צוות מיוחד לטיפול באלימות

בעקבות העלייה באירועי האלימות והגזענות בספורט הישראלי בכלל ובכדורגל בפרט, החליטה שרת שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, להקים צוות מקצועי מצומצם שירכז את דוחות וממצאי העבר ויציע פתרונות אופרטיביים להתמודדות עם האלימות והגזענות בספורט.

19.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צוות מיוחד לטיפול באלימות

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "לאור מקרי האלימות במגרשי הספורט וערב פתיחת הליגה הורתי למנכ"ל משרדי, עו"ד יוסי שרעבי, לעמוד בראש צוות מקצועי מצומצם שירכז את כל הדוחות והממצאים , יעמוד על הפערים ויציע פתרונות אופרטיביים להתמודדות עם האלימות והגזענות במגרשי הספורט"

בצוות המקצועי יקחו חלק: משטרת ישראל, התאחדות הכדורגל, השופטת עדנה בקנשטיין, העומדת בראש המועצה למניעת האלימות בספורט ונציגי האוהדים. הצוות  צפוי להציג את מסקנותיו עד סוף חודש אוגוסט.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב:  "עם כניסתי לתפקיד מצאתי פערים משמעותיים ביכולת להוציא לפועל ממצאים מדוחות שנערכו בנושא. הנחתי את מנכ"ל  המשרד כי הצוות ילמד את כל הדוחות שנערכו במשרד בשנתיים האחרונות וזאת על מנת לבדוק יישום של ממצאים אשר יביאו למיגורה של תופעת האלימות במגרשים.

מדובר בנושא חשוב שהנפגעים העיקריים הם חובבי הספורט בישראל. ישנם אוהדים מסורים וטובים רובם ככולם מבקשים לעודד ולתמוך בקבוצתם וליהנות מחוויה  ספורטיבית. לצערי  יש קומץ של עשבים שוטים שמכתימם ופוגעים בקבוצה שלמה ואיני מתכוונת לתת לכך יד! האוהדים החשודים במעשים פגעו בתדמיתה של אחת מקבוצות הספורט החשובות והמשפיעות בישראל שיש לה קהל אוהדים רב ונפלא, בית"ר ירושלים ואסור לתת לדבר כזה להישנות. 

ממשרד התרבות והספורט נמסר כי במהלך 2014/5 נפתחו 194 תיק חקירה  – עלייה של 33% לעומת השנה הקודמת,  כמו כן הייתה עלייה של 59% במספר העצורים, עלייה של 7% באוהדים המורחקים ועלייה של 35% במספר כתבי האישום שנפתחו על עבירות שבוצעו במהלך העונה.

מתוך 194 התיקים שנפתחו 14 בגין כגזענות, מתוך 105  העצורים 12 נעצרו על גזענות ומתוך 28 כתבי האישום שנפתחו 2 בגין גזענות.

תגובות

מומלצים