הסוד החבוי של סרן נ. מהצפון

קצין דרוזי ביחידת מודיעין סודית שנחשף למראות מחנות ההשמדה בפולין לא נשאר אדיש לכאב, נ. מאחד הכפרים בצפון היה רוצה לראות את הצבא מעורב יותר בהסברה בתיכון הדרוזי.

22.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסוד החבוי של סרן נ. מהצפון

בשיחה לפורטל הכרמל סרן נ. מדבר על ההכנות לפני גיוס ואחרי שמתגייסים סרן נ. לא מדבר הרבה על התפקיד שלו אבל מדבר יותר על החינוך ואופן ההתנהגות וחשיבות תמיכת המשפחה בחייל כדי להגיע להצלחה בכל תפקיד.

נ. רווק שמתגורר עם אמו ואחיותיו הוא איבד את אביו כשהיה בן 8, נ. התגייס לצבא ב2010 ולחם כשנתיים בגדוד חרב ומשם עבר לתפקידים שונים בגדוד ולפני שנתיים הגיע לתפקיד מודיעין סודי ביחידת מודיעין.

נ. : "אני לא רגיל לדבר על מה שאני עושה בצבא אני מעדיף להשאיר את המילים לבכירים יותר בצבא, כבן העדה הדרוזית זה מאוד מאתגר, עבודה מעניינת וגם אחריות על חיי אנשים, זו חוויה מספקת שלא הייתי חווה במקום אחר".

נ. למד בבית ספר יסודי חט"ב ותיכון בכפרו בצפון ומשם התגייס לצבא עם מעט ידע על הצבא.

נ. " אני השתפשפתי לפני והיה בשבילי יותר קל להשתלב בצבא, לא עבור כל מי שמתגייס זה הולך קל, אני ראיתי צעירים שהתקשו, מה שכן בצבא אחווה קיימת וישנה ותמיד אנחנו מנסים לעזור לכל מי שצריך עזרה".

נ. :"חשוב לי להודות לבני המשפחה שלי ששורדים את המרחק שלי מהם והם מבינים ותומכים בי, הם יודעים שאני נמצא בתפקיד סודי, לא יודעים את הפירוט, הם סומכים על ההחלטות שלי, בנוסף לתפקיד שלי אני במערך לימודים שנה שניה בחוגים תקשורת ומדעי מחשב באוניברסיטה".

נ. : "הצעירים הדרוזים היום במערכת הם חברה עם ראש על הכתפיים עם הבנה וכן הם יכולים לסייע בהשתלבות ולהכוון את הצעירים לדרך הנכונה וייעץ למי שהולך להתגייס מעצם זה שהם נמצאים במערכת וחווים דברים ומכירים דברים, כשהתגייסתי לא היה לי מושג מה זה צבא, היום אני רואה את העולם הגדול והאופציות בצבא, זה עולם ומלואו".

"כשמכירים את המערכת מבפנים באים ומסבירים לצעירים בבתי הספר אז יש יותר הבנה לאן הולכים בצבא".

נ. : "אחרי שהשתתפתי במשלחת לפולין הבנתי את משמעות צה"ל כגוף ערכי עם ערכים מעל ומעבר, אני כמו כולם ראיתי את התמונות המזעזעות של ההרג והטבח שקורה בסוריה והזדעזעתי מהמראות, כולנו יודעים שאין מה להשוות בין צה"ל והמוסריות שלו לבין ארגוני הטרור שמבצעים הרג זה".

סרן נ

נ. :"במסגרת המשלחת לפולין ראיתי את הזוועות של הצבא הנאצי מול העם היהודי ומי שלא נחשב מהגזע הארי, זה גורם להבין את המטרה של צה"ל להגן על מדינת ישראל, לצעירים אני אומר שהיום יש המון אופציות פתוחות להשתלב במערכת ולהתייעץ כל אחד והבחירה שלו והדרך שלו".

"למשלחת בפולין הגעתי עם אפס ידע בנושא זה דבר שמשרד החינוך לא מרחיב עליו במגזר הדרוזי הגעתי לשם וחוויתי אחת החוויות שלא אשכח לעולם גם מבחינה ערכית, אחרי שחזרתי מהמשלחת הרבה דברים למדתי על חשיבות המשפחה והתמיכה והיחס לפקודים שלי".

נ. איחל לכל בני העדה הדרוזית חג נביא שועיב וציין שאת חופשת החג שלו הוא ינצל להיות עם בני משפחתו בכפרו.

ככל שאנו נחשפים לחיילים ולקצינים הדרוזים בצה"ל אנו מגלים עולם ומלואו של צעירים שמסוגלים להוביל כוחות להצלחה בכל משימה עם ערכיות ודביקות במטרה.

נ. הוא אחד משרשרת קצינים שממלאים תפקידים בכירים וסודיים בצה"ל שניתן להתגאות בהם וזו הזדמנות לאחל לו ולכולם חג שמח ומבורך.

תגובות

מומלצים