דיור להשכרה בהישג יד יוגדר כמטרה ציבורית בחוק התכנון והבניה

שר הפנים גדעון סער חתם על צו לפיו דיור להשכרה בהישג יד יוגדר כמטרה ציבורית על פי סעיף 188 לחוק התכנון והבניה.לוועדה מקומית מותר להפקיע קרקע לצורכי ציבור.

31.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דיור להשכרה בהישג יד יוגדר כמטרה ציבורית בחוק התכנון והבניה

סעיף 188 לחוק התכנון והבניה קובע כי לוועדה מקומית מותר להפקיע קרקע לצורכי ציבור ולכל מטרה ציבורית אחרת שאישר שר הפנים. במטרה לאפשר הקמת פרויקטים להשכרה ע"י רשויות מקומיות, ולהביא להיתכנות כלכלית של פרויקטים מעין אלו, חתם השר על צו המגדיר דיור להשכרה בהישג יד כמטרה ציבורית.

דיור להשכרה בהישג יד יוגדר כמטרה ציבורית בהתקיים התנאים הבאים: דמי השכירות יעמדו לכל הפחות על 20% פחות ממחיר השוק, ולא יועלו במשך תקופת השכירות, אלא בהתאם לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן בתוספת 1%, פעם בשנה לכל היותר.

האחריות על ההפעלה, הניהול, והאחזקה התקינה  של יחידות הדיור, לרבות הרכוש המשותף של אותו הבניין, על הפיקוח על הוראות הצו ועל הסכם השכירות תהיה מוטלת על הרשות המקומית, על חברה עירונית מטעמה או על גוף ממשלתי.

החתימה על הצו מביאה בשורה של ממש לשוק הדירות להשכרה, ומביאה ליצירת שוק חדש של דירות להשכרה באמצעות רשויות מקומיות במחיר מופחת.

כצעד משלים, ובשיתוף פעולה עם מר בנצי ליברמן, יו"ר רשות מקרקעי ישראל, תובא לקבינט הדיור ביום שני הקרוב החלטה להנחות את יו"ר רשות מקרקעי ישראל להביא בפני מועצת מקרקעי ישראל החלטה להקצות קרקע ציבורית המיועדת לדיור להשכרה בהישג יד במחיר סמלי של 18 ₪ בלבד ל-49 שנים.

תכנון בקשור הנ"ל

http://www.moin.gov.il/PublicationsAndUsefullInfo/PressAnnouncements/Documents/takanon-tichnun.pdf

תגובות

מומלצים