סגן ג׳לאא סרחאן לא מרגיש זר

סגן ג׳לאא סרחאן מכפר מגאר עדות נוספת למוטיבציה הגבוהה של הצעירים הדרוזים בצה"ל שחרף כל הקשיים מצליחים, סגן ג'לאא לוקח אותנו לטקס מרגש לזכר היהודים שנטבחו במחנות בפולין ומעלה את השכול האישי שלו.

21.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סגן ג׳לאא סרחאן לא מרגיש זר

סגן ג'לאא בן למשפחה מוכרת שבניה משרתים בענפי הביטחון השונים,למד בבתי ספר במגאר, נמצא בקבע במשטרה הצבאית ומקבל את תמיכת וברכת המשפחה, אבא ביטחוניסט, דודים ובני דודים כולם קצינים, שתומכים בו 100 אחוז.

לפני גיוסו לצה"ל ג'לאא סרחאן רצה להיות לוחם, אבל מכיוון שנולד עם כליה אחת הורידו לו את הפרופיל, חודש לפני הגיוס התקבל ל8200, אך בזכות השפעתו של דודו שהיה במצ״ח, שכרגע מחכה לעלות לדרגת אל״ם, הוא נחשף לחיל הזה והתחיל לחקור את התפקידים, דיבר עם חברו ששובץ לבילוש והגיע להחלטה לחתום ויתור על 8200 ולהתגייס למ״צ.

הקצין מיון היה קצת מופתע שמעוניין להתגייס למ״צ מתוך בחירה אך עזר לו להשתבץ שם בכל מקרה. כל מה שהכיר על החיל היה מצ״ח ולכן עוד בטירונות נחשף לכלל התפקידים ושובץ לבסוף כמד״כ בכלא 6.

ג׳לאא מתאר את שירותו שם כמשמעותי ונהנה שם מכל רגע. בקורס קצינים הוא הצליח לעבור את רוב בה״ד 1 עד היום האחרון לפני הסוף שבו הוא נפל, נפילה זו לא הייתה קלה בשבילו אבל בסופו של דבר אחרי המון מאמצים של מפקדיו כשגילו על נפילתו, נתנו לו את האופציה לחזור לבה״ד 1 ושיש לו כמה דקות להחזיר להם תשובה, הוא התייעץ עם אביו, דודו, המפ בכלא והגיע להחלטה שהוא מוכן לנסות שוב.

״זכיתי שנפלתי״הוא אומר, לא כל אחד זוכה לחוות קורס כזה ותהליכים כאלו פעמיים. הוא מרגיש שכל זה יצא לטובתו, והצליח לסיים בפעם השנייה. הוא סיים מצטיין מופת.

לאחר הקורס ג'לאא שובץ כסמ״פ במתקן השהייה עציון, פקמ״ז למשך שנה וחודשיים. המשיך לאחרונה כסגן מפקד מצ דן.

סיים לפני שבועיים קורס מ״פים ומתאר שזה היה קורס מעבר לכל צפייה מבחינת לימודים, השקעה, תהליך אישי.

במסגרת הקורס הזה הוא יצא למסע פולין ומסביר שזה היה שבוע מלא בחוויות שלא ישכח לעולם.

בתיכון ג'לאא כבר היה במסע לפולין, הוא למד 5 יחידות היסטוריה והבית ספר דחף שיהיה מסע, הם היו הבית ספר הראשון הדרוזי שיצא לפולין, אך מסע זה לא היה משמעותי לעומת מה שחווה עכשיו, "היה לנו יום שיא במסע ביום הרביעי עם המשפחות השכולות, הייתי במשלחת קודמת בי"ב במחנות אבל בתור תלמיד זה לא כמו שזה בתור קצין על מדים, הראייה וההבנה היא אחרת".

ג׳לאא שיתף שבן דודו כשהיה בקורס קצינים שב״ס בשנת 2010 ,היה חלק מהחיילים ההרוגים באסון הכרמל באוטובוס שנשרף. עוד באותו זמן אחיו של בן דודו היה במסע פולין באותו ערב של המשפחות השכולות, "בטקס הרגשתי רגשות מעורבים, כי אני אישית קצין שאיבד חייל סוהר בן דוד יקר באסון הכרמל, זה היה מרגש וכואב, לא יכולתי להישאר אדיש למצב ופרצתי בבכי". 

ג'לאא : "במשך כל השהייה במקום, לא הרגשתי לרגע שאני זר ולא שייך".

בנוסף ליום זה היו עוד כמה רגעים מיוחדים מאוד במסע בשבילו. הוא טוען שבמסע, במדים, הוא הרגיש קשור למסע, הוא הרגיש את הכאב של כולם.

מטרתו של ג'לאא בצבא כרגע, לעשות את הכי טוב שלו בתפקיד. הוא ממשיך ללמוד על החברות השונות ומנסה להכיר כמה שיותר.

ג'לאא במסר לצעירים הדרוזים: "בתוך צה"ל אני מרגיש שאני חייל רגיל כל הזמן ומיוחד לפעמים, המסר שלי לצעירים שפירוק הגדוד קצת השפיע על הצעירים אז לא לפחד להיות לבד בגדוד, תמיד מסתכלים עלינו ורוצים לדעת מי אנחנו אז לא לפחד להציג את הערכים והתרבות שלנו, אני בכל הזדמנות ומקום בצבא מעלה את הדבר כי לדעתי הצבא המקום הכי מתאים לשילוב בחברה".

סגן גלאא סרחאן

תגובות

מומלצים