מרתון טבריה מההיבט של שיראז רגא פרג'

שיראז רגא פרג במרתון טבריה בשבילו זה היה הגשמת חלום בגיל עשרים, שיראז רץ 42 ק"מ ב 03:25:30, בשבילו זה היה להוכיח שהוא מסוגל, משפחתו ליוותה אותו לאורך המסלול.

06.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרתון טבריה מההיבט של שיראז רגא פרג'

למרתון טבריה שלקחו בו חלק מאות משתתפים מהארץ ומחו"ל, כל מקצה שונה באורכו, אבל מה שבלט זה אחוז המשתתפות, שהגיעו להישגים מרשימים.

בין המשתתפים הצעיר מיאנוח שיראז רגא פרג, יליד ינואר 1996, בן להורים מחנכים נאדיה וד"ר רגא פרג, שיראז סיים את לימודיו בביה״ס למדעים ומנהיגות בירכא, שיראז עוסק בספורט מאז שהיה ילד.

בשביל שיראז המרתון הוגדר כשילוב של אימונים עמוסים וקשים במיוחד עם לימודים קשים אף יותר, "כשיש רצון אתה יכול להשיג כל דבר, עברתי המון משברים בשנה האחרונה , פציעות ומה לא, אי אפשר לספור את הפעמים שעברה בראשי  המחשבה של לוותר אבל אף פעם לא נכנעתי לעצמי".

שיראז: "המרתון היה מלווה ברוחות חזקות לאורך כל המסלול ועד הקמ ה 35 עמדתי בקצב שצבתי לעצמי , אבל אז הגיע המשבר, השרירים כבר לא מתפקדים, והגוף כמעט מתמוטט אבל המשכתי והמשכתי, רגע השיא שלי היה ב 400 מטר האחרונים כשאבא הצטרף אלי לריצה עד לקו הסיום".

שיראז נמצא במסגרת עתודה והוא לומד הנדסת מחשבים שנה שניה בטכניון, בזמן לימודיו עשה את המרתון הראשון בגיל 20 בתוצאה 03:25:30

יש לציין שיחד עם לימודיו הרגילים, שיראז שיחק כדורגל בליגות לאומיות כשוער, סיים קורס מדריכים לאומנויות לחימה משולבות ובעל חגורה שחורה, זכה במקום הראשון בקטיגורית הגיל במירוץ שנערך בגוליס לזכר אל״מ מוניר עמאר והשתתף בחצי מרתון .

כמו כן זכה במקום שני במירוץ שביל הבנים השנת 2013. היום הוא לומד הנדסת תוכנה בטכניון שנה שלישית במסגרת העתודה האקדמאית של צה״ל.

שיראז רגא פרג'

בין הנשים הגיעה למקום הראשון גברמאריאם היווט גברקידאן מאתיופיה, עם התוצאה 2:25:45 ש'.

שיא מרתון טבריה של פטריק טאמבוהה מצרפת, שהושג בשנת 2012 (2:07:300 ש') לא נשבר היום. במסלול המרתון חצה את קו הגמר ראשון ארגה הבטמו מארצות הברית בתוצאה: 2:16:39 ש'. למקום השני הגיע גרמה אמרה מקבוצת אתלטי רמת השרון, שהשיג את התוצאה הטובה ביותר אי פעם לישראלי במרתון בכורה: 2:17:20 ש'.

את מקצה עשרת הקילומטרים סיים במקום הראשון מוקט פטנה בתוצאה 31:188 ד'. בין הנשים הגיעה למקום הראשון אירנה אור קונובלוב מקבוצת רצי רמת השרון, שהשיגה תוצאה של 37:06 ד'.

עופר פדן ממרתון ישראל: "מרגש אותי לראות את העיר לובשת חג. מרתון טבריה הוא מהמרתונים הוותיקים בעולם. הוא גם נחשב כאחד המרתונים האטרקטיביים והמהירים ביותר. לזכותו משחקות העובדות שבינואר אין הרבה מרתונים וגם התפאורה עוצרת הנשימה: היותו מישורי ולאורך הנוף המדהים של הכנרת שלנו.

