שגרירי דאלית אל כרמל חוזרים מהולנד

פרויקט הדגל של בית ספר תיכון למדעים ומנהיגות בשיתוף בית ספר לשגרירים שמוביל השגריר יצחק אלדן, חוזרים משבוע בו ייצגו את ישראל בהולנד, כולל השתתפות בטקסי יום זיכרון לחללי מערכות ישראל, הנוער המיוחד שלנו.

23.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שגרירי דאלית אל כרמל חוזרים מהולנד

שבוע בהולנד עבור השגרירים הצעירים שהגיעו כולם מתיכון אורט למדעים ומנהיגות דאלית אל כרמל, העניק להם יכולת וזכות ורצון לעתיד לדעת לעמוד ולייצג את מדינת ישראל בכל מדינה בעולם.

המשלחת כללה את השגרירים הצעירים: אדם מקלדה, איה נאטור, בילסאן נאטור, ג'ואנה נסראלדין, ג'דל אבו מפלח, דאהש אבו חמוד, דנה חסון, דנה מקלדה, זייד חוסיסי, חלא חלבי, יוסף חסון, ילין זידאן, לוזאן זהראלדין, לוזאן נסראלדין, מורן חדיד, נור חמוד, סיואר והבה, עדן מוסטפא, עינאב כמאל, קיאן שאמי, ראמי בדריה, תאמר חלבי, תיימור והבה.

הנסיעה להולנד התאפשרה בסיוע ובברכת שגרירות ישראל בהאג, ליוו את השגרירים הצעירים, השגריר יצחק אלדן ראש המשלחת, מדריך הקבוצה: קובי פיינשטיין, אחראית תוכנית ולוגיסטיקה יערית פלטו, קצין הביטחון המלווה את המשלחת: רזיאל עטואר, מלווה מטעם בי"ס אורט דלית אל-כרמל: סיגלית נסראלדין.

השגריריםהדברים העיקריים שעסקו בהם שגרירי המשלחת: אינטראקציה בין השגרירות ההולנדית לישראל וחשיפה להסברה בין לאומית עם בני נוער ואנשים בכירים בשגרירות ההולנדית. השתתפות בשני טקסי זיכרון. בקהילה היהודית במעמד מכובדי אמסטרדם. בבית ספר יהודי במעמד השגריר חיים דיבון (השגרירים העניקו כבוד לחללי העדה הדרוזית , וכבוד השגריר מר׳ חיים דובון הזכיר את העדה הדרוזית בדברים שנשא). חגיגת העצמאות 67 שנה לישראל בהולנד בבונים דרור. ביקור במפעל סבתא גמילה האישה הדרוזית שהצליחה במעמד בינלאומי ביזמות. השתלטות על כיכר המלכה, (דבקה במרכז אמסטרדם, פעם ראשונה בהיסטוריה).

יצחק אלדן, השגריר לשעבר, בדנמרק וביונסקו, והיום מנהל את בית הספר לשגרירים צעירים, במרכז הרב תחומי למצוינות ויזמות בראשו עומדת הגב' הילה דולב, אמר לנו בשיחה: "המשלחת הזו היא המשלחת הדרוזית הראשונה בפרויקט השגרירים הצעירים, בתום שנתיים של לימוד במסגרת הפרויקט, השגרירים יצאו במשלחת להולנד, להביא לידי ביטוי את כל מה שלמדו בקורס, את הערכים, התקשורת וההופעה בפני ציבור".

יצחק: "זהו המחזור הראשון של שגרירים צעירים, השגרירים ראו עולם נחשפו לתרבויות, נפגשו עם אנשים והציגו את הפרויקט, אני מאמין שיהיה המשך למחזור הראשון הזה, לטובת העדה הדרוזית והמדינה, המשכיות לשגרירים צעירים, תהיה בכך שימשיכו לעשות את הקורס הזה גם בעתיד"

"השגרירים הצעירים שלנו השאירו רושם עצום בכל מקום בו ביקרנו, היינו במשרד החוץ וכיבדו אותנו וקיבלנו הערכה רבה בפרלמנט ההולנדי, בקהילה היהודית, בשגרירות הישראלית, בבתי ספר יהודיים, גם במפעל הסבון של סבתא גמילה".

השגרירים הצעירים"השתתפנו פעמיים בטקסי יום זיכרון בהולנד, בהם השגריר הישראלי חיים דיבון הזכיר את העדה הדרוזית והקורבן של העדה למען מדינת ישראל, ונציגי השגרירים דיברו וייצגו בכבוד את כולנו".

