בוחרות במדע

הבֵּצֵפֶר חובר לקמפיין "בוחרות במדע" של מכון דוידסון במטרה לעודד בנות בגילאי 15-10 לבחור במקצועות המדע והטכנולוגיה ויציג תערוכת כרזות בנושא.

23.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בוחרות במדע

מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע והבֵּצֵפֶר משתפים פעולה לראשונה ביצירת קמפיין חברתי שמטרתו לעודד בנות בגילאי 15-10 לבחור במקצועות המדע והטכנולוגיה.

בישראל, הידועה כאומת הסטרט-אפ, הצורך בבוגרים במקצועות הטכנולוגיים עולה בהתמדה, שכן חברות ההייטק ומרכזי הפיתוח העולמיים תלויים באנשי מדע. נתונים ממחקר שערכה "קרן טראמפ" מלמדים כי בשנים האחרונות חלה ירידה במספר תלמידי התיכון הבוחרים בלימודי מדעים מתוגברים ורבים מהנרשמים נושרים ולא מסיימים את המסלול. מקרב כלל התלמידים, מספר הבנות שבוחרות במקצועות אלו נמוך במיוחד.

פיזיקה ומדעי המחשב נתפסים כמקצועות קשים יותר שמתאימים לבנים. במקצועות האלה שיעור התלמידות נמוך משמעותית משיעור התלמידים ועומד על כשליש בלבד משיעור הלומדים. המחקר מראה כי בין הגורמים המשפיעים על תלמידות שלא לבחור במסלולי המצוינות במקצועות הריאליים נמצאות לא רק נטיותיהן של הבנות עצמן, אלא גם עמדותיהם ופעולותיהם של ההורים.

דווקא בתחומים המבוססים על מתמטיקה ומדעים פערי השכר בין נשים וגברים הם הנמוכים ביותר, כך שעידוד תלמידות למצוינות במתמטיקה ובמדעים הינו מסלול יעיל ומוכח גם בצמצום הפערים המגדריים בשלבים מאוחרים יותר.

קמפיין "בוחרות במדע" של ערוץ הילדים ומכון דוידסון לחינוך מדעי ובתמיכת קרן טראמפ , שם לו למטרה לעודד תלמידות לבחור, להתמיד ולהצליח במקצועות המדעים ולעורר שינוי תדמיתי בתחום ולהגדיל את מספר התלמידות הבוחרות במקצועות אלו. הסדרה נוצרה לתת מענה לפערים בין שיעור התלמידים והתלמידות בתחומים האלה כבר בגילאים צעירים, שכמובן מתרחב לאחר מכן לעולם האקדמיה והתעסוקה. שיעור התלמידות בכיתות 5 היחידות במתמטיקה נמוך במיוחד, אף על פי ששיעור המצטיינות ב-4 יחידות גבוה מזה של הבנים.

בוגרי קורס 'ארט דיירקשן' של הבֵּצֵפֶר נענו לאתגר וייצרו כרזות לקמפיין, המדגישות בצורה יצירתית ערכים כמו סקרנות, חדוות הגילוי, התמדה ונחישות, וימצבו את המדעים כתחום אטרקטיבי. כ- 30 כרזות יוצגו באירוע שייערך בטוקהאוס בנמל תל אביב   ב-2 באפריל. הכרזה המנצחת תיבחר על ידי קהל המבקרים בתערוכה.

במהלך האירוע תתקיים הרצאה של המדענית ד"ר יערית אדמוביץ תמם ממכון ויצמן למדע, על סודותיו של השעון הביולוגי ש"מתקתק" בגופנו ושולט בכל רגע ובכל יום בחיינו.

בימים אלה משודרת בערוץ הילדים סדרה של מערכונים בכיכובם של אליאנה מגוון וליאור רז (פאודה) הנקראת "בוחרות במדע" ומנסה להתמודד בצורה הומוריסטית עם החסמים שעומדים בפני בנות הרוצות לבחור בתחום המאתגר הזה. הסדרה תשודר במהלך שנת 2017 ונוצרה בשיתוף מכון דוידסון לחינוך מדעי.

 לינק לסדרה בוחרות במדע בערוץ הילדים:

http://sites.kidstv.co.il/page/davidson_choosing_science/751

הבֵּצֵפֶר הוא בית הספר הרב-תחומי היחיד למקצועות הפרסום. הוא הוקם על ידי איגוד חברות הפרסום של ישראל, המאגד כ-50 משרדי פרסום. ב-15 שנות קיומו הפך למקור המוביל והמקצועי ביותר להכשרת עובדים לענף הפרסום והשיווק בארץ. המרצים בבֵּצֵפֶר עוסקים בעצמם בשיווק ובפרסום באופן יומיומי, ונבחרו בקפידה על פי רמתם המקצועית ויכולתם להדריך. הבֵצֵפֶר פתח את שעריו לאנשים יצירתיים שחולמים להגשים את כישרונם בעולם הפרסום – כאלה שרוצים לא רק לעמוד בקצב אלא להכתיב אותו.

מכון דוידסון לחינוך מדעי הוא עמותה ללא מטרות רווח שמשמשת כזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. מטרתו העיקרית היא טיפוח החינוך המדעי בישראל והנגשת המדע לכל . במכון מאמינים בחיבור בין אנשים למדע, ולכן אנו יוזמים, מארגנים ומפעילים קשת רחבה של תוכניות ותכנים. אנו חותרים להיות מוקד מקצועי לתלמידים, הורים והקהל הרחב, כמו גם למורים, אנשי אקדמיה ממשל וחינוך.

תגובות

מומלצים