הגדלת קצבאות הילדים למשפחות חולי סרטן

ילדים החולים בסרטן או נמצאים במצב רפואי קשה ביותר מסיבות נוספות יהיו זכאים לקצבה של 4,500 שקלים בחודש מהביטוח הלאומי. זאת, לעומת קצבה של 2,100 שקלים בלבד לה היו זכאים הילדים עד כה.

23.05.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הגדלת קצבאות הילדים למשפחות חולי סרטן

מועצת הביטוח לאומי צפויה להתכנס השבוע ולאשר את הגדלת הקצבה, להן יהיו זכאיות משפחות בהן אחד ההורים נאלץ להפסיק לעבוד על מנת ללוות את הילד החולה לכל אורך היממה, וזאת לאחר החלטת שר הרווחה חיים כץ להגדיל את הגדלת הקצבה, לאחר חודשים של מאבק של הורים לילדים חולי סרטן, שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומי הטיפולים להם זקוקים ילדיהם.

לפני מספר חודשים יצאו הורים לכ–550 ילדים חולים למאבק. הם הדגישו שהם נאלצים להפסיק לעבוד כדי לטפל בילדיהם, וכי עלות הטיפולים גורמת להם לקרוס כלכלית. חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הקים שדולה בכנסת למען הכפלת הקצבאות, ויזם דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ההורים המוחים סיפרו בדיון שכיום מוכרים לילדיהם 100% נכות, המזכים את משפחותיהם בקצבה של 2,100 שקלים בחודש בלבד, וביקשו להכיר בהם כנכים ב188%, באופן שיותר מיכפיל את הקצבה. יש לציין, כי עלות התוספת להגדלת הקצבאות ל–550 ילדים הינה 13 מיליון שקלים בשנה.

אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה':" החלטת שר הרווחה חיים כץ להכפלת קצבאות הילדים עבור חולי סרטן , הינה תיקון עוול היסטורי. יחד עם זאת, מצער מאוד שלשם כך נצרכו הורים לחולי סרטן לצאת למאבק ממושך, במקום להשקיע את כל האנרגיות והמשאבים להתמודד עם קשיים הרבים שישנם כתוצאה מהמחלה, הן בחיי המשפחה האישים והן בעבודה".

בארגון 'לב מלכה' מציינים כי בתקופה הקרובה בכוונתם לצאת למאבק בעניין אכיפת החוק שעובד המועסק אצל אותו מעביד לפחות שנה ושילדו חלה במחלה ממארת זכאי ל–90 ימי היעדרות שנתיים על חשבון ימי המחלה שנצברו לו, או על חשבון ימי החופשה המגיעים לו.

מפניות רבות המגיעות מידי חודש לארגון, מתברר שיש מעסיקים רבים שלמרות שיודעים כי בן המשפחה של העובד שלהם חולה בסרטן, לא נותנים לו חופשה על חשבון ימי המחלה או ימי החופשה.

תגובות

מומלצים