שיח' טריף ווגיה הגיעו לבתים שקיבלו צווי הריסה בעוספיה

רגע לפני שההנהגה הדרוזית נפגשת עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ והפגישות שעוד לא הסתיימו עם שירה ברנד, משלחת דתית ופוליטית ביקרה אצל רוני אסד, סעאדה זאהר ונאיף שחידם.

14.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיח' טריף ווגיה הגיעו לבתים שקיבלו צווי הריסה בעוספיה

 ככל שהמועד של ביצוע צווי ההריסה מתקרב יש יותר לחץ בכפרים הדרוזים, במיוחד על הפוליטיקאים, וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה שהוא בעצמו חבר בוועדה הארצית לתכנון ובניה ויו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות, מקבל חיזוק משיח' מוופק טריף שהוא עצמו אחד המובילים לפגישות עם ארז קמיניץ ומנהל התכנון למציאת פתרונות לבתים שנשלחו אליהם צווי הריסה בכפרים הדרוזים.

שיח' מוופק טריף עם משלחת של מכובדים, יחד עם ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף, הגיעו לעמוד מקרוב וביקרו אצל המשפחות שקיבלו צווי הריסה בעוספיה, זאהר, שח'ידם ואסד.

הביקור התקבל בברכה בקרב התושבים, ביחד דנו מה ההליך שצריך לבצע חוקית ומה חלקם של האחראים במתן פתרון לבעיות התכנוניות.

חשוב לציין שעניין התכנון והבניה וצווי ההריסה שהוצאו לשלושה בתים בעוספיה ובית בירכא, שהמחלוקת עומדת היום על תשעה בתים בכל הכפרים הדרוזים, נודע לנו שהמשטרה ביקשה ארכה לביצוע צווי ההריסה עד סוף פברואר.

בעניין הצווים שקבלו סעאדה זאהר ונאיף שחידם, הם כנראה בפני פתרון מנהלי, שמוסכם בין הרשות המקומית, מנהל התכנון הארצי והמשנה ליועץ המשפטי קמיניץ.

נודע לנו מוגיה כיוף שהועדה המורכבת משירה ברנד והיו"רים של הועדה המחוזית והועדות המקומיות, סיימה את עבודתה במפגש עם ראשי הרשויות שבאו ודיברו על התכנון המתארי והתכנון המפורט וחסמי התכנון הקיימים, כל ראש רשות הגיש רשימה מה חסר לו בהיבט הכספי על מנת לתכנן כל הישוב שלו.

וגיה כיוף: "לתושבים יש רצון עז שהרשות תתכנן את האזורים הלא מתוכננים ויחד עם התושבים ואחרי הלגליזציה  של הבתים לא יהיו עוד בתים מחוץ לקו הכחול, הולכים למתווה תכנוני שלא היה כמותו, היום אנחנו מבקשים לאשרר את הבתים שכבר נבנו ואז נניח את הקו הכחול והתושבים יקבלו את ההחלטות וישמעו להם".

נודע לנו ממקורות נאמנים שהמשנה ליועץ המשפטי ארז קמיניץ ומנהל היחידה לאכיפה ארצית אבי כהן שהם לא הכירו את סוגיית הבית בירכא של משפחת זיאן מאחר והצו ניתן ע"י בית משפט מחוזי בחיפה בסוף חודש נובמבר.

בעניין רוני אסד, שבנה במרחק ניכר מהתכניות שהוגשו ע"י מועצת עוספיה, הטענה שנשמעה מאבי כהן מנהל היחידה לאכיפה ארצית, שכפוף לשר האוצר, דווח שהמקרה של רוני אסד לא היה מוכר, בדומה למקרה של סרחאן מחורפיש.

לדברים האלה שותף המשנה ליועץ המשפטי קמיניץ ז"א הבעיה נמצאת ברשות המקומית והועדה המקומית.

רוני אסד בנה חדש בניגוד להסכמות שהיו וזה מהווה בעיה רצינית, כי זה שייך למחוזי, גם בירכא ובבית ג'אן בנו חדש.

היום בעדה הדרוזית ישנם תשעה מקרים שלגביהם התכנון מבקש לבצע הריסה.

מסתמנת מגמה להגיע להבנה בעניין שחידם וזאהר, לגבי רוני אסד הבעיה נמצאת ברשות המקומית שיכולה להגיע להסכם לגביו.

בעוספיה המחוז הלך לבית משפט להוציא ארכה לגבי צווי ההריסה לבתים בעוספיה, בטענה שהמשטרה הייתה עסוקה בשריפות בחיפה, בית המשפט המחוזי נענה לבקשה ונתן ארכה עד 27/2/17.

משלחת דרוזית בעוספיה

תגובות

11. ראמי לפני 7 שנים
משחק
10. אייל לפני 7 שנים
למס6
9. דרוזי לפני 7 שנים
דרוזי
8. אדם לפני 7 שנים
מקווה שזה יביא פתרון באמת
7. יא צעיר יא שפן לפני 7 שנים
חברי להיזהר מהמגיב מס 6
6. צעיר לפני 7 שנים
הדרוזים עבריניים
5. محلل سياسي לפני 7 שנים
كحلون مجرم بحق الطائفه
4. מנדאליה לפני 7 שנים
אלוהים יברך אותכם משיכנא
3. עספאני לפני 7 שנים
הגיע הזמן
2. אני לפני 7 שנים
לבי עם הציבור שלנו
1. בחור לפני 7 שנים
צעד חשוב להיות מגובשים

מומלצים