פרס מפעל חיים לטל ברודי

טל ברודי קיבל היום פרס מפעל חיים מארגון "נפש בנפש" על תרומתו המשמעותית לעיצוב דמותה של ישראל באמצעות הספורט. החברים ממכבי, מיקי ברקוביץ', דורון ג'מצ'י, מוטי ארואסטי ושוקי שוורץ הגיעו "להריע מהיציע"

12.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פרס מפעל חיים לטל ברודי

פרסי "בוני ציון" של ארגון "נפש בנפש" לשנת 2015 הוענק לעולים מארצות דוברות אנגלית אשר תרמו תרומה משמעותית למדינת ישראל בטקס חגיגי במעמד חברי הכנסת צחי הנגבי ואורן חזן מהליכוד, יואב גלנט, אלי אלאלוף ורועי פולקמן ממפלגת כולנו; מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור-יוסף; יו"ר עמית קק"ל, אלי אפללו; מנכ"ל JNF ארה"ב בישראל, אלון בדיחי; מייסדי "נפש בנפש", טוני גלברט והרב יהושע פס; נציגי משרד העלייה והקליטה; וחברי ועדת השיפוט של הפרס.

פרס מפעל חיים הוענק לכדורסלן טל ברודי על תרומתו לעיצוב דמותה של ישראל באמצעות הספורט ועל מאמציו בתחום ההסברה למען המדינה.

ברודי, שעלה לארץ מארה"ב ב-1970, הקדיש את חייו לעיצוב דמותה של ישראל ולהשפעה עליה באמצעות הספורט. הוא הוביל את מכבי תל אביב כדורסל לניצחון באליפות אירופה בסוף שנות ה-70', ובכך הוכיח שהגשמת חלומות היא דבר אפשרי, הן לעולה חדש והן לכל אדם שעובד קשה לצורך כך. בעשור שאחר כך הוא הוביל את קבוצת מכבי תל אביב לשיאים חדשים ולאליפויות, ובכך נכנס ל"היכל התהילה" באמריקה ובישראל. אחרי פרישתו, ייסד ברודי את תכנית הספורט "בני הרצליה" שבה יותר מ-9,000 משתתפים, והמשיך לאמן ולהוות השראה לשני דורות של ספורטאים. ברודי זכה בפרס ישראל על הצטיינות בתחומו ועל תרומתו הרבה לתרבות בישראל. כיום מכהן ברודי כשגריר של רצון טוב הראשון של ישראל, ובמסגרת זאת משקיע במאמצי ההסברה ובהפצת ערכי הציונות ברחבי העולם. 

"אנחנו גאים זו השנה השנייה להעניק את פרס בוני ציון בכנסת, מה שהפך למסורת שנתית קבועה של הוקרה וציון לשבח", מסר הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל נפש בנפש. "העלייה מארצות דוברות אנגלית תרמה ותורמת תרומה אדירה לחברה הישראלית ולמדינת ישראל, ובהענקת הפרס אנחנו מבקשים לתת ביטוי ממלכתי להערכתנו. קיום טקס הענקת הפרס במעמד חברי כנסת ואנשי ציבור בכירים באחד האתרים החשובים ביותר למדינת ישראל מעביר את המסר שכל האומה גאה ומוקירה טובה על תרומתם המשמעותית של זוכי הפרס למדינה היהודית".

פרס "בוני ציון" מוקיר את הישגיהם ותרומתם של עולים ממדינות דוברות אנגלית, אשר סייעו לישראל תוך מימוש מהותה של הציונות המודרנית על ידי תרומה משמעותית לפיתוחה החברתי, הכלכלי והתרבותי של המדינה. הפרס, שמחולק השנה בפעם השנייה, כולל את הקטגוריות הבאות: מפעל חיים; מדע ורפואה; חינוך; פעילות התנדבותית; יזמות עסקית וטכנולוגיה; תרבות, אמנות וספורט; ומנהיגות צעירה בצה"ל ובשירות הלאומי. ועדת הפרס, שבחרה את הזוכים לשנת 2015, כללה בין היתר את אלוף (במיל') יעקב עמידרור, הספורטאית האולימפית יעל ארד, חברת הכנסת והדיפלומטית לשעבר קולט אביטל, הצייר והפסל דיויד גרשטיין, מנכ"ל בית החולים שערי צדק פרופ' יונתן הלוי, ומנכ"ל  JNF-USA ראסל רובינסון.

ארגון "נפש בנפש" הוקם בשנת 2002 על ידי הרב יהושע פס ואיש העסקים והפילנטרופ טוני גלברט. הארגון, בסיוע ממשלת ישראל והסוכנות היהודית הפיח חיים בעלייה מארצות הברית, מקנדה ומאנגליה וסייע בעלייתם ארצה של כ-42 אלף עולים מאז הקמתו. בפעולותיו מבקש הארגון לעודד עלייה ומעמיד מערך מקצועי ענף לרווחת העולים, המסייע במעבר, במציאת תעסוקה, בהשתלבות בקהילה ובמערכת הבריאות והחינוך, בהתמודדות עם עלויות מעבר גבוהות ועם הביורוקרטיה הממשלתית. יותר מ-90% מהעולים בעזרת "נפש בנפש" השתקעו בישראל. 

טל ברודי

צילום: ששון תירם.

תגובות

מומלצים