החמרת הענישה על אלימות באירועי ספורט

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור אלימות בספורט (תיקון – עבירה הקשורה לספורט - נסיבות מחמירות), התשע"ד-2014, של חבר הכנסת יואל רזבוזוב, והצעה דומה של חברת הכנסת גילה גמליאל.

12.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מוצע להוסיף בחוק איסור אלימות בספורט הוראה לפיה מי שביצע עבירות מסוימות מהעבירות המנויות תוספת הראשונה לחוק, בנסיבות מחמירות, דינו מאסר עשר שנים או כפל העונש הקבוע לעבירה, הכל לפי העונש הקל יותר. מוצע כי עבירות בנסיבות מחמירות יהיו כאשר ביצוע העבירה נעשה בקשר לאירוע ספורט, במהלך אירוע ספורט או בסמוך לו, או כאשר מבצע העבירה או מי שהעבירה נעבירה כלפי היה בדרכו לאירוע ספורט או ממנו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הניסיון המצטבר מאז חקיקת החוק, ביחד עם בחינת היקף האכיפה על פיו מלמד, כי לא חל שינוי משמעותי כפי המצופה, במידת האלימות בספורט. על יסוד כך ומתוך רצון להדגיש את חשיבותו של הערך החברתי הנפגע מביצוע עבירה הקשורה לספורט, לצורך קביעת מתחם עונש הולם לעבירה שכזו ובכדי להגביר את ההרתעה.

ח"כ יואל רזבוזוב: "מקרי אלימות אשר מתרחשים ברחוב, הם עבירות חמורות, אבל הם לא יוצרים את אותה השפעה שלילית, כמו כשהם קורים במגרשי הספורט. רק אתמול שחרר בית המשפט את אותו חוליגן, שהתפרץ למגרש ותקף את ערן זהבי באירועי הדרבי התל אביבי בכדורגל, על אף שסירב להביע חרטה על מעשיו, ורק רק ערעור על ההחלטה השאיר אותו יום נוסף במעצר. היום ברור יותר מתמיד שיש צורך ממשי בחוק זה, על מנת להגביר את ההרתעה. בזכות החוק, עוברי עבירות של אלימות בספורט מכל סוג שהוא, ייענשו בחומרה. לשמחתי, חברי הכנסת ראו את חשיבות החוק ואת הפוטנציאל שבו להפחתת אירועי האלימות בספורט, והעבירו אותו להמשך הליך החקיקה".

ח"כ גילה גמליאל: "משחקי הספורט אמורים להיות חוויה לכל המשפחה אך לצערנו אירועי האלימות מרחיקים מהמגרשים נשים וילדים. הדרך היחידה למנוע את אירועים אלו היא על ישי ענישה מחמירה של אותם העבריינים. אני בטוחה כי עצם השיח בנושא בבית המחוקקים יגרום לרשויות אכיפת החוק להבין גם את הצורך בכך. הטלת באחריות על הקבוצות, כפי שנעשתה אתמול על ידי בית הדין של ההתאחדות, היא שערוריתית בכל קנה מידה. אין שום קשר בין הקבוצות לאותו קומץ עבריינים ולכם יש לשנות עונש שה בכדי לא ליצור תקדים מסוכן״.

26 ח"כים תמכו בהצעה ו5 התנגדו

תגובות

מומלצים