מנכ"ל עתיד התייצב לתת תשובות להורים בדליה

מנכ"ל עתיד מנשה סמירה מגיע לישיבת הבהרה עם ועד ההורים, כנראה הפגישה באה כאות הרגעה לאור הדוח הכספי שלא מראה סימנים טובים.

13.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מנכ"ל עתיד התייצב לתת תשובות להורים בדליה

לראשונה ועד הורים בדליה דורש הסברים ממנכ"ל עתיד

מנכ"ל רשת עתיד מנשה סמירה לועד הורים "אנחנו משקיעים כספים, למרות שחסרים במכסה תלמידים" הועד "לא באנו לנהל מלחמה, באנו לעזור לשפר את המצב".

חשוב לדעת כי בכל חודש, מועברים לרשת עתיד שפועלת בתיכון דאלית אל כרמל 700 אלף ₪, רשת עתיד בדומה לרשת אורט מרוויחות כסף על תלמידי דליה.

בדוחות תקציב של משרד החינוך רואים שהתקציב עובר לבית הספר באמצעות רשת עתיד, תקציב חינוך שמועבר בכל חודש בין  700-750 אלף ₪. בתיכון עתיד רשומים 545 תלמידים ובטכנולוגי רשומים 45 תלמידים ועוד 60 מורים ומורות כולל מנהלת שמקבלים שכר ישירות מרשת עתיד.

בנוסף, ישנם עובדי אחזקה 6 במספר במשרה מלאה, שניים חצי משרה, 6 עובדי ניקיון שמחולקים על 3.5 משרות.

הפגישה עם מנכ"ל עתיד מנשה סמירה, התקיימה לבקשת הועד הבית ספרי של תיכון עתיד דאלית אל כרמל, ראיד חלבי, נגיב נסראלדין, שיח' תופיק חמזה חלבי נעדר מהישיבה בנוסף לקח חלק גסאן חלבי וקדור פאדי.

בפגישה הזו לקחו חלק הועד הישובי והיו"ר רביע חלבי והורים נוספים, בנוסף למנהלת בית הספר חוזאמה והבה והסגנית שלה אמאל אסעד, רכזת מעורבות חברתית, ושאר רכזות השכבות, בנוסף לזיאד חלבי יו"ר ועד העובדים בתיכון.

ההורים הקשיבו למצגת של הנהלת עתיד ולדברים שאמר המנכ"ל סמירה.

רשת עתיד הציגה בפני הועד מצגת על הפעילות החברתית והחינוכית והמיזמים החינוכיים השונים בבית הספר.

מנשה סמירה פתח בסקירה על המצב בבית הספר וההשקעה של רשת עתיד בבית הספר לעומת החוסר במספר התלמידים, שהמכסה לא שלמה ולמרות זאת הבית ספר מאויש, המכסה צריכה להיות 660 והיא חסרה. 

בדיון, ההורים העלו שאלות, בקשות וטענות. יו"ר ועד הורים יישובי רביע חלבי ביקש שהועד ההורים יהיה פעיל ובחזון של רשת עתיד, ושהרשת תעביר להורים את הדוחות הכספיים שלה, בנוסף נושא האגרה השנתית שיהיה מותאם עם ועד ההורים.

נודע לנו שרשת עתיד הגישה דוח כספי למועצה המקומית דאלית אל כרמל, שהמועצה לא השלימה איתו.

המנכ"ל סמירה הסביר בקשר לירידה בתוצאות הבגרות, שאם לוקחים משני בתי הספר את המספרים, רואים שזה לא ירד, אחד 88 אחוז ואחד 30 אחוז, מוצא בתמהיל 47 אחוז, כך טען סמירה.

סמירה התחייב שבסוף שנת הלימודים הזו בלי מועד חורף, בית הספר יגיע ל70 אחוז בתוצאות הבגרות.

בנוסף המנכ"ל ענה לטענות שנשמעו שהמורים המועסקים בבית הספר לא מוכשרים, מנשה "המורים שלנו כולם מוכשרים, נקלטו לאחר שנבחנו אחד אחד כל אחד בהסמכה שלו וחשוב לדעת שכולם בעלי הכשרה חינוכית מתאימה, וכולם שייכים לעז בתמורה, שלא מאפשרת קליטת מורים ללא הכשרה".

לגבי כוח עזר מקצועי, סמירה אמר שהתחילה לעבוד בבית ספר פסיכולוגית במשרה של 20 אחוז.

מזכיר הועד הבית ספרי בעתיד דליה נגיב נסראלדין אמר לנו :"שמענו את הדברים, נמשיך לעקוב ולבדוק את הדברים למען טובת ילדינו".

עתיד דליה

יש לציין שבבית הספר ישנם 3 כתות חינוך מיוחד של 20 תלמידים, שהתקציב שלהם היה אמור להיות יותר, אבל בפועל זה לא מה שקורה. בית הספר יושב על 30 דונם, במתחם יש 3 אגפים, י, י"א וי"ב, בנוסף למעבדה וכתות אלקטרוניקה, מכטרוניקה, פיזיקה, ביולוגיה וכימיה.

התקציב השוטף, קופה קטנה, בנוסף לציודים שנדרשת החלפתם מיד, יש קושי לקבל תקציב או ציוד מידי מהרשת, דרך כל מני שיטות כמו לבקש 3 הצעות מחיר, הגשת בקשה מסודרת ובינתיים המחסור ממשיך להיות בבית הספר.

למשל אם נתייחס לחומרי ניקוי ואחזקה וציוד לימוד, מכונת צילום ודיו, מחשוב ועוד, יש מחסור רב.

בבית הספר השני "תיכון טכנולוגי" רשומים 45 תלמידים, יש 4 מורות, ומנהלת, אותו מחסור בציוד נמצא בטכנולוגי, אבל לבית הספרמגיעים ללמוד 10 ילדים ביום טוב.

לא במקרה חבר המועצה מרזוק קדור התלונן ומתלונן על סוגיית עתיד בדאלית אל כרמל.

 

עתיד דאלית אל כרמל

תגובות

7. הורה לפני 7 שנים
שקיפות זה סוד ההצלחה
6. דלואני לפני 7 שנים
דליה
5. הורה לתלמיד מכיתה י''א לפני 7 שנים
מנסיון קודם
4. הורה. לפני 7 שנים
משחק אחד גדול
3. אבא לפני 7 שנים
שלום הורים כושלים
2. ודאי לפני 7 שנים
100%
1. מורה לפני 7 שנים
המצב יותר חמור

מומלצים