להשוות את תנאי האימאמים הדרוזים לתנאי עמיתיהם המוסלמים

24.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להשוות את תנאי האימאמים הדרוזים לתנאי עמיתיהם המוסלמים

חמש שנים עברו מאז שהאימאמים הדרוזים הפכו להיות עובדי מדינה, התקן עומד על 56 אימאמים כאשר בפועל היום יש רק 42 שמתחלקים על ה 56, ניסינו לחשב את זה מתמטית והיה מאוד קשה לחבר את המספרים.

ה56 אימאמים דרוזים על אוכלוסייה של 120 אלף נפשות, כולל רמת הגולן, לעומת האימאמים המוסלמים שמספרם עומד היום על 400 במשרה מלאה. למשל בעוספיה יש אימאם ומואזין במשרה מלאה.

שיח' אמין טריף ז"לחכ"ל עבד אלמאלכ דהאמשה יצא לטובת הדרוזים ודרש להשוות את שכרם ותנאיהם לאימאמים המוסלמים. בזמנו קמו כל מני אינטרסנטים שיושבים בכנסת ולא עושים כלום למען עדתם וכעסו על האמירה של דהאמשה, היום מתברר שהוא צדק.

האימאמים הדרוזים, בנוסף לפעילות הדתית המורשתית של כתיבת כתובות "עקד", הם מתנדבים בבתי ספר השונים בארץ ופעילים למען החברה .

חשוב שכולם יבינו ששר הפנים היום דרעי, פועל מתוך אינטרס לטובת המועצה הדתית הדרוזית, ולידו של שיח' טריף שממשיך לשלוט באימאמים ובתקציב שהמועצה הדתית מקבלת, קרוב ל5 מלש"ח.

בזמנו של שר פנים אחר הדברים נראו אחרת והשר היה השולט והמכריע בסוגיה, מה שלא קורה היום בזמן דרעי.

קשה להסביר את המצב הזה, כאילו שחיים בשתי מדינות ובכל מה שקשור לדרוזים צריך לערב את הנכבדים, למה זה לא קורה בעדות אחרות בישראל?.

דרוזיםלכל 2500 תושבים מגיעה משרה של אימאם, היום בפועל מקבלים משכורת 6 אימאמים בדליה משרה לא מלאה ובעוספיה 4 אימאמים.

בתקנון שאושר ע"י נציבות שירות המדינה כתוב שמי שמקבל פנסיה ממדינת ישראל ממשרד כלשהו לא ימונה לתפקיד אימאם בשכר.

בשנים האחרונות הקימו גוף במשרד הפנים שנקרא האגף לעדות הלא יהודיות, פעם היה שייך למשרד הדתות וכיום הועבר למשרד הפנים, ומונה יעקוב סלאמה (חורפיש) למנכ"ל של האגף הלא יהודי.

כמו בכל פרשה אחרת, מדינת ישראל מתעסקת עם הדרוזים בצורה שרק טוב לה, העיקר שהדרוזים לא יהיו מסודרים ותמיד יהיו כפופים לפוליטיקאים מושחתים ואנשי ציבור שרואים רק את טובתם.

כאשר תתקבל תגובת משרד הפנים תפורסם במלואה.

תגובות

4. צעיר לפני 8 שנים
אם מגיע להם אז שיתנו
3. מוחדון לפני 8 שנים
יא עייב אישום,,,הכסף קונה את האנשים,,,
2. דרוזי לפני 8 שנים
מצב עגום ביותר
1. אבו כרמל סעיד לפני 8 שנים
דליה

מומלצים