רפיק כינס מקורבים לדיון כניסה לתאגיד המים והביוב

רפיק חלבי ראש מועצת דאלית אל כרמל מכין את עצמו לחודשי מרץ ואפריל בהם צריך לאשר תקציב שכולל כניסה לתאגיד המים והביוב, עכשיו רפיק מכנס פורום התייעצות. לפרטים

19.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רפיק כינס מקורבים לדיון כניסה לתאגיד המים והביוב

לאחר שרפיק חלבי התבטא שהוא לא מוכן להיכנס לתאגיד המים והביוב אפילו אם יפזרו את המועצה שבראשותו, כנראה עכשיו הוא מבין שנגד חוק הוא לא יכול להילחם ואם לא יכנס תאגיד המים והביוב ימנו ועדה קרואה.

אבל רפיק הוא חכם של כל הדורות, מבין יותר מכולם ויודע בדיוק איך לגרום לכך שהציבור ירחם עליו במיוחד אותם תומכים שלו שהוא זימן לדיון.

מועצת דאלית אל כרמל אמורה לאשר תקציב המועצה לשנה הבאה עד סוף חודש מרץ 2017, רפיק חלבי בבעיה קשה מול משרד הפנים.

רפיק זימן מספר אנשים לפגישה בביתו בדליה, רוב המוזמנים הגיעו לפגישה, רפיק הוביל את דבריו בעיקר לתאגיד המים והביוב וההשלכות שיהיו לכך בקרב הציבור.

בנוסף עלה בפגישה, המצב הפוליטי בדליה, כאילו שרפיק מתייעץ עם אותם מוזמנים, אצל רפיק הכל מחושב ומתוזמן לפי הספר, מי שלא יודע חושב שהכל בא במקרה ומי שיודע ומכיר מבין שזה הכל בלוף ומשחק שמוביל רפיק כדי שיוכל לצאת בכבוד מההצהרות שלו כנגד כניסה לתאגיד המים והביוב.

רפיק לא יכול עוד להכעיס את משרד הפנים שדורש כניסה מידית של תאגיד המים והביוב עם אישור תקציב המועצה.

בפגישה בביתו של רפיק לקחו חלקסמי מוסטפא חלבי, רביע פיסאל חלבי, חמיד מוסטפא חלבי, כרמל ואייל מועין חלבי, וגדי חלבי, מנסור חלבי, ודיע חלבי, סאלח פחר אלדין ועוד.

בפגישה הוחלט שיתקיימו מפגשים נוספים ותוקם ועדה ציבורית שתבחן את כל ההיבטים וההשלכות עד לכניסת תאגיד המים והביוב לדאלית אל כרמל.

רפיק חלבי

 

תזכורת לפרסום בנושא התאגיד מתאריך 17-6-2015 תחת הכותרת

"מי המרוויח הגדול מאישור תאגיד המים והביוב בדליה? "

רפיק חלבי מתעקש להביא הערב להצבעה במליאת המועצה את אישור תאגיד המים והביוב מוצקין, למרות התנגדות מחברי הקואליציה, כל מי שאמר שהתוספת בתאגיד במים אגורות לא אמר נכון, מהתחלת ינואר 2015 תעריף נמוך למ"ק 8.05ש, תעריף גבוה למ"ק, 12.95ש

יש לציין שחלק מהנהלת המועצה בקואליציה, פנו לרפיק וביקשו ממנו שלא להביא את ההצבעה לאישור המליאה, ולהם נמסר שרפיק מתעקש לאשר עוד הערב את חוזה ההתקשרות עם תאגיד מוצקין.

תעריפי המים והביוב לצרכנים הביתיים בתאגידי מים וביוב עירוניים בכניסה לתאגיד המים והביוב מתאריך 1 ינואר 2015 תעריף נמוך  למ"ק, כולל מע"מ 8.05 ₪ תעריף גבוה למ"ק, כולל מע"מ 12.95, זה ברגע שהמכסה האישי של 3.5 קוב נגמרים מתחיל המחיר הגבוה של 12.95ש"ח

תעריף המים והביוב לשימושים הביתיים הנוספים, שימושים כגון מסחר, שירותים, שירותים ציבוריים, צה"ל וכד' הוא התעריף הגבוה למעט התעריף לגינון ציבורי הפטור מרכיב הביוב.

