור" ו"מחאת האוהלים") הוציאה רבבות אזרחים לרחובות הערים הגדולות. מיקומים מרכזיים בערים כמו תל אביב נחסמו לתנועות כלי רכב ואילצו את ממשלת ישראל לנקוט בפעולה אקטיבית ומהותית, אשר כללה מספר צעדים לפתרון בעיית מצוקת הדיור. חלק מהצעדים כבר היו בתהליכים שונים, וחלקם היו צעדים שנועדו לספק מענה למוחים ולדרישותיהם. הצגת יוזמות ממשלתיות כמחיר למשתכן ותנופת בניה מסיבית הפכו לחלק מתמונת המצב העכשווית שלנו.

מגרשים למכירה בצפון - למה דווקא בצפון?

בעוד שבמרכז הארץ מדובר בבניה צפופה ורוויה, אזורי צפון הארץ ודרומה נחשבים להרבה פחות צפופים ויקרים. הסיבה לכך, בעיקר, כי משקיעים עדיין לא גילו את האטרקטיביות של מגרשים למכירה בצפון, ולכן, לא מתנהלים קרבות מחירים מרים ונמהרים בין משקיעים פרטיים לכרישי נדל"ן על כל מגרש המוצע למכירה.

קרבות כאלה לא רק מעלים את קרנה של אותה חלקת קרקע בעיני האחרים (אם יש ביקוש כזה גדול, מדובר במשהו "טוב"), אלא, אף, כתוצאה מכך, מעלים את מחירה ומחיר המגרשים והחלקות השוכנים בסמיכות לה.

קרקעות אינן חייבות לשמש לבניה מיידית

כתוצאה משתי הסיבות הקודמות, נולד סוג חדש של השקעה, רכישת קרקע חקלאית שעדיין איננה מיועדת לבניה, לצורך השקעה. העיקרון כאן פשוט למדי: מחירן של קרקעות חקלאות (ובעיקר באזורים שאינם במרכז הארץ) זול מאד, במיוחד יחסית למחירן של קרקעות המיועדות לבניה.

בשל תנופת הבניה, ישובים צומחים, מתרחבים ומוסיפים עוד ועוד יחידות דיור, על מנת למשוך אליהם זוגות צעירים ומשפחות. כתוצאה מכך, תופשרנה לבניה רוב הקרקעות החקלאיות הרלוונטיות, אשר נמצאות בקרבת תשתיות מתפתחות (ככבישים, מחלפים, צמתים וכן הלאה). מי שמחזיק בקרקע כזו (אשר כזכור, נקנתה במחיר נמוך בהרבה מקרקע לבניה) יוכל למכור אותה ברווח ניכר ליזמים, קבלנים ואף ל"סתם" אנשים פרטיים שירצו לגור באזור.

לסיכום:

תנופת הבניה שהחלה לפני מספר שנים, כנראה שאיננה עומדת להסתיים, אלא רק תלך ותתעצם. על פי התחזיות הנוכחיות, ההשקעה בנדל"ן נחשבת להשקעה טובה, בין אם המדובר בדירה/בית למגורים בעצמכם, רכישה כנכס מניב (להשכרה על בסיס שכ"ד) או קניית קרקע חקלאית כהשקעה לטווח הרחוק יותר.

להשקיע במגרשים

תגובות

מומלצים