הכירו את השיטה החסכונית לבניה

אם ברצונכם לבנות בית בחצי מהזמן או במחיר נמוך יותר מבחינה משמעותית מהעלויות המקובלות בשיטת הבניה המסורתית, כדאי שתכירו את שיטת הבניה החסכונית שתופסת תאוצה בישראל: הבניה הקלה.

13.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכירו את השיטה החסכונית לבניה

בשנים האחרונות המושג "בניה קלה" הפך להיות שגור בפיהם של רבים, לרבות בפיהם של אלו אשר מעוניינים להיות הבעלים של בית בישראל. אך לא רק.

הבניה הקלה מתאימה גם לעסקים באשר הם וכן גם לבתים קיימים אשר מעוניינים בהרחבה או בתוספת בניה. לשיטת בניה זו ישנם יתרונות רבים ומגוונים ולכן באופן לא מפתיע היא הפכה להיות אפשרות אותה יש לשקול, לפני שפונים לאופציות הקיימות. מה הם עקרונות השיטה? מתי ניתן להשתמש בה ומדוע זה כדאי? הנה כל מה שלא ידעתם על בניה קלה.

מהי בניה קלה?

למעשה הבניה הקלה היא שם גנרי לשלל של שיטות עבודה אשר מצטמצמות לשלוש עיקריות והן: מבנים יבילים, בניה מתועשת ובניה מקומית. ההבדלים בין שיטות הבניה השונות נובעים מהמקום בו בונים את הבית בפועל (באתר עצמו או במפעל). כך בעוד שבבניה מקומית בונים את הבית באתר עצמו, שיטות הבניה האחרות כוללות את בניית הבית או חלקים ממנו במפעל ושינועם לאתר הבניה כחלקים להרכבה או כיחידה אחת שלמה. למרות שמשתמע שישנו הבדל רב בין השיטות השונות, יש ביניהן גם מן המשותף: בניה קלה דורשת זמן עבודה קצר משמעותית ועלויות נמוכות יחסית לבית באותו סדר גודל אשר נבנה בשיטת הבניה המסורתית.

באילו מקרים ניתן להשתמש בבניה קלה?

מלבד הטכנולוגיה בה נעשה שימוש ושיטות הבניה השונות, עיקרון נוסף אשר מנחה את הבניה הקלה הוא תכנון מעמיק וקפדני. בעזרת התכנון הנכון ניתן להתאים את המבנה לכל צורך או מטרה באופן אישי. כתוצאה מכך לבניה הקלה ישנם שימושים רבים ומגוונים החל מבניה פרטית, דרך מוסדות, מבני ציבור ועסקים ועד לתוספות בניה, סגירת מרפסות, הרחבת החלל או שיפור הבידוד והאיטום. יש לציין כי על אף ששיטת בניה זו נקראת קלה, אין זה קל כלל ליישם אותה ונדרש ידע וניסיון רב הן בשלבי התכנון השונים, הן בבחירת החומרים והן ביישום.

אז מדוע כדאי לבחור בבניה קלה על פני שיטות אחרות שקיימות?

אי אפשר להתייחס אל בניה קלה מבלי להתייחס אל החששות שהיא מעלה בפני אלו שלא מכירים את יסודותיה. ואכן ישנם כאלו אשר חושבים שמבנים קלים פחות עמידים וכיוצא בכך. אולם בפועל על אף שחששות אלו מובנים הם אינם משקפים את המציאות ולו רק בגלל שלשיטה זו ישנם יתרונות רבים.

שיטות העבודה, התכנון המדויק, העבודה עם חומרי גלם ייעודיים ועוד הם שהופכים את תהליך הבניה לכמה שיותר פשוט וקל. מדובר בשיטה אשר חוסכת בזמן עבודה, בכוח אדם, במשאבים וכן בעלויות ועל כן היא נחשבת גם למאוד ידידותית לסביבה, יתרון חשוב לא פחות. בנוסף ניתן לקבל את המבנה המוגמר תוך חודשים בודדים בלבד, כך שלא צריך לחכות ולחכות.

בניה קלה זו שיטה פופולרית שצוברת תאוצה ומומלץ לשמוע עליה לפני שפונים לאפשרויות הקיימות. כמו כן כדאי לבחור בחברה בעלת ניסיון אשר שמה הולך לפניה בתחום למטרת בניה, הכוונה וייעוץ.

 

בניה

תגובות

מומלצים