היתרונות בעבודות גבס בבית

כמעט ואין שיפוצים פנים ביתיים היום שלא נעשים בעזרת גבס, למעשה השימוש בגבס לעיצוב פנים הבית היה נפוץ כבר לפני כמה עשורים.

07.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היתרונות בעבודות גבס בבית

כשבתחילה השימוש היה לטובת בניית קירות גבס והנמכת תקרות בצורה הסטנדרטית אולם מהר מאוד גילו את הפוטנציאל הדקורטיבי העצום והמגוון של עיצוב בגבס וכך נולד סגנון עיצוב מודרני ונקי כשחלק מהעיצובים ממש גובלים באומנות.

אפשרויות של עבודות גבס בבית

באמצעות הגבס ניתן ליצור חללים מעוצבים ולהכווין את החלל כך שיהיה פרקטי ושימושי. מעבר לקירות הגבס המשמשים בעיקר לתחימת אזורים בצורה הקלאסית, ניתן לבצע שימושים רבים ברחבי הבית כגון בניית מדפי גבס בחדרי שינה או אולי בניית מדפים במטבח שיתנו אפקט עיצובי במקביל לשימוש יעיל של אחסון וחיסכון במקום ע"י ניצול חכם של חלל המטבח לאחסון ותליית סירים שתופסים נפח ולא רק להשתמש במגרות - ניתן להשתמש בחומר מבודד מלחות כך שהמדף לא יתמלא קורוזיה בסביבה רטובה כמו המטבח.

אפשר גם ליצור נישות בקירות או עמודים מפרידים עם חללים בהם יש מקום לפסל או חפץ אומנותי אחר מודגש בתאורת ספוט לד- עיצוב שכזה מוסיף יוקרה וייחודיות, הוא מבליט את אותו חפץ הנוי ומעניק אווירה ממוקדת. קיימת אפשרות להוספת גבס כאילו הוא חלק מקירות הבית או הוספת גבס באופן ברור שהמטר היא עיצוב ואז אפשר לעשות "מדרגות" או ממש לפסל את הגבס לצורות עגולות שמשדרות זרימה בתוך הבית, לא חייבים שהגבס יהיה בצבע לבן - ניתן לצבוע בגוונים רבים שיתאימו לאווירה שמנסים לשדר בנוסף ישנה אפשרות של תחושת קיר טיח למרות שמדובר בקיר גבס.

היתרונות בעבודות גבס בבית

היתרונות בעבודות גבס בבית הם רבים ומגוונים. כפי שצוין – היתרון הבולט הוא מגוון יכולות העיצוב וההתאמה האישית כך שכל בית מקבל את האופי שלו בבחינת עבודת הגבס. ניתן גם לשלב אלמנטים נוספים עם עיצוב הגבס כמו תאורה או תאורה מוסתרת, זכוכיות ועץ ובכך להקנות מימד עוד יותר מתקדם וייחודי של העיצוב.

במקביל ליתרון העיצוב, קיימים יתרונות נוספים כגון מהירות עבודה - נדרש יום אחד לבנית קיר גבס לעומת 4 ימים לבניית קיר לבנים. עלות חומר הגלם זולה מאוד ונוסיף את זמן העבודה הקצר- זהו פיתרון בסה"כ זול, כמובן שיש לקחת בחשבון את הדרישה העיצובית, ככל שהיא יותר מורכבת כך ידרוש איש המקצוע סכום גבוה יותר.

בניית קיר גבס כה פשוטה ובאופן משמעותי נקייה יותר מאשר בניית קיר לבנים, אין לכלוך וייתכן קצת אבק אבל באופן משמעותי יותר עדיף מאשר אלטרנטיבות אחרות. שימוש בגבס מבטיח שמירה מיטבית של טמפרטורה שבאופן ישיר משפיע על הוצאות חימום או קירור המבנה.

אם נרצה לבחון חסרונות של עבודות בגבס  נמצא בעיקר את נושא החוזק – זהו חומר גלם שיכול להינזק יחסית בקלות אבל יחד עם זאת קיר גבס יכול להיות מספיק חזק לתליית תמונות ואפילו התקנת טלוויזיות. לסיכום כל הנאמר  - חשוב מאוד לבחור את איש המקצוע כדי להבטיח שביעות רצון מבחירת עיצוב בגבס.

לפרטים נוספים בקרו באתר של עדי עבודות גבס

גבס בבית

תגובות

מומלצים