אף אחד לא היה ערוך לשריפה בכרמלית

שבת בצהריים הרבה מזל היה שלא היו נוסעים בכרמלית בעת השריפה שפרצה בקרון התחתון ולא השאירה שום דבר שלם, בכל יום משתמשים בכרמלית מעל 3600 נוסעים.

04.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אף אחד לא היה ערוך לשריפה בכרמלית

בשעה 11:35 דווח למוקד לוחמי האש על עשן כבד הבוקע מתחנת הכרמלית ברחוב הנביאים בחיפה.

למקום הגיעו כוחות לוחמי האש בפיקודו של רשף מרזוק חמוד והחלו באיתור מקור העשן, 8 צוותים פעלו בזירה קשה ומורכבת, עם התמודדות של עשן סמיך, קשיים בנשימה וראייה מוגבלת.

לוחמי האש איתרו את מוקד הבעירה שהיה בתחנת ככר פריס בעיר התחתית, שם בערו קרונות הכרמלית שנשרפו כליל.

נזק כבד נגרם לחלל המנהרה, 3 קרונות נשרפו כליל, לא היו נפגעים במזל.

צוות חוקרי שריפות מטעם רשות כבאות במחוז חוף בראשות טפסר משנה רן לוי ראש ענף חקירות, פועלים לברר את נסיבות פרוץ השריפה.

מנהרת הכרמלית נחפרה בשנות ה-50 הכרמלית החלה לעבוד בשנת 1960 ונסגרה בשנת 1986 לשיפוצים ממושכים, שהסתיימו בשנת 1992.

הכרמלית רשומה בשיא גינס בהיותה הרכבת התחתית הקצרה בעולם.

הכרמלית מורכבת משני מערכים שבכל אחד מהם שתי קרוניות, והמערכים נעים על כבל פלדה עבה במיוחד, בעובי 53 מ"מ.הקרוניות והכבל מיוצרים במיוחד עבור הכרמלית, בין השאר בשל הזווית שבה היא עולה ויורדת. אורכו של המסלול 1.8 ק"מ ולאורכו שש תחנות.

נציב הכבאות טפסר בכיר שמעון בן נר , התייחס לארוע השריפה בכרמלית: ״בעקבות השריפה במנהרת הכרמלית בחיפה, שבנס לא הסתיימה עם נפגעים רבים רק משום שאינה פועלת בשבת, אני קורא למשרד התחבורה ולרכבת ישראל להקצות את כל המשאבים הנדרשים להגנה מפני אש בבכל מנהרות הרכבת ובמיוחד בקווים לירושלים וכרמיאל שטרם פועלים. שריפת קרון בעובי האדמה הוא אירוע מורכב במיוחד ויש להערך מענה הן במישור המבצעי והן בהתקנת אמצעי בטיחות אש מתקדמים״.

הכרמלית תושבת לזמן ארוך ככל הנראה, כל המשתמשים בכרמלית יצטרכו למצוא חלופה לחודשים הבאים עד לשיפוץ כולל של הכרמלית.

השריפה בכרמלית

תגובות

מומלצים