יצחק: "לרגל חג נבי שועיב עה"ש, אני מאחל לעדה הדרוזית שתגדל ותפרח במדינת ישראל ושתזכה לכל הזכויות שלה, שעם ישראל ידע לפצות ולתת את המגיע לעדה הדרוזית, אני רוצה להגיד לעדה הדרוזית שיש לה צעירים נפלאים ויש על מי לסמוך בעדה הדרוזית בעתיד".

השגריר יצחק אלדן ביקש להודות לכל מי שפעל להצלחת הפרויקט, לתא"ל חסון חסון עוזר נשיא המדינה שהיה אחד היוזמים של הפרויקט, להנהלת בית הספר אורט למדעים ומנהיגות, למנהל מאהר נסראלדין על שיתוף הפעולה והעמדת האמצעים לטובת הפרויקט, למדריכים המלווים סיגל נסראלדין, קובי פיינשטיין ולכל האחרים, ולשגרירים הצעירים שהם גאווה למדינת ישראל ולעדה הדרוזית.

ההורים של השגרירים הצעירים ביקשו להודות לכל מי שפעל להצלחת הפרויקט.

 

{YouTubeVideo id=SsrclvFBeAM}

לכתבה משנה א' לשגרירים צעירים בתיכון למדעים ומנהיגות דליה וסרטון, יש ללחוץ על הקישור הכחול

 

מבט לפרויקט שגרירים צעירים, בעקבות תופעת האנטישמיות הגואה באירופה ומצב ההסברה הירוד בו נמצאת מדינת ישראל באירופה, מינהל חברה ונוער ומחלקת ההסברה של משרד החוץ, מכינים "שגרירים צעירים" תלמידים מכיתות י"א במטרה להסביר את המדינה.

פרויקט "שגרירים צעירים" הינו פרויקט ייחודי, שמופעל בשיתוף משרד החוץ, מקנה לצעירים כלים לתקשורת איכותית, להסברה בארץ ובעולם.

במהלך הפרויקט, מתנסים תלמידי תיכון, במפגשים עם אנשי תקשורת ומדינאים, עורכים היכרות עם משימות משרד החוץ באמצעות סדנאות, הרצאות ומפגשים ייחודיים ועוד.

שגרירים צעירים

התלמידים הופכים להיות שגרירים צעירים של ישראל ברשת. הם מייצגים את ישראל בהיבט של הסכסוך הישראלי - פלשתינאי, בהיבט של השנאה לעם היהודי והצדקת קיומו של העם היהודי בארץ ישראל על כל המשתמע מכך.  בפעילות מקוונת ראשונה מסוגה המעודדת בני נוער להסביר ולקרב, במאבק על תדמיתה של מדינת ישראל.

במסגרת ההכנה מתמודדים הנציגים עם מורשת מדינת ישראל, ההיסטוריה שלה, מצב החברה בארץ, מצב התרבות, החינוך ויחסי החוץ של המדינה.

 

{YouTubeVideo id=z-6ZwWW7Ixs}

תגובות

22. תלמידה לפני 9 שנים
אוהבים
21. אדהם נסראלדין לפני 9 שנים
מורן מיוחד
20. דוד של חלא לפני 9 שנים
גאה בך
19. הורה מדלייה שבתו משתתפת באחד ה לפני 9 שנים
הערכה וכבוד
18. אבו כארם לפני 9 שנים
גאוותנו לנוער כזה
17. הורים גאים בבת שלהם לפני 9 שנים
כל הכבוד לשגרירים הצעירים שלנו גאווה
16. חנן לפני 9 שנים
אין על הילדים שלנו
15. סוניה לפני 9 שנים
כל הכבוד
14. אמא של שגרירה גאה לפני 9 שנים
תודה
13. מהצד לפני 9 שנים
וואווו
12. אימא לשגרירה לפני 9 שנים
תודה מאהר נסר אלדין
11. Sam לפני 9 שנים
כבוד וגאווה
10. אם עומרי לפני 9 שנים
מדהים
9. ברכאת לפני 9 שנים
תותחים
8. סמר לפני 9 שנים
אין מילים כל הכבוד
7. אימא לפני 9 שנים
גאווה לכל דרוזי
6. מן ח'לת עלי לפני 9 שנים
ברכות
5. דלאוי חור לפני 9 שנים
כל הזכות לחסון פטין מאהר ולכרמל נסר אלדין
4. יוסף לפני 9 שנים
מתרגש מאוד
3. אחות אייה לפני 9 שנים
מרגש מאוד
2. מיישוב לפני 9 שנים
למופת
1. הורים גאים לפני 9 שנים
גאווה

מומלצים