17 שנות מאסר לגבר שביצע עבירות מין באחייניתו הקטינה

הנאשם ביצע עבירות מין בבת אחותו, מאז היותה בת 14, ביהמ"ש ראה באומץ רב החלטת המתלוננת לחשוף את מעשיו הנפשעים של הנאשם והעביר מסר חד וברור.

16.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 17 שנות מאסר לגבר שביצע עבירות מין באחייניתו הקטינה

לבקשת הפרקליטות, התיר בית המשפט המחוזי בב"ש לפרסם את גזר הדין בעניינו של תושב הפזורה הבדואית בנגב, אשר לאורך שנים, במספר רב של הזדמנויות, ביצע עבירות מין חמורות באחייניתו הקטינה, בת אחותו, מאז היותה בת כ-14.

הנאשם נדון לעונש של 17 שנות מאסר ופיצוי בסך 100,000 ₪ למתלוננת, לאחר שהורשע בתום שמיעת מלוא הראיות בתיק, בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום- עבירות רבות של אינוס במשפחה, מעשי סדום ומעשים מגונים.

עו"ד לימור אחרק שנצר, תובעת בתיק מפרקליטות מחוז דרום (פלילי): "בית המשפט האמין למתלוננת, ראה באומץ רב החלטתה לחשוף את מעשיו הנפשעים של הנאשם והעביר מסר חד וברור, הן לנפגעות כמוה והן לציבור כולו- לספר ולא לשתוק, גם כאשר מדובר בחברה מסורתית, המקפידה על ערכי משפחה שמרניים, כי יעניש את הפוגעים במלוא חומרת הדין".

על פי עובדות כתב האישום וכן לפי עדותה של המתלוננת בבית המשפט, הנאשם ניצל את הקרבה המשפחתית וההזדמנויות הרבות בהן נפגשו, כדי לפגוע בה מינית, בין היתר בבית סבתה וכן בבית הוריה, כאשר אף אחד לא היה בבית. הנאשם התעלם מצעקותיה ותחנוניה של המתלוננת שיחדל ממעשיו ואף איים עליה שיפגע בה אם לא תשתוק.
 
בשלב הטיעונים לעונש, ציינה הפרקליטות, כי "הנאשם בחר בקורבן זמין ונוח לרצונותיו המיניים, כאשר היא צעירה ממנו בהרבה, בת משפחה הסרה למרותו, וחוששת לחשוף את אשר עולל לה, מה שיהיה כרוך במחירים חברתיים ואישיים כבדים, בהינתן אופייה ומסורתה של החברה שבה שניהם גדלו וחיים".

עוד ציינה התובעת, כי "הנאשם סמך לאורך תקופה על "קשר שתיקה" משפחתי וסביבתי, שיגבר על הרצון לחושפו ולהענישו, אפילו אם תעז המתלוננת לשתף מי מקרוביה במה עובר עליה", וביקשה מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר משמעותי ומרתיע.
 
בית המשפט קיבל את עמדת התביעה והטיל על הנאשם, כאמור, עונש של 17 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך 100,000 ₪.

בית המשפט ציין בגזר הדין, כי " הפוגע היה לא חיצוני וזר, אלא בן משפחה קרוב שניתן בו אמון, ושהופקד לשמור ולהיות "שמרטף" של הקטינה ולהגן עליה כאשר הוריה היו מחוץ לבית.

חומרת המעילה באמון, ועוצמת האשם שבמעשי הנאשם, מתעצמים בנסיבות אלו. מעשיו הקשים של הנאשם פגעו בערכים חברתיים חשובים ומוגנים- הגנתם של קטינים מפני פגיעה מבני משפחתם, שמירת זכותו של אדם על שלמות גופו ועל פרטיותו, והגנה על כבודו".

תגובות

מומלצים