שיח' טריף וראשי הרשויות ביקשו להקפיא את חוק קמיניץ

בישיבת ראש העדה שיח' מוופק טריף וראשי הרשויות עם קמיניץ, ביקשו כי החוק יוקפא עד להשלמת כל הליכי התכנון בכפרים הדרוזים והכשרת כל הבתים הקיימים כיום.

03.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיח' טריף וראשי הרשויות ביקשו להקפיא את חוק קמיניץ

בישיבה נכחו שיח' מוופק טריף ראש העדה, והיב חביש מירכא, זיאד דגש ממגאר, וג׳יה כיוף מעוספיה, מופיד מרעי מחורפיש, רפיק חלבי מדליה.

בישיבה הועלו הסתייגויות בני העדה הדרוזית לתיקון 109 לחוק התכנון והבנייה ואשר ידוע בשם ״חוק קמיניץ״.

השיח וראשי הרשויות ביקשו כי החוק יוקפא עד להשלמת כל הליכי התכנון בכפרים הדרוזים והכשרת כל הבתים הקיימים כיום. עוד הועלו בישיבה דרישות הרשויות להאצת התכנון והקצאת כל התקציבים הנדרשים לכך.

קמיניץ מצידו אמר כי הנחה את גורמי התכנון להכשיר את כל הבתים בכפרים הדרוזים בתנאי כי לא נבנו מחוץ לתוכניות אשר הוגשו על ידי הרשויות וכי לא נבנו בקרקע המיועדת לציבור כגון בית ספר או מועדון ובתנאי כי לא נבנו על כבישים ראשיים.

בכל הקשור לתיקון החוק הודיע קמיניץ כי התיקון לא יחול ולא יבוצע על בתים קיימים ולגביהם תמשיך להיות  מדיניות אכיפה זהה לזו שהייתה עד כה. התיקון יחול על בנייה חדשה בלבד בשטח שלא אושר או שלא הוסכם עליו על ידי הרשות המקומית.

וגיה כיוף בשיחה לפורטל הכרמל: "היו שתי ישיבות ישיבה אחת עם ראשי הרשויות וישיבה שניה שלי ושל שיח' מוופק וקמיניץ בנושא סת חדרה, העלינו התנגדות בנושא האכיפה וביקשנו שאכיפה תהיה אחרי התכנון ורק אחרי ההסכמות לקו הכחול, רק אז יכולים מוסדות האכיפה לבצע אכיפה".

"הדבר השני שלא יכול להיות להשאיר 60 אחוז מהאוכלוסייה ללא אדמות מדינה, כי מי שמחזיק בקרקע 40 אחוז והשאר ללא אדמות ובעלי הקרקע לא מוכרים קרקעות, האחריות של המדינה לספק לצעירים את הקרקע החסרה, זה בלתי אפשרי שלוקחים קרקעות פרטיות ומחלקים כאילו לכל התושבים, דבר שלא קורה במציאות".

"הוסכם שהדברים שלנו שהועלו ייבדקו עם מינהל התכנון ועם מינהל קרקעות ישראל ותקבע עוד ישיבה בנושא חשוב זה. בנושא סת חדרה אני מאמין שנושא זה ימצא את פתרונו בקרוב על פי בקשת שיח' מוופק ובקשתי".

וגיה וקמיניץ

תגובות

3. תושב לפני 7 שנים
יש לשקף את האמת
2. צפוני לפני 7 שנים
הם חונקים את הכפרים שלנו
1. רביע חסון לפני 7 שנים
ישיבה

מומלצים