מניעת תשלום כפל ביטוחים מתלמידים הנרשמים לחוגי ספורט

לפי חוק הספורט לבטח את הספורטאים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות על ידם' מוצע שחובה זו לא תחול על רכיבים ביטוחיים המשולמים כבר לפי חוק לימוד חובה עבור תלמידים, זאת למנוע תשלום כפול של ההורים עבור ביטוח זהה

07.07.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מניעת תשלום כפל ביטוחים מתלמידים הנרשמים לחוגי ספורט

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הספורט (תיקון – מניעת תשלום כפל ביטוחים), התשע"ו–2015 של חבר הכנסת יואל רזבוזוב וקבוצת חברי הכנסת, והצעה דומה של ח"כ מיקי זוהר.

לפי חוק הספורט על גופי הספורט לבטח את הספורטאים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות על ידם' מוצע שחובה זו לא תחול על רכיבים ביטוחיים המשולמים כבר לפי חוק לימוד חובה עבור תלמידים, זאת על מנת למנוע תשלום כפול של ההורים עבור ביטוח זהה, למעט אם החליטו המבוטחים אחרת.

בדברי ההסבר נכתב: "השוואה בין כיסויים אלה מראה בבירור שכל העוסקים בפעילות ספורטיבית מאורגנת שהינם תלמידים במסגרת חינוכית מכוסים במקביל גם בביטוח תאונות אישיות לתלמידים.

כתוצאה מכך, נוצר מצב בו תלמיד אשר מתפקד גם כספורטאי, מחויב לשלם תשלומי ביטוח כפולים עבור אותם כיסויים, בלי אפשרות בחירה. מטרת הצעת חוק זו, הינה למנוע תשלומים כפולים המשולמים ע"י ההורים עבור ביטוח זהה, וכמו כן, ראוי כי את פוליסת הביטוח הקיימת בחוק הספורט יש להציע כפוליסת- רשות."

ח"כ רזבוזוב: אנשים לא ידעו שהם מבוטחים פעמיים על אותו דבר וחשוב גם להכניס את זה למודעות, כדי שההורים יהיו צרכנים חכמים יותר שידעו איך להתנהל מול הביטוח.  פתרון זה, יביא לעידוד עיסוק בספורט ע"י הוזלה משמעותית והורדת הנטל הכבד מגבם של ההורים. חשוב לציין, כי תוצאתה של הצעת חוק זו אינה גורמת לפגיעה באופי הביטוח על פיו הילד מבוטח אלא אופיו של הביטוח נשמר.

ח"כ זוהר: ההצעה שלי מרחיבה את הנושא גם למבוגרים שמשחקים בליגה למקומות עבודה, מבוטחים כבר על ידי מקומות העבודה ונאלצים לשלם שוב ביטוח עם כפל תשלומים. המטרה שלנו היא להסיר את הנטל הכלכלי הזה.

33 תמכו ללא מתנגדים וההצעות יועברו לוועדת החינוך התרבות והספורט.

תגובות

מומלצים