מרחיבים את הסחר עם ירדן

הונחה אבן הפינה לאתר משקף מכולות של רשות המסים במעבר אלנבי שיאפשר הגדלה משמעותית של נפח הסחר לצד מתן שירות איכותי ויעיל.

05.02.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרחיבים את הסחר עם ירדן

בטקס חגיגי שנערך במעמד מנהל רשות המסים, משה אשר, ראש מינהל המכס הישראלי, אבי ארדיטי, האשם חוסיין, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, יחד עם גורמי ממשל בכירים מישראל, מירדן ומהרשות הפלסטינית, ובנוכחות נציגי שגרירויות מאירופה וארה"ב הונחה אבן הפינה לאתר משקף המכולות שיוצב במעבר הגבול אלנבי, הצפוי להגדיל את פעילות הסחר במעבר, תוך שיפור והידוק בדיקות המכס לצד מתן שירות איכותי ויעיל.

העלייה המשמעותית והמתמדת בהיקף הייבוא והייצוא של הרשות הפלסטינית דרך מעבר הגבול אלנבי, הובילה להחלטת ממשלה על הקמת אתר שיקוף במעבר.

ממשלת הולנד תרמה לרשות הפלסטינית את המשקף עצמו, ואילו רשות המסים הובילה את המהלך והביאה להקמת אתר מורחב המאפשר טיפול בכל סוגי הסחורות, בנוסף ליכולת פריקת מכולות במידת הצורך, כאשר כיום היכולת היא לשיקוף משטחים בלבד, בתהליך ארוך המגביל את יכולת ההתמודדות עם היקף הסחר וסוגיו.

הקמת אתר המשקף, נוסף לטכנולוגיית השיקוף עצמה, תאפשר מתן מענה הולם לטיפול במספר גדול יותר של משאיות וסחורות, יכולת הפעלת המערכת בתנאי מזג אוויר קשים, רמת בטיחות גבוהה וממשק ממוחשב עם רשות שדות התעופה, המייעל באופן מיטבי את התהליכים שעל הטובין לעבור בטרם שחרורם.

האתר יאפשר בדיקה של סחורה בכמות הגדולה משמעותית מזו הניתנת לבדיקה כיום ובנוסף, בשל מהירות התהליך - אפשר יהיה לשנע סחורות כגון אלו הדורשות קירור, להן זמן הבידוק וההגעה ליעד הם קריטיים.

בשל חשיבותו הרבה של הפרוייקט, נציגיהם של שותפים רבים להקמתו הגיעו היום לכבד את הטקס בנוכחותם ובהם בכירי רשות שדות התעופה, המשרד לשת"פ אזורי ומתאם הפעולות בשטחים, שתרמו רבות לתקצוב, לסיוע בקידום החלטת הממשלה ובתהליכי התכנון והרישוי, שגריר הולנד בישראל ונציג הולנד ברש"פ, שתרמה כאמור את המשקף עצמו, נציגי הקוורטט שהציעו פתרונות להתרת חסמים ולזיהוי צרכים כלכליים, ונציגים דיפלומטיים של ארה"ב, של ירדן ושל הרשות הפלסטינית.

הנחת אבן פינה

מנהל רשות המסים, משה אשר, ציין כי "ידוע כי בכוחן של רשויות מכס לחזק את החיבור בין עמים ומדינות. אנחנו ברשות המסים מאמינים בחיזוק שיתוף הפעולה עם שותפות הסחר הקרובות שלנו ועושים מאמצים רבים בכדי להקל על תנועת הסחורות לישראל ולרשות הפלסטינית בכלל, ומשכנתנו הטובה ירדן בפרט".

אבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים" :הקמת אתר המשקף, המביא את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם בנושא, תתמודד עם צרכי הבידוק ותתמוך בעלייה הצפויה בהיקפי הסחר וצפויה לתרום לחיזוק הכלכלה הפלסטינית והירדנית, להקל על העסקים באזור וכמובן לחזק את הקשר בין ישראל וירדן".

האשם חוסיין, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי: "הקמת אתר השיקוף החדש הוא אחד ממיזמי הדגל של המשרד לשיתוף פעולה אזורי. הוא יתרום רבות לכלכלה הפלסטינית, דבר שיסייע לשפר את איכות החיים של שכנינו ושלנו. דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לכל מיזם שיסייע לכל הצדדים להגשים את שאיפותיהם לחיים שלווים ומשגשגים זה לצד זה, ואני מאמין הפרויקט זה הוא צעד משמעותי בכיוון זה".

נציג ממשלת הולנד ברמאללה, פטר מולמה, ברך בשמו ובשם השגריר ההולנדי בישראל וציין כי ממשלתו מצאה לנכון לתרום לפרויקט המשקף, שכן משקפים תורמים לגידול הסחר, התורם ליציבות מדינית וכן מאחר שמשקף יאפשר לישראל לממש את האינטרס הבטחוני הלגיטימי שלה ולבצע את הבדיקות הדרושות ללא הפרעה לסחר.

תגובות

2. אמין לפני 8 שנים
בהצלחה
1. באדי לפני 8 שנים
טוב שיש אנשים משלנו גם במקומות כאלה

מומלצים