תעריף המים לתעשיה יעלה בהדרגה על פני מס' שנים עד לתעריף הגבוה אף הוא.

תעריף המים לחקלאות יעלה בהדרגה עד לתעריף שישקף את העלות הממוצעת של הפקת ואספקת המים לחקלאות, לרבות חלקה של החקלאות בהתפלה. החקלאות פטורה מרכיב הביוב.

תאגיד מים וביוב

 

בנוסף לעוד כתבה מתאריך 22-5-2016 תחת הכותרת

"בקרוב נתעורר לתאגיד המים והביוב בדליה"

מחובת מועצת דליה למסור לתושבים את כל האמת בכניסתה בתחילת השנה לתאגיד מים וביוב, ושלא יגידו המדינה מחייבת, מי שאישר כניסה לתאגיד היתה מועצת כרמל ומועצת רפיק התחייבה להתאגד כדי להציל את החיוב האישי של רפיק, לכתבה

המצב בו מועצת דאלית אל כרמל תכנס לתאגיד מים וביוב הוא מסובך ויסבך איתו את התושבים המקומיים, בכל המשתמע מהדבר, במחיר המים, אגרות והיטלי הביוב בתאגיד ההררי שדליה תכנס אליו.

הבעיה העיקרית שאין לה פתרון עד רגע זה היא שכל מבנה שאין לו היתר בניה, לא יכול להתחבר למים ויצטרך להוציא כספים רבים, כדי למצוא פתרון למצב הקיים היום בכפר, כאשר מעל ל70 אחוז מהמבנים ללא היתר בניה.

דלית אל כרמלרקע שחשוב מאוד שהציבור יכיר ולמה אסור להיכנס לתאגיד מים וביוב הררי המלווה בחוק עזר של עיריית הכרמל, שמועצת רפיק לא הסכימה לבטלו והסיבה ברורה.

מליאת מועצת דאלית אל כרמל אישרה בזמנו של כרמל נסראלדין את הכניסה לתאגיד מים וביוב אבל לא נכנסה, היתה הסכמה אבל לא יושמה.

עם כניסת מועצת רפיק, מליאת המועצה אישרה תכנית הבראה שכוללת כניסה לתאגיד מים וביוב וביצוע סקר נכסים, שתכנית ההבראה שהיא תלת שנתית.

כל העניין של כניסה לתאגיד היה התניה של משרד הפנים, ע"מ לקדם את תכנית ההבראה של המועצות.

דלית אל כרמלהחוק הוא ברור לגבי תאגיד מים וביוב: מי שאין לו טופס 4 לא יכול לקבל מים, זה כמו החשמל בדיוק, בפועל בכפרים הדרוזים והערבים אין להם טופס 4 והתאגידים מחברים אותם.

בכיר במועצת דליה אומר לנו: " היינו צריכים תאגיד נתמך ולא תאגיד חזק, דאז הייתה לנו הזדמנות לקבל מענק גולגולת שהיום זה בוטל, היתה הזדמנות לתאגיד מקומי דליה עוספיה שגם את זה פספסנו, היום המועצה הנוכחית של רפיק לא מסוגלת לעשות אפילו פרויקט אחד".

ראש המועצה רפיק חתום באופן אישי על התחייבות לעמוד ביעדי תכנית ההבראה, היה ורפיק לא יעמוד ביעדי התכנית, למשרד הפנים יש את הסמכות להעיף אותו מתפקידו, בבית שאן רוצים להעיף ראש רשות כי הוא לא פיטר שלושים עובדים בניגוד לתכנית ההבראה שהתחייב עליה.

דלית אל כרמל למה אסור להיכנס לתאגיד מים וביוב הררי וחשוב לדעת מה החוק אומר ב9 הסעיפים הבאים:

1.אם רוצים לעשות תשלום אחיד לכולם בסדר אבל לא יתכן שרשות או עיר חזקה תשלם פחות ורשות עניה תשלם יותר למ"ר.

