הקצינים הלוחמים רוואד מועדי ופאדי מולא

בכל פעם מחדש מתרגשים ונדהמים מהיכולת של הצעירים הדרוזים שמתגייסים וכובשים את המטרה, השיחה עם הקצינים רוואד מועדי ופאדי מולא מירכא מגלה שצה"ל זכה במפקדים טובים

10.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקצינים הלוחמים רוואד מועדי ופאדי מולא

אי אפשר להתעלם מיכולת ההסברה והמבטא שלא מסגיר אותם כבני מיעוטים, המפקדים החדשים בצה"ל רוואד ופאדי מסיימים קורס קצונה ועוברים לפקד כקצינים בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף, שתפקידה להכשיר את כוחותיה לכל תרחיש.

שני הקצינים הצעירים שמגיעים מכפר ירכא בגליל, בחרו בדרך מאתגרת שכל המטרה שלהם לקחת את מה שהם למדו מהבית ולשלב אותו בידע ובהכשרה למען הצלת חיי האזרחים והבית בפרט.

רוואד מועדי בן 21  התגייס לחטיבת החילוץ, באוגוסט 14, הגיע לגדוד שחר, עלה לקו בבנימין, יצא לקורס מכים וחזר להיות מפקד כיתה בקו הבקעה

בשיחה לפורטל הכרמל, רוואד אמר: "בחטיבת החילוץ שוררת אהבה וחיבור בין כולם גם בנים וגם בנות, אנחנו מקיימים מסעות ותרגילים יחד, ההכשרה שהחיילים עוברים היא ברמה מאוד גבוהה, הקידום מבחינת תפקידים לראש הפיקוד, אנו מקבלים הרבה תמיכה ועידוד מהמפקדים שתומכים בנו ומקדמים אותנו, לדעת להציל חיים זה לא דבר שמובן מאליו".

רוואד מועדי

פאדי מולא הקצין הצעיר מאותה חטיבה, בן 20 גם הוא מירכא, התגייס לחטיבה בנובמבר 14, עבר הכשרה ועלה לגדוד רם, היה בקו 4 חודשים, יצא לקורס מכים, סיים קמכ, ועבר להדריך טירונים עד מרץ 16, יצא לקצונה.

פאדי בשיחה לפורטל הכרמל, אמר : "הייתי אמור להיות במקום אחר, אבל אחרי שהציעו לי את החטיבה והיעוד שלה התגייסתי, אחרי שראיתי את היחס ומה שקורה בפועל בחטיבה אני אישית התעודדתי ולכן המשכתי לקצונה, התפקיד של לוחם בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף זה להיות בכוננות מתמדת כל הזמן, ולהיות מוכן לעבור ממצב למצב ".

רואד: "החטיבה התחילה ב2008 ומה שעברה זה מהפך רציני, זה ללמוד איך להפוך ממחלץ ללוחם, להיות לוחם ומחלץ באותו זמן, זה גם דבר שמאתגר את כולנו, גם את המפקדים".

רוואד: "מתוך האימונים שאנו מבצעים, מתרגלים בתוך אתרי הרס, בנוסף עוברים הכשרות למקרים של זירת אב"כ וגם אימונים בתוך לחימה, להצלת חיים, יש לציין כי 4 הגדודים של החטיבה הם: שחר, קדם תבור ורם".

פאדי מולא

פאדי: "אני מתכוון לסיים את השירות הצבאי ואחר כך לצאת לאזרחי וללמוד ולהשתלב בחברה בכללי, כמובן איני שולל גם להמשיך בשירות, אני מגיע מבית תומך שיודע בדיוק מה זה שירות בטחוני".

פאדי: "מבחינתנו כחטיבה שפועלת באיוש בגזרת ירושלים תופסים את הגזרה לכל דבר וכל מה שקורה בגזרה זה באחריות שלנו".

רוואד : "לא חשבתי להתגייס לחטיבת החילוץ אבל דוד שלי אל"מ אנוואר סעב המליץ על היחידה, שאפשר להתקדם בתוכה, חשבתי על העניין ובסופו של דבר החלטתי להתגייס, אני כאן שנתיים וחצי וכל דבר שעושים רק מאתגר אותי, אני אסיים תפקיד כמפקד מחלקה ובכיוון להיות מ"פ וגם לפקד על גדוד ובהמשך לפנות ללימודים כמובן".

לשאלתנו אם היו ממליצים לחיילים הדרוזים להגיע לחטיבת החילוץ של פיקוד העורף ולהיות לוחמים באחד הגדודים, רואד: "אני הייתי אחראי על מלש"בים דרוזים והצלחתי לשכנע אותם ולמשוך אותם ליחידה, היום אני פוגש אותם ומאוד גאה שהם מתגייסים ליחידת החילוץ וההצלה כי זו עבודה מאתגרת לחיים".

פאדי: " אני ממליץ לצעירים שלנו להגיע ולהיות חלק מהחטיבה ובעיקר ללמוד איך להתמודד במצבים קשים ולהציל חיים בכל דרך, זה יכול להיות בכל מקום שנמצאים בו".

רוואד מועדי ופאדי מולא

תגובות

מומלצים