הצצה לתכנית עמק הזיתים והמתאר של עוספיה

משמעות האמירה שבסוף כולם יוכלו את הכובע? הצצה לתכנית המפורטת והמתאר עמק הזיתים, עוספיה נמצאת בשלב הסוף כאשר בדליה התכנון תקוע. בלעדי

29.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצצה לתכנית עמק הזיתים והמתאר של עוספיה

הרבה שאלות עולות בעניין תכנית המתאר של עוספיה ובפרט תכנית המפורטת של עמק הזיתים שהופקדה וממתינים לדיון בהתנגדויות התושבים.

שאלות רבות, איך תראה התכנית המפורטת עמק הזיתים ביום אישורה?

איך תראה תכנית המתאר הכוללת של עוספיה ביום אישורה האם היא דומה לתכנית המפורטת של עמק הזיתים?.

מדוע בדליה הדברים תקועים ולא זזים ווהבה והבה ממשיך להחזיק בתיק התכנון שלא עושה בו כלום?

כל הדברים והפרטים הקטנים, מביאים לכם בהצצה המיוחדת לפרטי התוכניות שהולכות לעצב את עוספיה לשנים הבאות.

חוות דעת של בעלי מקצוע מציינת כי, במבחן התוצאות, מועצת עוספיה והעומד בראשה וגיה כיוף, הביאו בסופו של יום, תכנית לשביעות רצון התושב, ואלה שהתעמתו בתכנית, היום הם שבעי רצון ומן הראוי והצדק לבקש סליחה מהמועצה ומוגיה אישית.

ביקשנו לבדוק במשרדי מהנדסים שעוסקים בתוכניות מפורטות עירוניות ועיקר התמחותם בתכנון, הם רואים בתכנית התכנון המופקד והמוצע בעמק הזיתים שביעות רצון ותמיכה בתכנית שלדעתם נותנת פתרון מצוין לתושבים למשך תקופה ארוכה ובמיוחד סיפוח אדמות חדשות לתכנית והפכית האדמה החקלאית לאדמה מאושרת לבניה עם כל המשתמע מהדבר הזה, בניית תשתיות, חשמל, טלפון, ביוב, עיבוד כבישים ועוד, בסך הכל התושבים זוכים מהתכנית הנ"ל שבעיקר מעלה את מחיר הקרקע.

מתאר עוספיה 2014אנו מגלים את האנשים שדחפו וקידמו את התכנית עמק הזיתים והבולט ביניהם שיך ריאד מרזוק, אחד המומחים והמבינים בתכנון בכרמל שמעורב בהכנת התכנית הנ"ל. ככל שמסתכלים על התכנית לעומק, מבינים את הפרטים הקטנים שנכללו בתכנית המפורטת עמק הזיתים והגעתה למצב הקיים והפקדתה בועדה המחוזית.

יש לציין גם את חבר המועצה האני עמאשה, שיך זידאן עטשה ומודי אבירם מהנדסים ואחרים שעבדו להבאת התכנית המוצעת, אפילו בידיעתם של חלק מחברי האופוזיציה במועצת עוספיה שמברכים על המוגמר.

האם תכנית המתאר שבימים אלה עובדים עליה בעוספיה, אותם בתים שנשארו במעמד גן לאומי, עם הפקדת התכנית, גזירה זו תשונה וכל הבתים יהיו בייעוד של קרקע לבניה?.

האם המתווה הנ"ל בתכנית המתאר, יקודם כראוי בהסכם הבנות חתום בין התושבים לרשות הטבע והגנים והועדה המחוזית, בא ע"י ביטוי בכללותו?.

התושב דורש מים, חשמל, גנים ציבוריים, תשתיות, כבישים ובעיקר אי הפקעה כללית לקרקעות שלהם.

מה שמתברר מהתכנית שמביאה מועצת עוספיה בעניין עמק הזיתים וכל מי שמעיין בה ומבין בתכנון, מבין שעוספיה מתברכת בתכנית עם מינימום נזקים, תכנית שוויונית במידת האפשר.

מה שלא קורה בדאלית אל כרמל היום, שהתוכניות תקועות ולא קודם דבר, ועל זה נשאל בהמשך את דעתו של ראש המועצה רפיק חלבי.

