ביטוח לאומי ישלם מאות מליוני ש"ח לאזרחים שלא מימשו זכויותיהם

אזרחים רבים אינם מודעים לזכויותיהם וטרם מיצו אותם, הביטוח הלאומי מגלה כוונות טובות בנדון ויוזם פניה לאלפי זכאים לגמלאות וקצבאות, כדי להביא למיצוי זכויותיהם.

26.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביטוח לאומי ישלם מאות מליוני ש"ח לאזרחים שלא מימשו זכויותיהם

הביטוח הלאומי יוזם פניה לאלפי זכאים לגמלאות וקצבאות כדי להביא למיצוי זכויותיהם, כך נחשף בישיבת הועדה לביקורת המדינה, בישיבה מיוחדת במסגרת כנס שדרות. יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שיבחה את פעילות הביטוח הלאומי בעניין, וציינה כי "עדיין אזרחים רבים אינם מודעים לזכויותיהם וטרם מיצו אותם. לגופים ממשלתיים רבים יש כוונות טובות אך בכך לא די – ואנו נעקוב שהכוונות אכן מתממשות כתוצאות בשטח".

מנכ"ל הביטוח הלאומי, הפרופ' שלמה מור יוסף אמר בדיון כי "אנו חברת ביטוח המעוניינת שהמבוטחים בה יממשו את זכויותיהם. אנו רואים את תפקידנו לפעול באופן יזום, כדי שאזרחי ישראל ימצו את זכויותיהם. בשנה הקרובה נשלם מאות מיליוני ₪ לאזרחי ישראל, כשניזום פניה למעסיקים שטרם פנו לקבל תגמול על ימי מילואים של עובדיהם, נפנה למי שהתייצב בלשכות התעסוקה ולא פנה אלינו לקבל דמי אבטלה, ליולדות שלא ביקשו דמי לידה, דמי ביטוח למקבלי קצבת זקנה שעובדים וכן יוחזרו דמי ביטוח לשכירים. האתגרים שלנו במיצוי הזכויות הן של קצבאות הזקנה והבטחת ההכנסה, בהם לפחות כ-30% טרם מיצו את זכויותיהם. פנינו להנהלות בתי חולים ולעובדים הסוציאליים, ואנו מממנים בדיקה יומיומית למציאת זכאים, עוד בימי האשפוז, כדי שדמי הביטוח הלאומי יחלו להגיע אליו מיד לכשישתחרר לביתו". 

ליאורה שמעוני, נציגת המבקר הוסיפה כי "הביטוח הלאומי יכול להוות דוגמא לגופים רבים כיצד להתנהל מול הציבור, אך יש עדיין לטפל בדיווח המאוחר של המעסיקים, קצבאות לחיילי המילואים, תדרוך העובדים הסוציאליים בשטח והנגשת המידע ברשת".

נציג משרד הבינוי סיפר כי הסיוע בשכר דירה נמוך במיוחד ולכן חלק ניכר מאוכלוסיית היעד כלל אינם פונים.

תגובות

מומלצים