סגן חן ביטון קצינת הרפואה הגדודית היחידה בצה"ל

מבט לחיילות צה"ל שמשרתות בתפקידים רגישים כדוגמת סגן חן ביטון, שמגיעה מהאזרחות מחברה תורמת לתפקיד משמעותי ומורכב שמלא אתגרים, שאלנו אותה

18.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סגן חן ביטון קצינת הרפואה הגדודית היחידה בצה"ל

בצבא לכל אדם יש את היכולת למלא כל תפקיד, סיפורה של סגן חן ביטון קצינת הרפואה של גדוד צבר בחטיבת גבעתי הראשונה בצה"ל בתפקיד זה, משמעותו להיות שותפה מלאה בפעילות השוטפת של היום יום, תפיסת קו מבצעי , אימונים, ומסעות ארוכים.

סגן חן ביטון מגיעה מבית תומך של אנשי צבא, שידע לחנך גם באזרחות, עוד בהיותה נערה בתיכון, להתנדב למען החברה, היום יש לזה תוצאות שניתן להתגאות בהן.

סגן חן מפקדת של 10 לוחמים בימים אלה תופסת קו בגזרת עציון, סגן חן עברה הכשרה בחיל הרפואה ובעלת תואר ברפואת חירום (פרמדיקית), לפני כשלושה חודשים שובצה בגדוד צבר כקצינת רפואה גדודית ומאז ביצעה תרגיל גדודי מלא ברמת הגולן במהלכו הלכה כ-50 ק״מ יחד עם הלוחמים שלה מאחוריה.

במסגרת תפקידה של סגן חן, יצא לה לטפל ביהודה ושומרון בחולים ונפגעים ישראלים ופלסטינים כאחד.

בראיון לפורטל הכרמל, סגן חן אומרת: "התנדבתי במד"א מגיל 15 והיום אני פרמדיקית, קצינה בגדוד לוחם, זה מאתגר, כל החיילים שלי לוחמים לשעבר, בזמן האחרון המצב שלי משקף את שלהם ולכן הם די מחויבים להצלחתי".

"פרמדיק בצבא כמו באזרחות, מכוון יותר לטראומה כי זה מה שהצבא מכוון לו, מטפלים בכל האירועים, גם באירועים אזרחיים וגם בפיגועים".

"רציתי להגיע לתפקיד הזה אבל לא חשבתי שאני אגיע למקום הזה, זה תפקיד מאתגר לגבר ולאשה". 

"חלק מתקופת האימון זה תרג"ד ברמת הגדוד, 6 גדודי חיר שמדמים מלחמה עם אחת מהמדינות השכנות שלנו, תקיפות וכיבוש ביום והליכה מבצעית בלילה".

"אם יש פצוע פלסטיני וזה קורה לא מעט שמטפלים בו. במרחב הזה יש הרבה כוחות רפואה ישראלים, מטפלים בהרבה, ויוצאים לכל ההקפצות ומספיקים לעשות הכל".

"לחיילים שלי אני אומרת שזו לא החלטה שלנו במי לטפל ובמי לא, כי בסופו של דבר אנחנו צבא, תפקידנו בצבא לא לקבל החלטות, אלא לבצע פקודות, ובעצם זו אחריות גדולה בעיני, זו זכות לקבל את האחריות הזו, מי שנפגש עם המקרים הרפואיים הקשים זה אנחנו".

"אני באה ממשפחה של אנשי צבא, המלאכה שלי לא נגמרת גם כשאני לא בצבא, טוב לי כפרמדיקית בשטח".

 

חן ביטון

תגובות

מומלצים