מעל 3 מליון $ העבירה העדה הדרוזית לסוריה

מנהיגות העדה הדרוזית בישראל עוקבת בדריכות ובדאגה רבה אחרי המאורעות בכפרים הדרוזים בסוריה, מערכת הביטחון נערכת ל40 ק"מ הגנה, 5 הכפרים הדרוזים בדרום בסכנת הכחדה ועוד.

20.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מעל 3 מליון $ העבירה העדה הדרוזית לסוריה

הדרוזים בישראל מרגישים חובה להגן על בני עדתם בסוריה ובכל מקום בכדור הארץ, אבל כאשר מדובר בתרבות אחרת ובמדינת אויב הדברים נראים ונשמעים אחרת.

בינתיים אלנסרה ודאע"ש ממשיכים במרחץ הדמים שלהם ומהצד השני צבא אסד לא פחות אשם ברציחת עמו.

מאז פרוץ הלחימה בסוריה, בשקט בשקט העדה הדרוזית בישראל העבירה מעל 3 מליון דולר לכפרים בסוריה, בהם נפתחו מאפיות, חדר מיון ותמיכה כלכלית במשפחות הנמצאות בכל מיני מדינות במזרח התיכון.

המנהיגות הדרוזית הרוחנית בישראל בקשר הדוק עם המנהיגות הדרוזית בסוריה, לטענתם.

הדרוזים ב 5 הכפרים בדרום סוריה, נמצאים לאורך גבול רמת הגולן ישראל, ומונים כ 4900 אלף תושבים, הגדולה בכפרים חדר, מזרעת בית ג'אן, חינה וכפרים נוספים שמרוחקים אחד מהשני מספר ק"מ.

הכפרים הדרוזים בדרום סוריה נמצאים בסכנה מידית מפני הארגונים השונים ששולטים בדרום שמתנגדים למשטר אסד וחלקם משתייכים לדאע"ש.

הדרוזים בישראל מאמינים שצבא ההגנה לישראל יספק הגנה לאותם כפרים אם יפגעו מאותם ארגונים אסלאמיים.

מערכת הביטחון הונחתה להיערך למה שהיה נהוג בדרום ישראל ל 40 הק"מ בתוך ישראל ולא ההפך מחוץ לגבול ישראל.

בכירי מערכת הביטחון מדברים על מצב אחד שיכול לגרום לישראל להתערב בסוריה, וזה בעת תפיסת אתר אסטרטגי בסוריה ע"י ארגוני טרור, אתר שיכול לסכן את מדינת ישראל.

לכל דרוזי ששואל את השאלה היום יומית, אם אנחנו היינו במצבם של הדרוזים בסוריה, האם הם היו מתגייסים לעזור לנו והתשובה היא כן (לפי האמונה הדרוזית).

היום אחרי הרבה שנים שישראל יושבת ברמת הגולן, כולם מבינים עד כמה היה חשוב לכל האזור שישראל אחזה ברמת הגולן למען ביטחון האזרחים הישראלים.

מנהיגות דרוזית בישראל

הנחת היסוד של שוחרי השלום אמרה שהגולן הוא אביזר מותרות טריטוריאלי, אדמה לא לנו. שמעון פרס אמר זאת מפורשות בפגישה עם מלך מרוקו בקיץ 95‘: “רמת הגולן היא אדמה סורית ואנו יושבים על האדמה הסורית. מבחינה היסטורית רמת הגולן מעולם לא נחשבה חלק ממדינת ישראל“.

גם יוסי שריד השמיע באותם ימים טענה דומה, תלושת מציאות. תקופת השלטון הישראלי ברמה ארוכה יותר מכל עידן השליטה הסורית שם, כי סוריה המאוחדת עצמה נוסדה רק ב־1946.

הגולן הוכרז כחלק ממנה בתוקף הסכם החלוקה הקולוניאליסטי שבין צרפת לבריטניה אחרי מלחמת העולם הראשונה, על אפם וחמתם של מנהיגי הציונים אז, שטענו אולי בקול רפה משהו  כי הוא חלק מארץ ישראל ההיסטורית.

הם הזכירו שהאזור רווי בשרידי גבורה וריבונות יהודית, החל בתקופת המלכים ודרך ימי בית שני, קרב גמלא ותקופת התלמוד. אבל הצרפתים והבריטים התעלמו מהמחאה היהודית. ספרים לא מעטים ומחקרים לרוב מתארים את החמדנות ואת שרירות הלב שבה הם חילקו ביניהם את המזרח התיכון בכלל ואת הגולן בפרט. זה לא היה צדק היסטורי, זו הייתה חלוקת עוגה.

הסורים החזיקו בגולן 21 שנים בלבד. רוב הזמן הזה התנכלו ליישובים היהודיים שלמרגלותיהם, עד שהמיטו על עצמם את נפילת הגולן בידי ישראל.

הרמה עברה לידי ישראל ב־1967 בעיקר לפי דרישת תושבי עמק הירדן, שלא יכלו לסבול עוד את הייסורים הארטילריים שהמיטו עליהם תותחי צבא דמשק.

עכשיו הדרוזים בישראל ובכל מקום בעולם לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים לראות את בני עדתם בסוריה נמצאים במצוקה קשה בין השלטון הסורי לארגוני הטרור האסלאמי.

תגובות

4. דרוזי לפני 10 שנים
תגידו מה הבעיה של הדרוזים בסוריה
3. מוחדון ,, לפני 10 שנים
ראיה עתידית מציאותית,,,
2. צפוני לפני 10 שנים
גאה בדרוזים של ישראל ובכם פורטל הכרמל
1. מנסור מנסור לפני 10 שנים
מזל שהדרוזים בישראל תראו מה שווים הדרוזים בסוריה כ

מומלצים