כל הנתונים על מערכת החינוך בדאלית אל כרמל

29.08.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כל הנתונים על מערכת החינוך בדאלית אל כרמל

משרד החינוך מפרסם את התמונה החינוכית של הרשויות המקומיות, המדד מתבסס על ציונים גם על היקף נשירה, מעורבות חברתית, טוהר בחינות ושיעור הגיוס לצבא. עם זה, המשרד לא דירג השנה את רשימת הרשויות והשווה ביניהן, אלא מסר נתונים על אודות כל רשות.

מנתוני הדוח בלטה בשיעור הזכאים לתעודת בגרות: בית ג'אן, בשנה שעברה הוביל היישוב את הטבלה הארצית עם 94.4% זכאות לבגרות, ובתשע"ה 95%, עם זאת, 41% מתלמידי י"ב ביישוב מוגדרים לקויי למידה וזוכים להקלות בבחינות ושיעור הזכאות לבגרות בהצטיינות נמוך מהממוצע הארצי.

דלית אל כרמל רשמה ירידה של 13%, 52% זכאים.

דאלית אל כרמל מספר התלמידים הלומדים ברשות 927 מתוכם בי-יב 715, מספר התלמידים שמתגוררים ברשות 1,103 מתוכם בי-יב 825, בדאלית אל כרמל מספר התושבים 16,803.

מספר בתי ספר בהם י-יב שניים, אשכול סוציואקונומי 3, תקציב משרד החינוך פר תלמיד 24,006, שיעור התלמידים בחינוך טכנולוגי 70%, שיעור מורים בעלי תואר שני ומעלה לפי דרגת שכר  36%.

שיעור התלמידים בכיתה יב ברשות המאובחנים כבעלי לקויות למידה שקיבלו התאמות לבחינות בגרות 43%

תלמידי החינוך המיוחד הלומדים בבתי ספר בחינוך הרגיל 4%, תלמידי החינוך המיוחד הלומדים בתי ספר בחינוך מיוחד  0%

התמונה החינוכית משקפת בצורה הולמת יותר את מגוון העשייה החינוכית בבתי הספר העל יסודיים - הישגים ערכיים, קהילתיים וחברתיים לצד הישגים לימודיים.

דו"חות התמונה החינוכית הופצו לרשויות המקומיות כבר לפני שבוע, בתום כינוס משותף של משרד החינוך, השלטון המקומי ואיגוד מנהלי מחלקות החינוך. הרשויות המקומיות למדו את נתוני התמונה הרשותית וזאת כחלק מההיערכות לפתיחת שנה.

במשרד החינוך מדגישים כי מדידה בהתאם לשיעור הזכאות לבגרות בלבד יוצרת רושם מוטעה שהזכאות לבגרות היא חזות הכל בעוד שעשייה חינוכית, ערכית ומשמעותית חשובה לא פחות.

בעבר המדידה התייחסה לשיעור הזכאות לבגרות בלבד, אולם כעת התמונה החינוכית כוללת ארבעה אשכולות: ערכים ואקלים חינוכי, נשירה והתמדה, הצוות החינוכי ולמידה והישגים. בכל אשכול למידה מוצגים הערכים הרלוונטיים לאשכול בראייה רב שנתית (למעט היגדים שהמדידה שלהם החלה בתשע"ה).

תהליך ההיוועצות יכלול מנהלים, מורים, מפקחים, הורים, תלמידים, נציגי הרשויות המקומיות, א​נשי אקדמיה ועוד

משרד החינוך פתח בהליך היוועצות שמטרתו גיבוש ה"תמונה החינוכית" הכוללת נתונים ומדדים אודות ההישגים הערכיים והלימודיים בבתי הספר העל יסודיים, ה"תמונה החינוכית" תשקף בצורה הולמת יותר את מגוון העשייה בבתי הספר. זאת, בנוסף לעובדה שבמסגרת רפורמת ה"למידה המשמעותית" הורחבו ומוסדו בתוך בתי הספר פעילויות חינוכיות ערכיות אשר מהוות כיום חלק בלתי נפרד מתעודת הבגרות של התלמיד. כמו כן, לאורך שנים רבות קידמו בתי הספר ערכים חינוכיים, קהילתיים וחברתיים אשר לא קיבלו ביטוי ראוי בפני הציבור, מאחר שעד היום בתי הספר נמדדו על פי שיעור הזכאות לבגרות בלבד.

בנוסף, "התמונה החינוכית" תשמש כלי עבודה בידי מנהל בית הספר וצוותו, שכן הוא יפרוס בפניהם תמונה רחבה של העשייה הבית ספרית, ויאפשר להם לקבוע יעדים לחיזוק, לשינוי ולשיפור.

הישגים ערכיים
שיעור מחברות פסולות בבחינות הבגרות
שיעור תלמידי החינוך המיוחד המשולבים בחינוך הרגיל
שיעור המתגייסים (לצבא או לשירות לאומי/ אזרחי
שיעור השאלונים בהם נמצא פער בין הציון השנתי לציון הבחינה
עידוד לסובלנות וקבלת האחר
עידוד מעורבות חברתית ואזרחית

הישגים לימודיים
שיעור מסיימי יב' מתוך כלל התלמידים במוסד החינוכי
שיעור מגישי עבודות הגמר/ חקר
שיעור הזכאים ל- 4 יח"ל לימוד באנגלית (סף הכניסה לאוניברסיטה)
שיעור התלמידים שנשרו ממערכת החינוך
עידוד התלמידים למיצוי הפוטנציאל
שיעור הזכאים לבגרות מוגברת 4/5 יח"ל במתמטיקה
 שיעור מקבלי תעודות סיום
שיעור הזכאים לבגרות
שיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת

לכל הנתונים של מערכת החינוך בדאלית אל כרמל בקישור

http://meyda.education.gov.il/files/ExcellenceFramework/4945.pdf

תגובות

7. דליה לפני 8 שנים
באמת גאווה
6. חלבי קוח לפני 8 שנים
מה יש עכשיו לרפיק להגיד
5. מווחד לפני 8 שנים
עוד דור של חמורים נוספו לכפר
4. סמי לפני 8 שנים
מבייש
3. ע.נ לפני 8 שנים
נכשלתה
2. يا رفيق לפני 8 שנים
حرام عليك
1. דילאוי יודע לפני 8 שנים
יהיה עוד יותר גרוע

מומלצים