נאמנות הדרוזים לא עיוורת

הדרוזים בישראל לא עבדים כנענים למדינה היהודית אלא אדונים לעצמם ולאדמתם. כל מי שטוען אחרת, פשוט לא מכיר עובדות היסטוריות.

22.11.2014 מאת: מוניר דאהר
נאמנות הדרוזים לא עיוורת

באירועי הטרור הרצחניים שהתרחשו לאחרונה בירושלים נרצחו שניים מטובי בניה של העדה הדרוזית בישראל - רפ"ק ג'דעאן אסעד ורס"ר זידאן סיף ז"ל. הפיגועים בוצעו על-ידי בני החושך, לא פסחו על אזרחים תמימים - ילדים, נשים, חילוניים, דתיים, חיילים ושוטרים.
 
מאז קום המדינה איבדה העדה דרוזית בישראל את מיטב בניה שנפלו בהגנה על המדינה מתוך שותפות גורל, ברית דמים, הגנה על החופש ועל שורשיה הנטועים עמוק באדמה מקודשת זו.

באחרונה אנו עדים לדיונים בפורומים שונים על מצב העדה נוכח קשיים לא מתקבלים על הדעת בנושא שוויון זכויות בכל תחומי החיים בדומה לאחים היהודים שנלחמים עמם כתף אל כתף נגד רוצחים חסרי רחמים.
 
בלתי אפשרי לסכור את פינו נוכח חוסר השוויון והצדק ולהתנהג בנחת כאילו שפר גורלנו והכול כשורה. מיותר לציין שהצדק חייב להיראות. אבל יש אנשים שאין פיהם ולבם שווים, והם מנסים להעכיר את האווירה ולצבוע את התמונה בשחור. קל מאוד להסית נגד עדה שלמה. מקומם ביותר שמתפרסמים מאמרים בשפה שנונה ועוקצנית ובהם נכתבים דברים פוגעים נגד עדה שלמה שחרתה על דגלה נאמנות עיוורת לאדמתה ולמדינה. הדרוזים בישראל נאמנים למדינתם כתפישת עולם ובדומה לדרוזים בסוריה ובלבנון.
 
לדרוזים בישראל יש זכות אבות על האדמה הזאת ואנו חיים בכבוד ובגבורה בכל מקום ובכל מדינה. אין לירות אבני בליסטראות מבלי לבדוק עובדות היסטוריות ואין לזלזל בהחלטת מנהיגינו שחברו עם קום המדינה למנהיגים היהודים בדעה צלולה, ותמכו במדינה שבדרך שתכבד את המיעוט שחי בכבוד על אדמתו, כפי שנכתב במגילת העצמאות. כל מי שיוצא נגד החלטתנו נחשב לגר המגרש את אדון הבית מאדמתו ומשורשיו.
 
אומרים פתח פיך ויאירו דבריך, ולבוחשים בצלחת אומר בעדינות: הס! אנו בני עדה קטנה שהצמיחה מפקדים מעולים בצה"ל, אלוף, מח"ט גולני, קצינים בכירים, אקדמאים בכל תחומי החיים, שגרירים וטייסים. זו עדה איכותית שמאמינה בדרכה ובערכיה ומשתלבת באופן ראוי לחיקוי והערצה בכל תחומי החיים במדינה שהאמינה בזכות קיומה. אציין שכך נוהגים גם הדרוזים בסוריה ובלבנון עם מדינותיהם.
 
הדרוזים בישראל לא עבדים כנענים למדינה היהודית אלא אדונים לעצמם, לאדמתם, לערכיהם ולמדינתם ואין בלבנו על אף עדה ואו דת. אנו מנסים להיות גשר חיובי ואיתן בין העמים ודרכינו דרכי שלום. אנו לוחמי חופש שנלחמים למען האמת ולא שכירי חרב למדינה היהודית. בהסתה נגדנו אתם פוגעים בצורה מחפירה בכבודה של עדה שלמה ובקשר הקיים והמבוסס על כבוד הדדי ונאמנות עם מדינת ישראל.
 
אנו תבנית נוף מולדתנו. מי שיחשוב שחץ לשונו יפגע בעדה אצילה אמליץ לו לנהוג כאוויל המחריש. ממליץ לכל אלה החיים באולימפוס המדומה שלהם לנחות למציאות המזרח תיכונית ולדאוג לאינטרס האמיתי של מדינתנו.
 
באשר לאירועים בכפר אבו סנאן, כל הדרוזים מוקיעים ומגנים אלימות ובטוחני שהמנהיגות המקומית בכפר תדע להרגיע את הרוחות וחיי השכנות בין כל הדתות ימשיכו להוות דוגמה חיובית לחיים משותפים לכולם בתוך ישראל.
 
מוניר דאהר, סא"ל במיל' לשעבר עובד משרד החוץ.

תגובות

5. רב זהויות לפני 9 שנים
הרבה זהויות לדרוזים,,וזה בסדר גמור,,,
4. רפאל אנידג'ר לפני 9 שנים
מילים חזקות של אדם חכם
3. דרוזי מציאותי לפני 9 שנים
תפסיקו לשקר לעצמכם ולנו
2. חנאן לפני 9 שנים
ישר ולעניין
1. שכיב אבו רוכן -עו"ד לפני 9 שנים
מסכים איתך

מומלצים