אני לא גנבת!

תופעת הגניבות מבתים בהם עובדות נשים בנות מעוטים ואחרות, מה קורה לאותה עובדת כאשר נעלם חפץ כלשהו מהבית, גם כשהיא לא יודעת על המקרה?.

21.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אני לא גנבת!

נתונים קשים שמגיעים לפורטל הכרמל בהם נשים דרוזיות שעובדות במשק בית מוצאות את עצמן מואשמות בגניבה גם כשזה לא נוגע להן, ברוב המקרים הסיפור נגמר בתלונה במשטרה, חקירות, טרטור וסגירת תיקים, או שתיקים נשארים פתוחים.

לצורך הכתבה שוחחנו עם מספר נשים שעברו את החוויה, הן טענו בפנינו שהן לא גנבו ולמרות הכל הן הגיעו לחדרי חקירות במשטרה ושמן הטוב הוכפש ועד יום זה לא ניתן לנקות אותן מאשמה למרות שלא הוכח שום קשר בין הגניבות לאותן נשים.

הנשים שעברו את החוויה של האשמה בגניבה בבתים בהם עבדו מכירות אחת את השניה מה שאפשר לנו להגיע למספר גדול של מקרים.

במקרה הראשון מתייחסים לאישה כבת 40 אימא למשפחה, שעובדת בבית של אנשים מפורסמים מספר שנים, בעלי הבית סומכים על האישה בעיניים עצומות, עד שיום אחד בעלת הבית טענה ששרשרת זהב יקרת ערך נעלמה מביתה, האישה תוחקרה ע"י המעסיקים שלה והיא טענה לאורך כל הדרך שאין לה קשר לזה.

במקרה שלה לא הוגשה תלונה אבל פוטרה מעבודה ואותה משפחה דאגה שכל המשפחות מסביב לא יעסיקו אותה, האישה נשבעת בפנינו שלא ידעה כלום ולא היה לה שום נגיעה לזה.

במקרה אחר אישה בת 55 אמא למשפחה עובדת בביתה של אישה בת מעוטים מהכפר מזה כשנה, בעלת הבית התלוננה בפני הבנים שלה שכספים נעלמים מביתה, הילדים הציבו מצלמות נסתרות בתוך הבית וגילו שמישהו מבני המשפחה גונב את הכספים ולא העובדת.

למרות שלעובדת לא היה שום קשר לגניבה בהתחלה הרגישה מושפלת כי כולם חשדו בה.

במקרים אחרים המשטרה הצליחה לפענח מספר גניבות אחרי שפריטים נמכרו לצד שלישי, במקרים הללו המשפחה שגילתה שגנבו מהם לא פנו לעובדת ושאלו אותה, מיד פנו למשטרה שביצעה את העבודה עבורם.

במקרה נוסף של היעלמות שרשרת זהב, מיד כל הבית נכנס למתח והעובדת המואשמת התייצבה לחקירות ולשאלות ויום למחרת השרשרת נמצאה מתחת לשטיח.

ועוד ועוד מקרים דומים וזה לא קל לעבור חוויות כאלה, אותה אישה שרוצה לפרנס את ביתה בכבוד, נקלעת בעל כורחה לחוויה מהסוג הזה, זו פגיעה שתלווה אותה למשך הרבה שנים גם שאין לה שום קשר למקרה עצמו.

נשים שנחשדו במקרים של גניבה לא המשיכו לעבוד יותר באותה עבודה.

נשים רבות עבדו כעוזרות בית בכדי לפרנס את המשפחות שלהן בכבוד, וביום בהיר אחד הן מצאו את עצמן מואשמות בגניבה ופוטרו לאלתר, ללא שיחת שימוע וללא פיצויי פיטורים.

נשים רבות ממשיכות להיות מוכתמות בחשד לגניבה, בחברה ששופטת על פי שמועות.

אישה דרוזית

תגובות

4. דלוניה לפני 7 שנים
העם היהודי נותן כבוד לנו יותר מהאנשים בעידה שלנו
3. אישה לפני 7 שנים
ללמוד מקצוע
2. מהא לפני 7 שנים
ליבי עם אותן נשים
1. דלואני לפני 7 שנים
כואבהלב

מומלצים