כתב אישום בגין הסעת שב"חים

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד זייד חדיגה, בן 41 מקלנסווה, והנטש הנטש, בן 37 מטול כרם, בגין קשירת קשר לביצוע פשע

16.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתב אישום בגין הסעת שב"חים

ניהול וארגון שירותי הסעה לישראל בצוותא, מתן שוחד בצוותא, סיוע לכניסה לישראל, החזקת והספקת סם מסוכן, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום, אשר הוגש בידי עו"ד רועי רייס, החל מחודש ספטמבר 2016 קשר חדיגה עם הנטש ועם ארבעה חיילים ששירתו באחד המעברים בין איו"ש לישראל הפרוסים לאורך גדר הביטחון, קשר לתפעול עסק עברייני של שירותי הסעת והעברת פלסטינים ללא היתר כניסה לישראל ושהייה בה ("שב"חים"), מאיו"ש לישראל, דרך מעבר תאנים, בעלות של בין 300 ל-400 ש"ח  שגבו מכל שב"ח.

חדיגה, אשר ניהל והנהיג את העסק, דאג לנהג מזדמן וכלי רכב שיאספו ויסיעו את השב"חים מנקודת איסוף בתחומי איו"ש אל תוך תחומי ישראל, עמד בקשר טלפוני עם החיילים ועדכן אותם אודות סוג, תיאור, פרטי ומועד הגעת כלי הרכב אותו עליהם להעביר ללא כל בידוק.

לעתים דאג חדיגה להכווין בעצמו, באמצעו רכבו, את הנהג והרכב המסיעים את השב"חים לנתיב המעבר הנכון בו מוצב החייל הרלוונטי.

במקרה הצורך התריעו החיילים בפני חדיגה על נוכחות גורמי פיקוד בכיר או משטרה בסביבת המעבר, אשר לאורה יש לבטל או לדחות את העברת השב"חים שתוכננה.

חדיגה העביר לחיילים שוחד של כ-100 עד 150 ₪ עבור כל שב"ח שהעבירו, וזאת בתשלום מרוכז מעת לעת. את הכנסות העסק נטל חדיגה לעצמו, בניכוי חלקם של הנטש והחיילים.

הנטש היווה איש קשר באיו"ש, ואליו פנו מרבית השב"חים שביקשו לעבור מאיו"ש לישראל. הנטש הסדיר מול הפונים את עלות קבלת השירות, תיאם, אירגן וריכז ההסעות לפי מועד ויעד ההעברה הרצויים, אסף והסיע את השב"חים בתוך תחומי איו"ש אל נקודת האיסוף וכן גבה את  התשלומים, אותם העביר לאחר מכן לחדיגה, בניכוי חלקו שעמד על בין 50 ל- 100 ₪ לכל שב"ח.

במסגרת קשר זה, החל מסוף חודש ספטמבר 2016 ועד ליום מעצרם, העבירו הנאשמים, יחד עם החיילים, במועדים רבים ובתדירות גבוהה שנעה בין מספר פעמים ביום למספר פעמים בשבוע, כלי רכב עמוסים בשב"חים, מאיו"ש לישראל, בעבור סכומי כסף שונים.

לנאשמים ולחיילים לא הייתה כל היכרות עם השב"חים אותם העבירו ללא כל בידוק, רקעם המשפחתי, השקפתם האידיאולוגית דתית, רקעם הביטחוני, השתייכותם הארגונית, כוונותיהם המלאות ביחס לכניסתם לישראל, וכיוצא באלה, לא גילו שמץ התעניינות או אכפתיות כלפי היבטים אלה, ולא פעלו בשום דרך לבררם.

כך, בעבור בצע כסף, הפקירו את ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה.

לצד זאת, במספר הזדמנויות סיפק חדיגה לחלק מהחיילים סם מסוכן מסוג קנבוס, מריחואנה או חשיש, וזאת כחלק מתשלום השוחד ובמטרה לתחזק ולבסס את הקשר עם החיילים.

בנוסף, במהלך מעצרם כששהו הנאשמים לבדם בניידת משטרתית שוחחו במטרה לשבש הליכי משפט.

התיק בעניין החיילים המעורבים נמצא בבחינת הפרקליטות הצבאית. התיק נחקר בידי משטרת ישראל בשיתוף היחידה לחקירות פנים בצה"ל.

הפרקליטות מבקשת את המשך מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

תגובות

מומלצים