לבנות עולם טוב באמצעות פעילות גופנית וספורט

הנחלת ערכים אולימפיים במחוז צפון, הועד האולימפי בישראל השיק פרויקט בשיתוף משרד החינוך בשם "אולימפיזם" שנכנס לעבודה במחוז הצפון בעצם ימים אלה .

09.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לבנות עולם טוב באמצעות פעילות גופנית וספורט

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי  המיזם נועד להטמיע את הערכים האולימפיים מצוינות, ידידות, כבוד, בקרב תלמידי בתי ספר דוברי עברית וערבית .

הקרן הבינלאומית של הוועד האולימפי הבינלאומי, "אולימפיק סולידריטי", תומכת בפרויקט שיבוצע על ידי מפקחי החינוך הגופני של משרד החינוך.

מטרת העל של התוכנית היא לבנות עולם טוב יותר באמצעות החינוך הגופני והספורט וכן חינוך לערכים אולימפיים. פרויקט זה יצא לדרך במהלך חודש ינואר 2015  ב- 14 חטיבות ביניים וישתתפו בו כ-700 תלמידים. בשנת הלימודים הבאה, השנה האולימפית לקראת ריו 2016, יועצם הפרויקט ויופעל ב-50 בתי ספר וצפויים להשתתף בו כ-2500 ילדים. 

בתי הספר שנבחרו במחוז הם: "עמק מערבי" יפעת בפיקוחה של הגב' אירית ברקוביץ , ובית ספר  חט"ב טאהא חוסין, סכנין בפיקוחו של ד"ר אמין מוקטרן .

התוכנית תכלול:
1. המשחקים האולימפיים.
2.רגעים כחול לבן – הכרת ספורטאים בולטים מישראל .
3. הערכים האולימפיים – מצוינות, ידידות וכבוד.
4. אורח חיים בראי ותזונה מאוזנת .
5. ביקור בחוויה האולימפית ומפגש עם ספורטאי אולימפי בכיר.
6. אירוע השיא  ארגון יום אולימפי בבית הספר .

אולימפיזם הינה פילוסופיה של החיים המרוממת ומשלבת בצורה מאוזנת את כל תכונות הגוף, הרצון והמחשבה באמצעות צירוף הספורט עם התרבות והחינוך.

האולימפיזם משתדלת ליישם צורת חיים מבוססת על הנאה מתוך מאמץ, מתן דוגמא אישית וכיבוד עקרונות המוסר הבסיסי.
מטרת האולימפיזם הינה להעמיד את הספורט בכל מקום לשירות ההתפתחות ההרמונית של האדם וזאת במטרה לעודד הקמתה של חברה הדוגלת בשלום, תוך שמירה על כבוד אנושי .

העיסוק בספורט הינו זכות בסיסית  לכל בני האדם וכל אחד ואחת חייבת להיות האפשרות לפעילות ספטיבית כלשהיא .ללא הפליה,ברוח המשחקים האולימפיים הדורשת הבנה הדדית, ידידות הזדהות עם האחר ומשחק הוגן.

שלושת ערכי הליבה של התנועה האולימפית בהלימה לערכי החינוך הגופני בכלל ובמחוז צפון בפרט  הם : מצוינות , ידידות , כבוד.

מחוז הצפון בהובלתה של  ד"ר  אורנה שמחון , מנהלת המחוז ,  אימץ תוכנית ייחודית זו מאחר שהיא בהלימה עם חזון המחוז  שערכי היסוד שלו נשענים על עיצוב חברת מופת ,  רב תרבותית  וכבוד האדם, ומאפשרים שוויון הזדמנויות ותרבות של חדשנות ,  איכות ומצוינות .

הפיקוח על החינוך הגופני מוביל ומלמד לשאוף למצוינות בכל תחומי העשייה,לחיות בידידות ובשלום לכבד את עצמנו ,לכבד את האחר ולכבד את הכללים והחוקים. ערכים שיש לעגן אותם בכל פעילות המחוז.

תגובות

מומלצים