ניקוי וטיפולי שיניים בכלב או בחתול במרפאה וטרינרית

רוב בעלי חיות המחמד אינם טורחים להציץ בשיני החתול או הכלב שלהם, ורק כאשר הם מתלוננים על ריח נורא הבוקע מפי החיה, הם ממהרים לקבוע תור במרפאה וטרינרית.

08.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניקוי וטיפולי שיניים בכלב או בחתול במרפאה וטרינרית

חשוב לזכור כי חיות המחמד שאנו מגדלים לא מסוגלות לצחצח שיניים כמו בני אדם, לכן חתולים וכלבים עלולים לסבול ממחלות חניכיים שונות (מחלות פריודונטליות) הנגרמות כתוצאה מהצטברות פלאק ואבן שן.

למעשה, מחלת חניכיים אצל חתולים וכלבים היא בעיה נפוצה, ללא טיפול מקצועי במרפאה עשויה חיית המחמד האהובה לסבול מכאבים, מפגיעה ברקמות החניכיים בשורשי השיניים, ובמקרים מסוימים המחלה גורמת לפגיעה בבריאות הכללית של החיה, לדלקות קשות ולאיבוד שיניים.

טיפולי שיניים בכלבים וחתולים

בכל ביקור במרפאה וטרינרית מומלץ לבקש מהרופא לבדוק את מצב הפה, השיניים והחניכיים של חיית המחמד. מומלץ אחת לכמה זמן גם לבצע בדיקה עצמית בבית, חניכיים בריאות אצל כלבים וחתולים מאופיינות בגוון ורוד ומבריק יחסית. כדאי לדעת כי יש כלבים עם פיגמנטציה בחניכיים לכן ניתן לראות כתמים בגוון חום או שחור בחניכיים.

ברוב המקרים כלבים וחתולים סובלים מהצטברות אבן שן, בעיה זו מחייבת ניקוי שיניים במרפאה וטרינרית. בעיות נוספות מהן עשויות חיות המחמד לסבול הן נסיגת חניכיים, חשיפת שורשי שיניים, דלקות, התרופפות שיניים, נשירת שיניים ועוד.
ראוי לציין כי כלב או חתול אינו משדר את מצוקתו בגלל כאבי שיניים או בעיות חניכיים, במקרים רבים הם ימשיכו לאכול למרות הכאב הרב.

עם זאת, כאשר מבחינים בשינוי התנהגותי אצל חיית המחמד, או במידה והכלב או החתול מסרבים לאכול, יש לקבוע תור דחוף אצל וטרינר כדי לבדוק את החיה ולהציע פתרון יעיל ונכון.

סימנים המעידים על בעיות שיניים או חניכיים.

לפניכם מספר סימנים העשויים להעיד על בעיות שיניים וחניכיים אצל חיית המחמד שלכם:
•ריח רע הבוקע מפיה של החיה, הריח אינו חולף
•חיית המחמד מגרדת את אזור הפה באופן תכוף
•חיית המחמד סובלת מרגישות כאשר מנסים ללטף את אזור הפה שלה
•חיית המחמד מסרבת לאכול למרות שהיא רעבה
•נזילת ריר מוגברת
•הצטברות אבן שן שניתן לראות כחומר קשה בעל גוון קרם או חום המצטבר על השיניים

טיפולי שיניים במרפאה וטרינרית

אם אתם מבחינים כי חיית המחמד סובלת מכאבי שיניים או הבחנתם באחד התסמינים המעידים על בעיות שיניים, עליכם למהר ולקבוע תור אצל וטרינר בחיפה המתמחה בין השאר גם בטיפולי שיניים לחיות מחמד.

כמובן שיש לבחור במרפאה וטרינרית בהתאם למקום המגורים שלכם. טיפולי שיניים, לרבות הסרת אבן שן, כרוכים לרוב בהרדמה מלאה. אם חיית המחמד סובלת מדלקת קשה בחניכיים מומלץ להתחיל טיפול תרופתי עם אנטיביוטיקה לפני טיפול השיניים.

ההתאוששות של חיית המחמד לאחר ההרדמה היא קלה ויחסית מהירה, לרוב אין צורך להשאיר את החיה להשגחה רפואית בלילה וניתן לחזור עמה הביתה.

טיפול שיניים

תגובות

מומלצים