רצי המרתון בארץ רוכשים כבוד רב והערכה למפעל האדיר הזה והשנה מעל 16000 רצי מרתון נרשמו אלי. עבור רבים מהם זו ריצת המרתון הראשונה בחייהם. כ 222 רצות יקחו חלק במרתון המלא. רצים בכירים מהעולם. ראשי איימס, ארגון המרתונים הבינלאומי, יברכו את הרצים בשידור חי מכל רחבי העולם. יצוין כי השנה יועבר המרתון בשידור ישיר מאולפן מיוחד שהוקם לצורך זה".


יוסי בן דוד, ראש עירית טבריה, השקיף בסיפוק על ההכנות ואמר: "כמו בשיר של להקת כוורת, בכל זאת הגענו, למרות הכל. כמו שהבטחנו מזג אוויר מצויין האנרגיות של הרצים פה מדהימות, כיאה למרתון הארבעים. יבוא יום והמרתון הזה ילך ויגדל. אני שמח לבשר כי המרתון הבא יתקיים ביום שישי 5. 1.18. ההרשמה תתחיל ב 1.2.17 אסיים במילים שאמר לי אחד הרצים: The only way is up!

שיראז רגא פרג'

עופר פדן הוסיף כי המרתון הוא אמצעי אדיר למנף את העיר טבריה בהיבט התיירותי והספורטיבי, לחזק את כלכלת העיר ולתרום למאמץ להפוך אותה היותה למוקד תיירות בינלאומי. "אנו גאים שאנו לוקחים חלק בפרויקט האדיר הזה".
יובל חץ, מנחה האירוע: אני מתרגש להיות במרתון טבריה במיוחד בשנתו הארבעים. אני משבח את הרצים והרצות על הרוח הספורטיבית ומפגן האהדה גם השנה הזו את המסורת צריך להמשיך לקיים. נתראה בקו הסיום!

עופר בוסתן, סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, אמר: "שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב רואה חשיבות עליונה בקיום אירועי ספורט גדולים בפריפריה ובחשיפת הפריפריה לפעילות ספורטיבית איכותית. מרתון טבריה הארבעים הוא מסורת רבת שנים ומשרד הספורט תומך באירוע הזה לאורך כל השנים.

"מדיניות משרד התרבות והספורט היא הקמת מתקני ספורט איכותיים אשר עאפשרו לתושבי הפריפריה לקבל הזדמנות שווה להתפתחות ספורטיבית והגעה להישגים בספורט. במסגרת תוכנית המתקנים הלאומית 2027 יוקמו מתקני ספורט רבים כמו אולמות ספורט, מגרשי כדורגל וגם את "סחבק" – מתקן ספורט קהילתי שיוקם בכ 200 רשויות מקומיות במדינת ישראל בשנתיים הקרובות. מדובר במגרש כדורגל סינתטי 44 על 24 מ' הכולל תאורה ניקוז דשא סינטתי איכותי כשתיק המוצר הוכן על ידי הטוטו ומשרד התרבות והספורט".

אריה גמליאל, יועץ מקצועי מטעם איגוד האתלטיקה, שיבח את התנאין: "המסלול מאורגן טיפטופ. מזג האוויר מעולה. האנרגיות מדהימות. מחכים רק לזינוק ולאחריו שהכל יזרום כמו שצריך".

שישה רצים ישראלים חגגו את יום הולדתם על קו הזינוק. אחד מהם, ישי כהן ממועדון בריאות וכושר טיים אאוט. "אני נורא מתרגש במרתון הרביעי שלע בטבריה. אני מקווה מאד השנה, בעזרת השם, להוריד את השעון מתחת לארבע שעות".

יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רץ את מקצה עשרת הקילומטרים ואמר: "אני שמח להיות באירוע המרתון הוותיק ביותר במדינת ישראל. האווירה חגיגית. הפנינג. קרנבל של אלפי רצים. אנחנו במשרד התרבות והספורט מייחסים חשיבות לאירוע בגלל תרומתו לחיזוק העיר טבריה גם כעיר מרכזית בצפון וגם בחיזוק הצפון בכלל. ביום ראשון מגיעה החלטת ממשלה לחיזוק צפון הארץ וזה אירוע אחד מבין רבים שנעשה בשנה הבאה – חלקם ספורטיביים ואחרים קהילתיים ותרבותיים – שנועדו להביא אלפים לעיר ולצפון בכלל".

