שופטי בתי הדין הדרוזיים ביקרו במקלט לנשים

זו פעם ראשונה שמערכת המשפט של העדה הדרוזית עם השופטים מגיעים ללב המקלט לנשים שעזבו את הכפר, המשלחת יצאה מהביקור מעודדת ובהרגשה שיש גב לנשים.

10.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שופטי בתי הדין הדרוזיים ביקרו במקלט לנשים

בביקור של השופטים במקלט לנשים מוכות, שלא יכולים לציין את מקומו, לקחו חלק מנהל בתי הדין הדרוזיים עו"ד כמיל מולא והקאדים של בתי הדין הדתיים ‎הדרוזיים משתי ערכאות השיפוט והיועמ״ש של בתי הדין הדרוזיים.

בנוסף למזכיר בית הדין במסעדה ומזכיר בית הדין בעכו ואנשי משרד הרווחה, מפקחים ,פקידי סעד, פקידי סעד לסדרי דין, פקידי סעד מחוזיים, עובדים סוציאליים ועוד.

במהלך הסיור והמפגש ניתנה סקירה מקיפה בעניין הקשיים המיוחדים של נשים שאינן יכולות לקבל חסות בסביבתן הטבעית וזה כרוך בשינוי אורח חייהן ודפוסי התנהגותן הטבעית.

הביקור הזה בא להמחיש לכבוד בית המשפט והשופטים, את מצוקת הנשים, שמעדיפות לעבור למקלט של נשים, שבו הן מרגישות בטוחות ולא מאוימות, לגבי הילדים צוות המקלט דואג גם להם בהרבה מקרים.

היום בכפר הדרוזי ישנן נשים רבות שמתגרשות או שעוזבות את הבית ונעלמות מהנוף של הכפר, חלקן נקלט במקלט לנשים וחלקן השני מגיע למקומות לא רצויים ברגעים הראשונים של ההגעה לעיר.

מנהל בתי הדין הדרוזיים כמיל מולא, ציין בשיחה לפורטל הכרמל שהם לא יזמו הקמת מקלט או בית חם לנשים מוכות בכפרים הדרוזים כי זה עלול לסכן את הנשים מאחר וכולם יתוודעו למקום המקלט ואז במקרים של גירושים אלימים זה יכול לעלות בחייהן של נשים.

כמיל : "יצאנו מהמקלט מעודדים שלנשים יש גב ויש מי שיטפל וידאג להן".

ביקור במקלט

תגובות

7. עאדל חלבי לפני 7 שנים
דליה
6. ליון מועדי לפני 7 שנים
תגובה ישרה
5. כספי תרומות לפני 7 שנים
להקים מרכז מתרומות הדרוזים למקומות קדושים,,
4. מהגליל לפני 7 שנים
מה עם האחרות
3. דילאוי לפני 7 שנים
צעד מחייב חשיבה חדשה
2. אזרח לפני 7 שנים
לאסוף את כל ה... מהעירות והרחובות
1. בחורה דרוזית לפני 7 שנים
אני אחת מהן שלא במקלט

מומלצים