2.מי שגר בשפלה ישלם פחות ממי שגר בהר.

3. בערים הגדולות יש צפיפות גבוהה אז הם לא ישלמו בין 26-35 ₪ תוספת ואצלנו הצפיפות נמוכה פחות מ 5 דירות לדונם כי הבניה אצלנו צמודת קרקע אז אנחנו נשלם יותר (מה זה קנס).

4. אנחנו גרים בהרים נשלם יותר 25 ₪ למ"ר עוד קנס.

5. הממשלה אישרה לאחרונה תכנית חומש לדרוזים מעל 2 מיליארד ₪ שכוללת בתוכה מענקים לתשתיות מים וביוב וכד', איפה ואיך זה יתבטא בהורדת מחיר ההשתתפות בתשלום למ"ר אצלנו אחרת זה יהיה תשלום כפול או שרוצים לקחת מאתנו בחזרה מה שרוצים לתת בדרך עקיפה.

6. בעיית חיבור הבתים ללא היתר הקיימים, צריך להיות כתוב שחור על גבי לבן בהסכם ולא הבטחה בעל פה שיתחברו לכל המערכות.

7. דמי ההקמה האלה הם בגדר הצעות או תקנות שלא עברו חקיקה או מבחן תביעות בבתי משפט, לכן התאגיד ייקח המצב הקיים וישתמש בחוק העזר של הביוב אצלנו שהוא מתקופת עיר הכרמל והתעריף שלו גבוה.

8. לא לחשוב שהכל גמור ולחברי המועצה אין משקל, הם יכולים לעשות הרבה בנדון לטובת התושבים שלנו בעלי מעמד סוציואקונומי נמוך בין 2 ל 4 מהנמוכים במדינה, ולהצבעה שלהם על הצטרפות לתאגיד משקל מכריע להכנסת כל החוקים והתקנות האלה לתוקף אצלנו בגלל זה צריך האישור שלהם.

9. אפשר לצאת בהצעה אחרת לרשות המים, תשלום דמי ההקמה יהיה כמו דמי הפתיחה של חברת חשמל או בזק למשל 7000 ₪ והשאר תשלום קבוע כל חודש למשל עוד 30 ₪ עבור התשתית, בדרך זו אפשר לממן תשתיות המים והביוב לאורך זמן בלי להכביד על האזרחים, יש במדינה 2.4 מיליון בתים, אם ישלם כל בית 30 ₪ בחודש יש לנו 864 מיליון ₪ בשנה שזה יהיה כסף רק לתשתיות מים והביוב.

תגובות

17. איש תשתיות מים ושפכים ושלטון מ לפני 7 שנים
מגייסים מקורבים ,פוליטיקאים, אינטרסנטים. ומקצוענים
16. חלבי לפני 7 שנים
תאגיד המים
15. משפחה לפני 7 שנים
לעשות חישובים
14. תושב לפני 7 שנים
לבחור בעלי מקצוע
13. חלבייה לפני 7 שנים
זה דבר בלתי נתפס
12. דילאווי לפני 7 שנים
אסור
11. בחור לפני 7 שנים
רפיק עובד לבד
10. רביע חסון לפני 7 שנים
התאגיד
9. Hhhh לפני 7 שנים
לרפיקק לא מבין אותך
8. חלבי מבין לפני 7 שנים
שאלה גדולה לרפיק
7. קרוב לכל לפני 7 שנים
בעיה קקריטית
6. حلبي לפני 7 שנים
نحنا صفر
5. חלבי אמיר לפני 7 שנים
אסור לכנס לתאגיד
4. ענאן ווהבי לפני 7 שנים
בזהירות רבה - לא על חשבון האזרח
3. חלבי לפני 7 שנים
המצב רגיש מאוד
2. חלבי בדם לפני 7 שנים
על זה נאמר בוניך והורסיך ממך יוצאים.
1. עלי חלבי לפני 7 שנים
טוב מאד

מומלצים