קורס פסיכומטרי חינם לכולם

מהפכה שתאפשר נגישות להשכלה גבוהה לכל אזרחי ישראל, השרה גמליאל יוזמת קורס פסיכומטרי חינם לכולם אשר יעניק שוויון הזדמנויות אמיתי לכל צעירי ישראל המעוניינים לרכוש השכלה ולהשתלב באופן משמעותי בשוק העבודה.

26.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קורס פסיכומטרי חינם לכולם

השרה גמליאל: "זוהי מהפכה של ממש שתאפשר נגישות להשכלה גבוהה לכל אזרחי ישראל באשר הם, מהפריפריה כמו מהמרכז. קורס הפסיכומטרי המקוון יעניק שוויון הזדמנויות אמיתי לכל צעירי ישראל המעוניינים לרכוש השכלה ולהשתלב באופן משמעותי בשוק העבודה. זו תכלית המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, להסיר חסמים ולרתום את הכלים הדיגיטליים לשינוי חברתי אמיתי".

בחינת הפסיכומטרי בישראל משמשת זה שנים כסנן למועמדות ללימודים אקדמיים, כאשר מידי שנה ניגשים לבחינות הללו כ 70,000 צעירים. הבחינה, הנחשבת לקשה במיוחד, מצריכה את המועמדים לעבור קורסי הכנה שעלותם נעה בין 5,000-10,000 ₪. התחרות בין המכונים רבה, אך הביקוש גבוה אף הוא ושוק מכוני הפסיכומטרי מגלגל מידי כ 300,000,000 ₪. במציאות דברים זאת, קורסי הפסיכומטרי היקרים היוו חסם בעבור מועמדים משכבות סוציו אקונומיות נמוכות. 

 במטרה להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכל אזרחי ישראל, מהפריפריה ומהמרכז, הודיעה הערב (שלישי) השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל, הממונה על המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית, כי החל משנת 2018 יאפשר המשרד לשוויון חברתי קורס פסיכומטרי בחינם לכל אזרחי ישראל המעוניינים.

הקורס יתקיים בפלטפורמה אינטרנטית (מקוונת) ויספק מידי שנה לעשרות אלפי צעירים, מהפריפריה כמו מהמרכז, הזדמנות שווה להתמודד על מקום בספסלי המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

מערכי השיעורים בקורס יפותחו בשיתוף ובסיוע המרכז לבחינות והערכה ויתבססו על השאלות האמתיות של המבחנים, שכל אחת מהן עוברת פיילוט על אלפי תלמידים. השיעורים יועלו לאתר במתכונת של VOD, דבר שיאפשר למועמדים התאמה אישית לקצב ולצרכי הלימוד האישיים שלהם – בכך יתאפשרו תועלות רבות למועמדים ובכלל זה יוכלו ללמוד בכל שעה שנוחה להם, לעבוד ולהתפרנס במקביל ללימודים ועוד, כל זאת תוך חיסכון כספי משמעותי.

יצוין כי מעבר לקורס החינמי, יוצעו למועמדים גם שיעורים פרטיים או לחלופין שעות לימוד פרונטאליות בכיתה בסבסוד של 80%. בימים הקרובים, יפרסם המשרד לשוויון חברתי מכרז פומבי להפעלת המיזם. 

השרה גמליאל "זוהי מהפכה של ממש שתאפשר נגישות להשכלה גבוהה לכל אזרחי ישראל באשר הם, מהפריפריה כמו מהמרכז. קורס הפסיכומטרי המקוון יעניק שוויון הזדמנויות אמיתי

לכל צעירי ישראל המעוניינים לרכוש השכלה ולהשתלב באופן משמעותי בשוק העבודה. זו תכלית המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד  לשוויון חברתי, להסיר חסמים ולרתום את הכלים הדיגיטליים לשינוי חברתי אמיתי".

תגובות

מומלצים