נעצרו חברי כנופיה שסחטה בעלי עסקים

הכנופיה פעלה בצפון וסחטה קבלנים ששילמו להם חסות. למי שסרב לשלם נגרם נזק בשווי של מאות אלפי שקלים, המשטרה עצרה 27 חשודים ו-87 קורבנות הגישו תלונות.

18.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נעצרו חברי כנופיה שסחטה בעלי עסקים

שוטרי משטרת ישראל עצרו חברי כנופיה, שעסקה במשך שנים בסחיטה של חקלאים, בעלי עסקים וקבלנים שהגיעו לבצע עבודות עפר, או לפתוח בתי עסק, באזור הצפון.

הכנופיה נהגה לדרוש תשלום עבור "דמי שמירה" למטעים, מאגרי מים, ציוד מכני כבד או לאתרי עבודות עפר. במידה והבעלים היה מסרב, נגרמו לו נזקים בשווי של מאות אלפי שקלים לתוצרת החקלאית, ציוד חקלאות, לציוד המכני הכבד או לבית העסק.  

במהלך השנים הכנופיה סחטה קבלנים מאזורים שונים בארץ, ששילמו להם "דמי שמירה" כחלק מהסידורים שעליהם לבצע לפני עליית כלי העבודה לשטח אתר העבודה.

על פי השיטה,  לאחר קבלת תשלום חודשי בסכום של אלפי שקלים. נציגים מטעם הכנופיה הדביקו מדבקה הנושאת את לוגו חברת השמירה, שסימן כי המקום "מאובטח" על ידי הכנופייה מטובא, למרות שבפועל לא הוצב מאבטח במקום.  

בתום חקירה מקצועית, יסודית, ארוכה ומסועפת, אותרו 87 קורבנות, שהסכימו להגיש תלונה בגין הסחיטה ו"דמי השמירה" שנכפו עליהם. לאחר חקירה סמויה שנמשכה למעלה מ-8 חודשים, תוך שימוש בכלל המשאבים והאמצעים הטכנולוגים, נעצרו 27 חשודים.

במהלך הפשיטה נתפסו 10 כלי רכב, כסף מזומן בסכום של מליוני שקלים, וכן נתפס רכוש בשווי של מיליוני שקלים, שבתום ההליך המשפטי בכוונת המשטרה לבקש את חילוטם.

במקביל לפעילות נהרסה גדר שהקים אחד החשודים, שתחמה שטח של שלושה מגרשים שיועדו לשיווק לבנייה, על קרקע השייכת למינהל מקרקעי ישראל. שני החשודים העיקריים, בני 35 ו-45, מתגוררים בטובא זנגרייה.

"פעילות ארוכה זו הינה שינוי המציאות בצפון, מתן שירות לאזרח הנורמטיבי ומלחמת חורמה בעבריינים", כך מסר מפקד מחוז צפון, ניצב אלון אסור, בתדרוך השוטרים בשעות הלילה.

מפכ"ל המשטרה הגיע לתדריך השוטרים ועמד מקרוב על ההכנות לפעילות. לדבריו, "מילת המפתח היא אורך רוח. בריכוז המאמצים שבא לידי ביטוי בפעילות היום יש שינוי מהותי לא רק על העבריינים ונורמת העבריינות, שהייתה לרועץ בניהול מהלך העסקים התקין, אלא בעיקר תשפיע על אורח חייהם של אזרחים נורמטיביים".

תגובות

1. פרח לפני 7 שנים
עוספיה

מומלצים