סיכול ממוקד לגידולי הסרטן בכבד

דרך צנתר מזריקים אל הגידול חומרים שמטרתם להשמיד את רקמת הגידול בכבד, חומר כימותרפי וחומר המפזר קרינת בטא בתוך הגידול עצמו.

19.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סיכול ממוקד לגידולי הסרטן בכבד

מחקרים בינלאומיים הוכיחו את יעילות הטיפולים והם נמצאו מאריכי חיים. אחד הטיפולים החדשניים והמתקדמים ביותר בגידולי סרטן של הכבד מתבצע באחרונה במכון לדימות רפואי במרכז רפואי העמק.

ד"ר זיו נאמן, מנהל המכון לדימות רפואי במרכז הרפואי העמק, הוא מבכירי המומחים בארץ המובילים תחום זה- אונקולוגיה פולשנית.

לאחר שנים של התמחות ועבודה רפואית במרכזים רפואיים מובילים בתחום האונקולוגיה הפולשנית בארה"ב ובהם בהרווארד ובמכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב, חזר ד"ר נאמן עם משפחתו לישראל, ובחר במרכז רפואי העמק בצפון של ישראל כביתו המקצועי, שבו יוכל לפתח את התחום החדשני לטיפול זעיר פולשני ממוקד בגידולים ראשוניים ושניוניים של הכבד, אצל חולים שלא ניתן לנתח מסיבות שונות.

מהי אונקולוגיה פולשנית ואיך זה עובד ?

"בשנים האחרונות אנחנו נעזרים בטכניקה של צנתור עורקי כדי להגיע לאברים שבהם נמצא גידול שלא ניתן להסיר אותו באמצעות ניתוח. הצנתר מגיע באופן ממוקד לאזור שאנו בוחרים לתוך העורקים המזינים את הגידול, ודרכו אנחנו מזריקים ישירות לתוך הגידול חומרים שעוצמתם ההרסנית היא גדולה מאד – חומרים כימותרפיים או חומרים בעלי קרינת בטא. חומרים אלו נקלטים רק באזור הגידול וגורמים להרס הרקמה הגידולית, להקטנת ממדי הגידול, ולעיתים גם להשמדה מלאה של הגידול. בשלב זה מאושרת הטכנולוגיה רק לטיפול בגידולים בכבד, אבל כבר היום מתבצעים מחקרים שבהם מבצעים ניסיונות קליניים בגידולים באברים אחרים", מסביר ד"ר נאמן.

הטיפולים החדשניים מתקיימים במרכז רפואי העמק הודות לניסיונו העשיר של ד"ר נאמן בתחום, והודות לרכש מכשיר צנתורים מהמתקדמים בעולם, שנקלט לאחרונה במרכז רפואי העמק, המיועד לפעולות מורכבות אלה.

טיפול בקרינה פנימית סלקטיבית

"מדובר בטיפול מתקדם מאד שבו מוזרקים חרוזים זעירים בקוטר מאיות המילימטר, הטעונות בחומר המפזר קרינת בטא. ההזרקה מבוצעת לתוך העורק המזין את האונה שבה נמצא הגידול בכבד. החומר גורם למוות של הגידול, עם השפעה שלילית מינימלית על רקמת הכבד מעבר לגידול", מסביר ד"ר נאמן.

טיפולים חדשניים אלו מתבצעים במספר מועט של מרכזים רפואיים בישראל, ובהם מרכז רפואי העמק.

מרכז אונקולוגי לצפון

בימים אלה מתחילות עבודות הבנייה של "בית שולמית" - מרכז הסרטן מהמתקדמים בישראל לטיפול באוכלוסיית הצפון, ויכלול מכון הקרנות ומחלקת אשפוז לחולים אונקולוגיים והמטולוגיים. תחום האונקולוגיה הפולשנית בניהולו של ד"ר נאמן הוא תחום הכרחי במרכז רפואי שבו קיים מערך גדול לאבחון מחלות ממאירות ולטיפול בגידולי סרטן, והוא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם העמיתים שעוסקים בתחום ובהם מומחים במכון הגסטרו ובמכון לאבחון רקמתי וחקר הסרטן, המכונים לאונקולוגיה והמטולוגיה, מומחים לכירורגיה של הכבד ומערך הניתוחים וההרדמה. "אנחנו דנים ביחד בכל מטופל שמגיע אלינו ומחליטים יחד מהו הטיפול המתאים לחולה במצבו הרפואי הנוכחי בהתאם לחומרת המחלה", מסכם ד"ר נאמן.

צוות

תגובות

מומלצים