מדבר דוגרי- שבח"ים

עצם השם שלהם -שוהים בלתי חוקיים אומר הכל. הם פה בניגוד לחוק. אז אם ככה למה החוק לא מוציא אותם לעזאזל ומטפל בבעיה הזאת אחת ולתמיד? למה מחכים? לרצח הבא?

16.12.2014 מאת: אשר דוגרי
מדבר דוגרי- שבח"ים

שלום לכל מי שטורח לקרוא את מה שאני כותב כאן. לי קוראים אשר. נעים מאד. בתחנה קוראים לי "אשר דוגרי". למה אני, מה שנקרא, בנ'אדם שחושב ישר ומדבר דוגרי. בלי לסנן. מהלב. אני לא איזה גנרל או פוליטיקאי משופשף, אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם".

המשפחה של אמא שלי אנשים גדולים. גבוהים ורחבים. אבל מכולם הכי גבוה היה הדוד שלה אברם. בן אדם רולה. סוס. בריא כמו שור ועם קול שרק אתה שומע אותו אתה מקבל פחד. והיה לו גם פרצוף כזה קשוח, ומצח לנגחות. היו מספרים על אברם שהיה יכול לנגוח מישהו למוות. פעם אפילו אמרו שכשהיה צעיר דפק נגחה לסוס והרג אותו. כולם פחדו מאברם. למה היה וואחש שחבל לכם על הזמן.

לאברם היתה מכולת שהוא היה אוהב לקרוא לה מינימרקט למרות שהיתה מטר על מטר. היה רושם לאנשים חופשי. לא עושה חשבון. והבן אדם היה שותה עראק כאילו זה מים. מוריד בקבוקים באמצע היום בלי להתבלבל. בקיצור בן אדם חזק מאד.

פתאום איזה שנה התחיל להגיד שכואב לו הצד ככה מעל המותן. היה תופס שמה מדי פעם, נושך את השיניים אבל לא מיילל. היו אומרים לו אברם לך תבדוק היה אומר זה כלום ודופק עוד בקבוק. ככה שלוש שנים אולי. אולי ארבע. בסוף נכנע. הלך לבדוק ואשפזו אותו. אחרי פחות משבועיים מת. וואלה הייתי אוהב אותו אבל זה מראה שמבעיה שיודעים עליה אסור להתעלם. למה אני מספר את זה? בגלל הבעייה של השבח"חים.

חלק מכם אולי שכח אבל רק לפני כמה שבועות שב"ח אחד כזה מנוול רצח חייל באמצע תל אביב. לפני שנה בערך משהו כזה אחד אחר אנס זוג צעירים בגן העיר. ויש עוד טונה צרות כאלו שקורות בגללם. האנשים האלה הם בעיה שמטאטאים פה מתחת לשטיח כמו שאומרים. עצם השם שלהם -שוהים בלתי חוקיים אומר הכל. הם פה בניגוד לחוק. אז אם ככה למה החוק לא מוציא אותם לעזאזל ומטפל בבעיה הזאת אחת ולתמיד? למה מחכים? לרצח הבא?

נכון חלק מהם אנשים טובים ומסכנים שכולה רוצים פרנסה למשפחות שלהם. אני מבין את זה לגמרי. לי לא צריך לספר על קשיי פרנסה ועל להביא לחם הביתה. גם אני רץ על הפרנסה מהבוקר עד הלילה. אפילו היתה תקופה פעם מזמן שהייתי מסיע בלילה שבח"ים לכפרים שלהם או למחסום. באורגינל אני אומר לכם הייתי טיפש ולקחתי סיכונים מפגרים בשביל הפרנסה. היום אני ממש לא עושה את זה יותר. ולא בגלל הסיכון.

בגלל שאני לא משתף פעולה עם אנשים שפה בניגוד לחוק ועוד מסכנים אותי. חלאס. מספיק. המשטרה יודעת בדיוק איפה הם, ואם האהבלים במשטרה לא יודעים הם יכולים לשאול כל נהג מונית והוא יראה להם בדיוק איפה שבח"ים מתחבאים. הם לוקחים עבודה מישראלים, וחלק מהם סכנה לביטחון שלנו.

תאמינו לי אם הלשכת אבטלה היתה אומרת לכל מיני עצלנים -אין כסף תעבוד בבניין, או במסעדה, מלא היו עושים את זה. אבל אנחנו מדינה פארש. אורגינל. מעלימים עין מפועלים ערבים מתוסכלים שנמצאים פה לבד בלי המשפחה אז הם מחפשים בלילה לשתות בחורות בלאגן - רק רע ייצא מזה.

אם רוצים שהם יחיו פה ויעבדו שיתנו להם רשיון, ואם לא אז למה מתעלמים? הם פושעים. הם פה נגד החוק. מסתובבים בין ערים בין מסעדות במקומות בילוי ובין בניינים ולך תדע איזה מידע הם מעבירים בבית וכמה עוד פיגועים או שיתופי פעולה עם מחבלים נקבל מהם.

למה בדיוק אנחנו צריכים את זה? אין לנו מספיק בעיות? אז דברו על זה יום יומיים אחרי הרצח, ואחרי האונס, ומיד שכחו, למה עכשיו מדברים על בחירות או משהו אחר. כמה טמבלים אנחנו יכולים להיות? לראות בעיה, להבין איך פותרים אותה בקלות, אבל לא לעשות כלום. 

בדוגרי – לא ככה?

תגובות

מומלצים