הכל על ביטוח אובדן רווחים לעסק

ביטוח אובדן רווחים לעסק, המכונה גם ביטוח נזק תוצאתי, מהווה הרחבה לביטוח רכוש לעסקים, ומכסה את ההפסדים שנגרמו לעסק בשל נזק שנגרם לציוד או לרכוש.

19.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכל על ביטוח אובדן רווחים לעסק

 ישנם מקרים בהם הנזק הנגרם לעסק גבוה בהרבה מערכו של הרכוש הניזוק. לדוגמא, שריפה בה נפגעה מכונה המייצרת גלידה בגלידריה, שיכולה

להיות מקרה ביטוחי שבו ההפסד הכספי הנובע מחוסר יכולת לתפעל את העסק כראוי (הפסד שיכול להצטבר לעשרות אלפי שקלים כל עוד המכונה אינה פעילה) גבוה מעלות החלפת המכונה בחדשה. להוספת ביטוח אובדן רווחים ישנם יתרונות רבים, עליהם נעמוד בקצרה במאמר זה.

לחברת הביטוח יש אינטרס לחזרה מהירה לפעילות ולתשלום הנזקים

לחברות שבחרו להוסיף כיסוי אובדן רווחים יש יתרון גדול על חברות שלא בחרו בכיסוי זה בהתרחש מקרה ביטוח.

משום שחברת הביטוח מפסידה כסף על כל יום שבו העסק אינו חוזר לפעילות מלאה, יש לחברת הביטוח אינטרס לשפות את המבוטח על הנזקים שנגרמו במהירות האפשרית. זאת מכיוון שבזכות הפוליסה, חברת הביטוח הופכת למעין שותף של העסק בהפסדיו, כל עוד העסק יכול לפעול כרגיל.

חברת הביטוח משפה גם על הציוד של הלקוחות או של הספקים שנפגע

במקרים רבים, חברות מחזיקות בבית העסק ציוד שאינו שייך לעסק עצמו, ולכן הוא אינו מכוסה בביטוח הרכוש.

אין מדובר במלאי אלא במכונות ששייכות לספקים או בציוד ששייך ללקוחות. לדוגמא, גיטרה של לקוח שנמצאת בבית העסק לצורך תיקון. ביטוח אובדן רווחים משפה את בית העסק גם על ציוד זה שיפוי שלא היה ניתן לקבל בשום ביטוח אחר של בית העסק.

תקופת השיפוי עולה על תקופת תיקון הנזק

בעוד שבביטוח רכוש, תקופת השיפוי היא עד לתיקון הנזק בפועל, כאשר המבוטח רוכש ביטוח אובדן רווחיםתקופת השיפוי עשויה להמשך מעבר לזמן בו הציוד בעסק מתוקן, עד לתום תקופת השיפוי המקסימלית המוגדרת בפוליסה עצמה.

זאת משום שלעסק עשויים להיגרם נזקים עקיפים המשפיעים על רווחיותו כתוצאה ממקרה הביטוח.

הביטוח יכול לכסות גם פרסום עתידי להחזרת העסק לפעילות

ביטוח אובדן רווחים מכסה את הנזקים שנגרמו לנזק בעטיו של מקרה הביטוח, כמו שריפה או הצפה, וזמן השיקום יוצר נזק כלכלי ותדמיתי לאחר התרחשותו, בו העסק מפסיד לקוחות קבועים ואינו מאפשר מתן שירות ללקוחות חדשים.

לפיכך, שיקום העסק דורש לעיתים תקציבי פרסום עתידיים על מנת להשיב את אותה רמת הפעילות שהייתה לעסק לפני מקרה הביטוח. ניתן להוסיף לתביעת הביטוח הערכת תקציבי פרסוםעתידי בתחומי המדיה השונים.

השיפוי מתבצע על פי ההפסד הצפוי ולא על בסיס עלות הציוד שנפגע

כפי שצוין לעיל, במקרים רבים הנזק לציוד נמוך מהסכום אותו מפסיד העסק בתקופה בה אינו פעיל, או פעיל חלקית.

ההחזר מחושב לרוב כאחוז עד שני אחוז מהרווח הגולמי השנתי של העסק, גם אם עלות התיקון של הציוד נמוכה בהרבה. במקרה זה, חברת הביטוח תפעל במהירות לתיקון הציוד במהרה, על מנת שהעסק יחזור לפעילות שוט.

תגובות

מומלצים