איך לבחור רתכת ארגון אלקטרונית

רתכת היא מכונת ריתוך שיש בה שימוש נרחב מאד בתעשייה, הן על ידי גופים מקצועיים והן על ידי משתמשים חובבניים. התפקיד של מכונות ריתוך הוא איחוד שני משטחי מתכת זה לזה על ידי התכת אחד מהם והקשתו לאחר הריתוך.

03.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לבחור רתכת ארגון אלקטרונית

כיום ישנם כמה וכמה סוגים של רתכות בעלי תכונות או מאפיינים שונים המתאימים לדרישות שונות של תפקידים או פעולות. חשוב מאד להבין מה המשמעות של כל תכונה ותכונה הקשורה ברתכת על מנת להשכיל ולבחור בזו שתיתן את השימוש הטוב והמתאים ביותר.

ריתוך ארגון הוא סוג מיוחד של ריתוך שיש בו שימוש בגז ארגון בסביבת הריתוך, מה שמאפשר לקבל תוצאות בעלות דיוק גבוה יותר וסביבת עבודה נקייה יותר, אסתטית יותר ומדויקת הרבה יותר. בנוסף לכך, בזכות הזרמת גז הארגון תתקבל התוצאה עם ציפוי מיוחד שיגן עליה מפני חלודה עתידית. לא בכדי מדובר בשיטה המועדפת על ידי משתמשים רבים. רתכת אלקטרונית - כשמה כן היא, משולבת במחשב פנימי ולוח בקרה ותצוגה דיגיטלי ואלה מאפשרים הזנת נתונים הקשורים בעבודת הריתוך, מה שבזכותו תתקבלנה התוצאות הרצויות.

מה לקחת בחשבון בעת בחירת הרתכת המתאימה לכל שימוש?

חשוב מאד לדעת שריתוך ארגון הוא שיטת הריתוך המועדפת והנוחה ביותר כיום למגוון עצום של שימושים וביניהם - ריתוך אלומיניום, פליז או נחושת. בזכות חוסר האפשרות להיווצרות של חלודה אין ספק שלשיטה זו יש יתרון עצום. יחד עם זאת יש לרכוש מיומנות גבוהה בביצוע העבודה בדיוק רב על מנת שהתוצאות שתתקבלנה תהיינה משביעות רצון ולוקח זמן לרכוש את המיומנויות האלה. בנוסף לכך בהפעלות הראשונות או כאשר מתרשמים מאופן הפעולה של הרתכת מומלץ שמי שכבר מיומן יבצע את הזרמת גז הארגון מפני שהוא יידע בדיוק מה קצב ההזרמה הדרוש ואיך לעשות זאת באופן שישפר את התוצאות.

במידה והמתכת שיש לרתך היא אלומיניום - חשוב לדעת שלא ניתן לבצע ריתוך שלה בשום רתכת אחת מלבד רתכת אלקטרונית המשלבת הזרמת גז ארגון. חשוב מאד לשאול שאלות את מי שבקיא בתחום ומכיר את סוגי הרתכות השונים על מנת ללמוד ממנו ולהבין את ההבדלים המהותיים בין הסוגים השונים. מומלץ אפילו להתלוות אל מי שעושה שימוש ברתכות על מנת להבין כיצד מתבצע השימוש, מה אמצעי הזהירות שיש לנקוט וכמובן אילו תכונות חשוב לדעת בטרם מחליטים איזו רתכת כדאי לרכוש. מעבר לסוגים השונים עצמם יש גם הבדל מהותי בין מחירי הרתכות ולכן חשוב ללמוד את הנושא כמה שיותר.

היכן ניתן למצוא רתכות?

כאמור, הרתכות נמצאות בשימוש רחב בלא מעט תחומי תעשייה. כאשר עושים שימוש ברתכת הארגון האלקטרונית מתקבל היתרון העצום של מניעת החלודה ובמקרים רבים היא אכן הרתכת המועדפת לשימוש. רוב אנשי המקצוע שעושים שימוש ברתכות מכירים את הסוג הזה, את התכונות שלו ואת היתרונות שיש לו על פני סוגים אחרים, בעיקר במצב שבו יש צורך בריתוך אלומיניום.

רתכות אלה מתאימות גם לשימוש ביתי או חובבני על ידי מי שאינו מקצועי בתחום אך יש לו צורך בביצוע ריתוך מפעם לפעם. כאשר מבינים את עקרונות הפעולה, מצטיידים באביזרי הבטיחות הדרושים ושומרים על סביבת עבודה נוחה, זהירה ומותאמת - הרי שהתוצאות שתתקבלנה תהיינה לא רק משביעות רצון אלא לא פחות ממעולות.

בכל שאלה שמתעוררת אפשר וכדאי לפנות אל בעל המקצוע שממנו נרכשה הרתכת ולקבל את התשובות הדרושות להמשך עבודה יעיל ובטוח.

רתכת אלקטרונית

תגובות

מומלצים