בז"ן ממשיכה לזהם את כולם

שורה ארוכה של אירועים ותקלות שהיו בשבועות האחרונים במפעל כרמל אולפינים, פעם אחר פעם נצפו במפרץ חיפה להבה גבוהה ועשן שחור בלפיד בז"ן, מנהלי המפעל הוזמנו לשימוע.

21.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בז"ן ממשיכה לזהם את כולם

להבת ענק בלפיד בחצר מפעל בתי הזיקוק האירה את כל אזור המפרץ לפני מספר שבועות, אז דיווחו תושבים בקריית טבעון ובקריות על ריח חריף כתוצאה מהבעירה.

בחברה הודיעו אז כי להבת הלפיד גבהה בשל תקלה במתקן אתילן וכי התקלה תוקנה, ומסרו כי הודעה על התקלה נמסרה לרשויות המתאימות. 

לא עבר הרבה זמן והיתה שוב תקלה בבז"ן. תושבים בשכונת דליה צעירה בדאלית אל כרמל דיווחו על ריח חריף בלתי נסבל.

המשרד להגנת הסביבה זימן את אבנר מימון, מנכ"ל קבוצת בז"ן לשימוע טרם החלטת המשרד על נקיטת צעדי אכיפה כנגד חברת כרמל אולפינים, בגין הפרה של תנאי היתר הפליטה.

היום איגוד ערים קיבל הודעה ממפעל כרמל אוליפינים על צפי של פעילות ערה של הלפיד.

לדברי החברה: " עקב שיבוש הפעילות הסדירה של אחד המתקנים בכרמל אולפינים צפויה בשעות הקרובות פעילות ערה של הלפיד" .

החברה ציינה בהודעתה כי : " י הלפיד הינו אמצעי שנועד לשמור על הבטיחות בעת התפעול השוטף של המתקנים, תוך שריפת גזים עודפים ומניעת פליטתם לאוויר. הפעילות מבוצעת בתיאום מלא עם הרשויות".

איגוד ערים מפרץ חיפה פועל בכל הכלים על מנת לנטר את הפליטות ויעדכן את הגורמים הרלוונטיים במידת הצורך.

ראש עירית חיפה יונה יהב קורא למשרד להגנת הסביבה לפעול מיידית לסגירת מפעל ״כרמל אולפינים״, לפחות עד לבירור הגורמים לתקלות הזיהום החוזרות ונישנות ״ הממשלה והמשרד צריכים להבין שעידן הקנסות והנזיפות,חייב להגיע לקיצו וכי יש להבטיח את הגנת הציבור ביד קשה״.

כזכור , מצויה עירית חיפה בעיצומו של תהליך שמוע בטרם הוצאת צו לסגירה מנהלית נגד כרמל אולפינים בשל התקלות החוזרות ונישנות.

עירית חיפה מתנגדת ותיאבק בכל הדרכים העומדים לרשותה כדי למנוע הרחבת המתקנים או פעילותן ותפעל ביחד עם כל ראשי הרשויות במפרץ לצמצום הבעיה המתמשכת  ״ אנו מצפים מהממשלה לעשות מעשה ולנקוט בצעדים המתבקשים״ אומרים בהנהלת העיר.

זיהום מעל הכרמל

תגובות

1. עיספאוי לפני 7 שנים
ריח רע באוויר

מומלצים