נפרדים מאצטדיון קריית אליעזר המיתולוגי

הדחפורים הגיעו לקריית אליעזר והחלו בהריסת האצטדיון שהיה הבית של מכבי והפועל חיפה במשך 60 שנה, אצטדיון קריית אליעזר שנבנה בשנת 1955 כתרומה של איגוד הפועלים האיטלקי, היה אחד מסמלי העיר חיפה.

25.11.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נפרדים מאצטדיון קריית אליעזר המיתולוגי

ראש העיר חיפה יונה יהב, שהגיע לאצטדיון, אמר: "זהו יום של שמחה מהולה בעצב . ככל שליבי מלא בגאווה שהצלחנו להקים בעיר אצטדיון כדורגל השלישי ביופיו בעולם, הלב נצבט למראה הדחפורים "עולים" על אחד מסמלי העיר חיפה. הרגעים היפים שנוצרו במגרש הביתי שלנו יינצרו ויובטחו באצטדיון "סמי עופר" בחינת דע מאיפה באת. יחד עם רבבות חיפאים, אני מצדיע היום הצדעה אחרונה למגרש הביתי שלנו".

בסיומן של עבודות פינוי האצטדיון של קריית אליעזר, יועבר השטח לרשות מקרקעי ישראל המתכננת לייעדו לשכונת מגורים חדשה שתוקם ע"י יזמים פרטיים.

אצטדיון קריית אליעזר נבנה בשנת 1955 כתרומה של איגוד הפועלים האיטלקי. המשחק הראשון שנערך באצטדיון היה הדרבי בין מכבי חיפה להפועל חיפה ב-24 בספטמבר 1955. מכבי חיפה ניצחה במשחק 4:1 בפני קהל של 6000 צופים. עד להקמתו שיחקו  שתי הקבוצות באצטדיון קריית חיים הממוקם בצפון העיר.

התוצאה הכי גבוהה שהושגה באצטדיון הייתה במשחק שנערך ב-24 במאי 1988, בו הביסה מכבי חיפה את מכבי תל אביב בתוצאה 0:10. יציע ג' של האצטדיון הפך לשם נרדף לגרעין האוהדים האדוק של מועדון הכדורגל מכבי חיפה.

עם הקמתו של האצטדיון החדש בעיר ("סמי עופר"), מכבי חיפה נפרדה מהאצטדיון הישן באירוע חגיגי שנערך בחודש מאי האחרון. במהלכו נערך משחק בין הקבוצה למכבי תל אביב אשר הסתיים בתיקו 2 – 2.

בתחילת דרכו הכיל האצטדיון כ-17,000 מושבים אך לאחר שינויים מבניים ובטיחותיים צומצם מספרם ב- 3000. למרות ששימש כמעט באופן מוחלט למשחקי כדורגל, היה בו גם מסלול אתלטיקה, שהרחיק את הצופים מכר הדשא והקשה על הצפייה והעידוד בזמן משחקים. השלמת הפינוי צפויה להסתיים בעוד כחצי שנה.

אצטדיון קריית אליעזר

צילום: דוברות עיריית חיפה

תגובות

מומלצים