אולי עכשיו יזיז למישהו במשרד התחבורה

מועצת עוספיה שיגרה מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו מבהירה את האחריות על קטע כביש 672 החוצה את הכפר מקצה לקצה ועל הסכנות שאורבות לכולם בכביש הזה.

02.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אולי עכשיו יזיז למישהו במשרד התחבורה

חשוב לציין שהכביש הזה מוגדר מהמסוכנים בטבלת הכבישים המסומנים בישראל ונוסף לכך בכביש הזה בכל יום לפחות שתי תאונות מתרחשוב בו .

 

המכתב לשר התחבורה
 

 

לכתבה שפרסמנו לפני מספר ימים בפורטל הכרמל "סכנת חיים לתלמידי עוספיה ביציאה ובחזרה הביתה"

מפקירים את חיי התלמידים היסודיים בעוספיה, לא פעם נתקלים בתלמידים שחוזרים הביתה בהסעה וחוצים ללא כל פיקוח את כביש 672 העמוס והמסוכן, בסוף גם המועצה מנהלי בתי הספר וחברת האוטובוסים יסתבכו.

חשוב להתחיל ולציין שכביש  672 נמצא באחריות חברת הדרכים מע"צ שאמורה לטפל ולדאוג לכל המפגעים הקיימים בכביש הזה ובמיוחד לדאוג לבטחונם של הולכי הרגל בקטע הכביש הארוך בין מרכז עוספיה עד לככר של תיכון רונסון.

חשוב לדעת שהאחריות היא של המועצה המקומית, מנהלי בתי הספר וחברת ההסעות, שבסופו של דבר, אם יקרה רע זה יכול ליפול על הנהג המסכן, שלקח על עצמו להסיע את הילדים לבתי הספר וחזרה הביתה ובעיקר האחריות על ועדי ההורים וההורים שמסכימים שהדבר הזה ימשיך להיות כך כאילו זה לא קשור אליהם.

כביש 672

בכל יום הילדים הקטנים, חוצים את הכביש העמוס מאוד, יורדים מההסעה באוטובוס בלי שום מחשבה ונכנסים לתוך הכביש הראשי בכדי לחצות לצד השני לכיוון הבית.

יש לציין שכל מהלך ההסעה של תלמידים קטנים מכיתות א' ב' ו ג' עד ו' מבתי הספר וההפך נעשות ללא מלווים מבוגרים.

לא צריך לחכות עד שיקרה אסון, מספיק מה שיש כל יום עם התאונות בכביש הזה, עשרות פצועים בכל שבוע, ילדים בגילאים האלו מחייבים ליווי צמוד של מספר אנשים בוגרים שידאגו שהילדים מגיעים הביתה בבטחה ללא כל סכנה בדרך, עוד הפעם האחריות מוטלת על כולם.

כביש 672

לחדד לכם מצב קיים בבתי הספר בעיר ובמועצות האזוריות, בכל הסעה של אוטובוס נוסעים בהסעה 5 מבוגרים שתפקידים להיות נוכחים בהסעה מהישובים לבית הספר וחזרה מבית הספר הביתה, למרות ששם יש תחנות מסודרות וילדים לא חוצים כביש מסוכן כדוגמת כביש הדמים 672.

תגובות

מומלצים