עמק הזיתים עוספיהמחזיק תיק התכנון במועצת דליה חבר המועצה והבה והבה ששימש בעבר יו"ר ועדת תכנון ובניה רכס הכרמל וככל הנראה אחרי שעזב את התפקיד ועם כל האישורים שהוא נתן דאז, היום הוא חושש לפעול לקדם דברים, שלא יתקל באיומים עליו מטעם המחלקה המשפטית במשרד הפנים.

מן הראוי היה שראש המועצה בדליה רפיק חלבי, יעביר את והבה מהתיק הזה למישהו שאינו מפחד להעביר מהלכים.

בנוסף שר הפנים סער חברו של רפיק, מדוע לא הקים בשביל הישוב דאלית אל כרמל, חקירת גבולות, כמו בעוספיה?

אם חוזרים לעוספיה לבקשות שהיו ב2011, הם דברו על סיפוח של כמעט 1400 דונם, היום עוספיה מדברת על 4000 דונם, הבדל משמעותי מאוד.

מדוע בדליה אותו הסכם לא בא לביטוי ולא ברמה התכנונית, בפני אישור סופי והתוכניות התקועות ואדי אלפש ומקומות אחרים?, משמעות הדבר בעוספיה עם אישור התכנית הציבור יתחבר לחשמל ויקבל את כל התשתית ובדליה לא.

תכנית עמק הזיתים הופקדה לפני מספר חודשים בועדה המחוזית לתכנון ובניה במשרד הפנים, כרגע מאפשרים לציבור להגיש התנגדויות, ואז התכנית תובא לאישור.

בתכנית המתאר היעדים

חישוב צרכי הפיתוח היישוביים הדרוש להתפתחות עוספיא עד שנת 2040, בהתבסס על מודל ניתוח נצרכים לעתודות קרקע לפיתוח ישובי של תמ"א 35 , מהווה מרכיב חשוב בקביעת גודל שטח השיפוט על מנת לאפשר לישוב התפתחות ההולמת את האופי המיוחד של הישוב ומספקת מענה לצרכיו השונים לרבות צרכי פיתוח ופתוח.

שנת המוצא לחישוב עתודות הקרקע הדרושות עד שנת היעד 2040 היא שנת 2012 שעבורה קיימים נתונים לגבי האוכלוסייה של הישוב ומצבו התכנוני קרקעי והחברתי כלכלי.

מיצוי הקיבולת של השטחים המפותחים באזורי הבנייה והפיתוח בישוב ע"י ציפוף ועיבוי הבנייה בשכונות הקיימות.

התפתחות בת קיימא לישוב המאפשרת שילוב של שטחים ירוקים ושמורים בתוך מרקם הפיתוח. האיזון והשילוב בין השטחים הפתוחים והמפותחים הינו המאפיין העיקרי של עוספיא כישוב השקוע בתוך יער קיים שחשוב לשמרו כחלק מהאופי היישובי.

תגובות

16. דואג לפני 9 שנים
תוכנית מתאר עוספיה
15. ריאד מרזוק לפני 9 שנים
תוכנית עמק הזיתים
14. כיופי טוב לפני 9 שנים
ברכות לכל מי שזכה
13. עיספאוי לפני 9 שנים
ל מגיב 12
12. העמותה למעקב וביקורת בעספיה לפני 9 שנים
התייחסות לכתבה
11. סטודנט לפני 9 שנים
רפיק גאווה לכולנו
10. ל8 לפני 9 שנים
מ4
9. מבין עניין לפני 9 שנים
צריך מאבק משותף
8. בחור מדליה לפני 9 שנים
למגיב 4
7. עיספאוי לפני 9 שנים
עמק הזיתים המכור
6. דלית אל כרמל לפני 9 שנים
תוכנית טובה בקרוב בדאליה
5. מוניר לפני 9 שנים
עשו בית ספר לכולם
4. אני לפני 9 שנים
עדיף כמו דליה
3. צעיר לפני 9 שנים
רואים ישייה אין ספק
2. עספאוי לפני 9 שנים
חבר בעמותת אמנת חקקת
1. דלואני לפני 9 שנים
כל הכבוד לעספאוים ולוגיה שידעו להפיק את המקסימום

מומלצים