יורם אורנשטיין, מנכ"ל מרכז הפועל, השתתף במקצה 100 קמ: "זכות גדולה למרכז הפועל להיות שותף גם במימון וגם בתפעול מרתון טבריה הפועל רואה את טצמו שותף לקידום הספורט בפריפריה וקידום הספורט העממי ובריאות הגוף".
דרור ללוש, סגן ראש עיריית טבריה: "אירוע ספורט מדהים יצא לדרך. עמדנו במטרות שהצבנו לגבי מספר הרצים. הגיעו למעלה מ 70 רצים מ 20 מדינות ובנוסף משלחת של 12 רצים מירדן. אווירה חגיגית ומשמחת!".

קרן עמרוסי השתתפה במקצה עשרת הקילומטרים כדי להתגבר על משבר שחוותה. " מאז ומעולם אהבתי להתהלך לנגד מראות הטבע, הליכות ממושכות שעשו לי אור בנשמה", היא מספרת. "אל עולם הריצה חברתי ממקום כואב שממנו בחרתי לצמוח. הייתי לאחר הריונות כושלים: 7 הפלות. במהלך אשפוז ממושך של הריון חוץ רחמי התוודעתי לכך כי סיכויי להרות כושלים. יד ביד סחפתי אחריי אל עולם הריצה אנשים בדרך ויחד רצנו לנגד הטבע הנשגב. אינני מוותרת על אימונים בכל תנאי מזג אוויר: ברד, גשם, שמש יוקדת – העיקר שיש תקרת שמיים מעלי. אני מאמנת לריצות ארוכות ומלווה בתחרויות. אני אוהבת לרוץ. בשבילי הריצה היא אור חיי".

קלמנט בלישתון מגרמניה קטף את המקום השני במקצה עשרת קהילומטרים: "אני עובד בבית החולים הדסה בירושלים לארבעה חודשים כמתמחה ברפואה. יצרתי קשר עם רצים בירושלים והם הציעו לי להצטרף אליהם למרתון טבריה. שמחתי. ראיתי בכך הזדמנות להכיר את הארץ. הזמן שלי הפעם 32:10 ש'. זה אמנם לא ההישג הכי טוב שלי כי הייתי עייף משבוע של עבודה, אבל הנוף של הכנרת היה מרהיב ונהניתי מאד".

אירנה אור קונובחוב היא האישה שהגיעה למקום הראשון במקצה עשרת הקילומטרים. הזמן שלה: 37:10 ד'. "היה קצת מאכזב", הודתה. "ציפיתי לרדת מתחת ל 37 דקות אבל בהתחלה היתה רוח חזקה ונאלצתי להתנהל בהתאם. בקילומטרים האחרונים הגברתי ובסך הכל אני מרוצה מעצמי. היה מסלול נהדר, נוח, ומזג אוויר נפלא".

את רצי המרתון קיבלה הפיזיותרפיסטית גלית ברנר, שהייתה אחראית על עשרה פיזיותרפיסטים, מומחים בפציעות ספורט. "אחרי ריצת מרתון השירירים מתכווצים ומצטברת בהם חומצה לקטית. תפקידנו לפזר את החומצה הלקטית ולהשתמש במגוון שיטות טיפול על מנת לשחרר את אותם שרירים ולשפר את המרקם השרירי בכדי להחזיר את הרץ כמה שיותר מהר לפעילות הגופנית. המטרה הכי חשובה בשבילנו היא למנוע פציעת ספורט עתידית כתוצאה מהעומסים המצטברים במהלך האימונים והמרתון". אל אוהל הטיפולים הגיעו גם רצים שסבלו מדלקת בגיד ובעיקר מכיווצי שרירים של הירך. שימוש בטכניקות טיפוליות שהפיזיותרפיסטים מומחים בהם, משקם בממהירות את הפציעה ומפחית כאבים".

תגובות

5. אמל מנסור לפני 7 שנים
כל הכבוד
4. מעריץ לפני 7 שנים
עוספיא
3. ד"ר אמין זידאן לפני 7 שנים
العقل السليم في الجسم السليم
2. מנסור סוריא לפני 7 שנים
גאווה רבה רבה לבן אחי היקר
1. צעיר לפני 7 שנים
בהצלחה לכל הספורטאים

מומלצים