רשלנות רפואית בהריון ולידה

כידוע, הריון אורך כתשעה חודשים, ולאחר מכן יש לעבור בשלום את הלידה. במהלך תקופת ההריון יש לבצע בדיקות רבות כחלק מההליך הרפואי השגרתי על מנת לוודא את שלומה של האם ואת שלומו של העובר

25.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רשלנות רפואית בהריון ולידה

ברוב המקרים הבדיקות מתבצעות קרוב לאזור מגורים, נניח בעיר חיפה או בערים סמוכות באזור הצפון.

ישנם מקרים בהם הצוות הרפואי כושל בעבודתו, לדוגמה– האם אינה נשלחת לבדיקות הכרחיות או שהצוות הרפואי אינו מאבחן מומים בעובר או בעיות אחרות. כמו כן, גם במהלך הלידה עלול הצוות הרפואי לשגות ולהתנהל ברשלנות רפואית, כמו במקרים בהם זריקת אפידורל אינה מבוצעת כראוי, במקרי אי זיהוי מצוקה של העובר במהלך הלידה או במקרי השארת השליה ברחם וגרימת זיהום קשה ועוד.

ניהול משפט בגין רשלנות רפואית

בכל מקרה בו ההורים חשים כי האם או העובר/התינוק לא קיבלו טיפול רפואי נכון, הם יכולים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון. עם זאת, מדובר בהליך משפטי יחסית מורכב מאחר שיש להוכיח כי קיימת רשלנות רפואית וכי ניתן היה להימנע מנזק לאם או לעובר. כדי להוכיח רשלנות רפואית, יש לפנות לשירותיו של עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בנושא מורכב זה. לאחר איסוף כל המסמכים מבית החולים, מקופת החולים וממוסדות אחרים, נהוג לפנות למומחים כדי לקבל חוות דעת מקצועית, ולאחר מכן עורך הדין יגיש את כתב התביעה לבית המשפט.

לאחר הגשת כתב התביעה לבית המשפט הקרוב, יוזמנו הצדדים לדיון. במהלך הדיון המשפטי, כל צד יעלה את טיעוניו, יציג מסמכים המחזקים את עמדתו, ולאחר מכן יש להמתין להכרעת בית המשפט. עם זאת, במקרים רבים, מקובל להגיע להסכם פשרה בין שני הצדדים. בית המשפט חייב לאשר את הסכם הפשרה על מנת לתת לו תוקף משפטי. אם הצדדים אינם מצליחים להגיע לפשרה, יכריע בנושא בית המשפט, ובהתאם להחלטתו יקבע האם הצוות הרפואי אכן כשל בעבודתו וביצע רשלנות רפואית, ואם נמצא שאכן כך בית המשפט יקבע מהו הפיצוי המגיע להורים.

אגב, לא רק ההורים יכולים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, מאחר שהחוק קובע כי גם הילד יכול להגיש כתב תביעה. יש לזכור כי במקרה בו ההורים מחליטים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, עליהם לוודא כי הם פועלים במסגרת הזמן האפשרית, מאחר שבמרבית המקרים קיימת תקופת התיישנות של עד שבע שנים. כדאי לדעת כי יש גם מקרים ללא תקופת התיישנות, לכן חשוב לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין מקצועי ומוסמך.

אם הילד מחליט לתבוע בגין רשלנות רפואית הוא יוכל לעשות זאת עד 7 שנים לאחר הגיעו לגיל 18, כלומר עד לגיל 25.

בחירת עורך דין מקצועי

הוכחת רשלנות רפואית בהריון ולידה אינה דבר של מה בכך. לכן, חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין מקצועי בעל ניסיון רב בתחום רשלנות רפואית, ויש לפנות לעזרת מומחים כדי להוכיח כי לדעת התובעים קיימת רשלנות רפואית של הצוות המטפל.

רשלנות רפואית

תגובות

מומלצים