מענקים כספיים לפעילות לקידום סובלנות

מכבי דלית אל כרמל/יוקנעם מקבלת הפרס קבוצה משותפת של שני הישובים בה משחקים שחקנים בני דתות שונות יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים. המועדון מצטיין באחווה גדולה בין כל השחקנים ומהווה דוגמה לחיי חברה משותפים ולדו קיום.

19.04.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מענקים כספיים לפעילות לקידום סובלנות

המענקים, בסך כולל של 100,000 שקל, יינתנו על ידי תכנית בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים של הקרן החדשה לישראל וההתאחדות לכדורגל בישראל במעמד חצי גמר גביע המדינה ביום רביעי הקרוב. מיד לאחר ההכרזה על הזוכים ייפתח הסבב השני של המענקים.

יום רביעי ה-20.4.16, במחצית משחק חצי גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, יערך טקס חגיגי בו יוכרזו קבוצות הכדורגל שזכו למענקים כספיים בזכות פועלן לטובת קידום חיים משותפים.

המענקים בסך כולל של 100,000 ₪ יינתנו על ידי תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל וההתאחדות לכדורגל בישראל, זאת במטרה לקדם חיים משותפים, סובלנות ודו קיום במגרש ומחוצה לו.

היוזמה נולדה על רקע גל האלימות, שמוביל להחרפה ביחסי יהודים וערבים בישראל, ומטרתה להאיר ולתמוך בפעילויות יזומות שמקדמות שיתופי פעולה וסובלנות בין יהודים וערבים.

בטקס ייקחו חלק מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר; עבאס סואן, חבר בוועדה לקבלת המענקים וכדורגלן עבר בנבחרת ישראל; גל קרפל, רכז תכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות', והזוכים במענקים.

מתוך עשרות הפניות שהתקבלו בסבב הראשון, נבחרו שבע קבוצות לקבל מענקים בסך 35,000 ₪ יתרת הסכום תוענק בסבב הבא.

להלן פירוט הקבוצות הזוכות: א.ס אשקלון, שרוב שחקניה הם בני הקהילה האתיופית המקבלים הזדמנות שנייה. הרוב הגדול של השחקנים הם צעירים לאחר שירות צבאי, ובעבר שיחקו במחלקות הנוער השונות בארץ.

מכבי דלית אל כרמל/יוקנעם, קבוצה משותפת של שני הישובים בה משחקים שחקנים בני דתות שונות יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים. המועדון מצטיין באחווה גדולה בין כל השחקנים ומהווה דוגמה לחיי חברה משותפים ולדו קיום.

מ.ס. חיפה רובי שפירא היא קבוצת אוהדים, שהשנה ציינה העפלה לליגה א', ושמה דגש על עשייה חברתית לטובת הקהילה. חיפה תארח טורניר בהשתתפות בית"ר כפר כנא, מועדון ספורט ג'וליס, מכבי צור שלום, הפועל אחווה חיפה ומ.כ מושב חוסן.

עמותת בני זמר, שמה לה למטרה להעמיד לרשות ילדי אזור המשולש, יהודים וערבים, מקום לשחק כדורגל בתנאים אידיאלים של שוויון, סובלנות וכבוד הדדי.

הפועל ת"א. מחלקת הנוער מקיימת טורניר של שלוש קבוצות מהמגזר היהודי ושלוש מהמגזר הערבי בו הקבוצות נבנות מחדש עם הגעתן למגרש, כך שכל אחת תורכב מנציגים של כל הקבוצות. המשחק בהרכב החדש מאפשר לשחקנים לשתף פעולה ולנפץ מחיצות. הטורניר יתקיים ביום חמישי בהשתתפות עירוני ערערה, בית"ר ירושלים, בני יפו, מכבי ת"א, מועדון הכדורגל ובועיינה נוג'ידאת.

הפועל קטמון שוקדת על הגברת המודעות והחשיפה לגמר גביע המדינה לילדות בו ישחקו  בנות הפועל קטמון ירושלים ובנות סכנין.

אבו תור/אל ת'ורי הוא פרויקט שכנות טובה שמטרתו לקדם יחסי שכנות ודו קיום על ידי פעילות חיובית משותפת.

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "היוזמה המשותפת הזאת, היא נדבך נוסף ומרכזי בחתירה שלנו לעבר כדורגל נקי מאלימות ומגזענות המושתת על כבוד, שוויון ואחדות. הכדורגל היה וימשיך להיות גשר לחיבור, לסובלנות, לדו קיום ולחיים משותפים כאן. זאת הדרך שלנו לעודד ולתגמל את מי שמצטרפים ליוזמה ומתעקשים לאחד את החברה הישראלית והכדורגל הישראלי ולא להעמיק שסעים. אני צופה המשך היענות גדולה ועוד הרבה יוזמות ברוכות".
עבאס סואן, חבר בוועדה לקבלת המענקים וכדורגלן עבר בנבחרת ישראל:

"הקול קורא הזה נחוץ וחשוב במיוחד בעת הזו. הכדורגל הוא אי של שפיות בחברה הישראלית וחשוב להציב זרקור ולקדם פעילויות חיוביות, שמתרחשות על מגרש הכדורגל באופן יום יומי ברחבי הארץ״.

מיד לאחר ההכרזה על הזוכים ייפתח הסבב השני של המענקים. המעוניינים להגיש מועמדות מתבקשים לשלוח פרטים על היוזמה או הפעילות למייל: 
nifcommunication@gmail.com

תגובות

מומלצים