מיתוג מחדש מה זה? ומתי זה כדאי?

בעולם השיווק והפרסום המורכב והדינאמי, נחשב נושא המיתוג מחדש לאחד המרתקים ביותר. מסקרן לגלות מה גורם לחברות כה רבות "למחוק" באבחה עבודה של שנים, לחשב מסלול מחדש ולשנות כליל את מיתוג החברה?

02.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מיתוג מחדש מה זה? ומתי זה כדאי?

ברור שמיתוג מהפכני שכזה אידיאלי רק במקרים מסוימים במיוחד, אך לעיתים הוא מהווה חבל הצלה של ממש מפני קריסה או רגע לפני משבר. אז בואו נראה מתי טוב לבצע מיתוג מחדש? איך עושים זאת? ובמה זה כרוך בדיוק?

מיתוג מחדש – מה זה? ומתי זה כדאי?

כשמדברים על מיתוג מחדש מתכוונים למעשה לשינוי כוללני של המסרים אותם רוצה החברה להעביר לקהל לקוחותיה. המיתוג מתבטא בשפה פרסומית חדשה ויכול להכיל לוגו חדש, סלוגן שונה, שיטות פרסום אחרות ושלל אלמנטים שמטרתם לנתק מבחינה מחשבתית בין מה שהיה למה שיהיה. בסטריאוטיפ הקיים, מיתוג מחדש הוא פתרון אחרון, אחרי שנוסו כל שאר הפתרונות, בתקופות של משבר חמור, ממנו לא ניתן להתאושש בדרך אחרת. דוגמאות, לצערנו, לא חסר: מוצר שהתברר כפגום ומסוכן והופץ לציבור, שביתת עובדים ששיבשה את חייהם של אלפי לקוחות לפרק זמן מסוים, שערורייה מוסרית/אישית של אחד מבכירי החברה ועוד. במציאות, מיתוג מחדש כתגובה למשבר הוא אכן עניין נפוץ, אך בהחלט לא הסיבה היחידה למיתוג שכזה. התהליך יכלול לרוב מהפכה כוללת, כך שאדם זר יתקשה להבחין בין קשר ל"חברה" החדשה לבין קודמתה.

ישנם מקרים נוספים בהם מיתוג מחדש מתאים: לדוגמא הוספת מוצר או ליין מוצרים חדש בעלי מאפיינים בולטים ושונים מקודמיהם (למשל, חברת קוסמטיקה שהחלה לייצר מוצרים ידידותיים לכדור הארץ שלא נוסו על בעלי חיים); צמיחה מהותית (מפעל רהיטים קטן שהפך לרשת בינלאומית מצליחה); ועוד. מקרים בהם לא מומלץ למתג מחדש: מנהל שיווק חדש בחברה שמעוניין להשאיר חותם משמעותי מסיבות אישיות; תקלה שירותית קלה שפגעה בריכוז לקוחות קטן וכדומה.

איך מבצעים את התהליך באופן נכון?

מיתוג מחדש הוא אינו מופע קוסמות ואם לא עושים אותו נכון, הוא עלול להוות את הצעד האחרון לפני מותה העסקי של החברה. מדובר בתהליך ארוך אשר דורש הבנה מדויקת של המצב, הכנת תכנית פעולה מפורטת בשלבים, היצמדות לזמנים, החדרה מאסיבית לקהל הלקוחות (באמצעות פרסום, רשת האינטרנט וכו') ובחירות נכונות של מסרים ופעולות. זכרו – במלחמה העסקית על כל לקוח, למתג מחדש זה להשתמש ב"תותחים הכבדים" באמת, כששום דבר אחר כבר לא יכול לעזור. השתמשו בקונספט בחכמה וזהירות, ותצליחו להפוך את היוצרות או לשמר את ההצלחה לאורך זמן. בהצלחה!

מיתוג

תגובות

מומלצים