רוכבי הסוס הערבי עושים אווירה בכרמל

אגודת הסוס הערבי בישראל אורחת של הרוכבים בדליה ועוספיה, פגשנו את הרוכבים של דליה רגע לפני שיצאו לדרך, החוויה גדולה והכל למען הסוס שמביא הרבה כבוד לאזור.

18.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רוכבי הסוס הערבי עושים אווירה בכרמל

חיבור ותהלוכה בדרך נוף כרמל, קבוצה גדולה של רוכבים מכל העדות, ומה שמחבר את כולם, גידול ואחזקת סוסים.

רוכבי עוספיה היו החלוצים להזמין את הרוכבים של האגודה לגידול הסוס הערבי בישראל.

באזור מגרש הכדורגל בעוספיה, התכנסו כולם ומשם יצאו בתהלוכה מתוזמנת שהסתיימה ברחבת אזור מוחרקה, שם הוצגו הסוסים עם רוכביהם, המראה היה מרהיב.

מנהל חלבי מגבש ומוביל קבוצה של רוכבים בדליה, מספר לנו על החוויה המיוחדת שלהם כרוכבים שבאים להשריש תרבות ואהבה לחיות ובמיוחד לסוסים.

יש לציין שהיוזמה הינה פרטית של הרוכבים בלבד.

בהתכנסות המרכזית במוחרקה פגשנו את חבר מועצת דלית אל כרמל סאייד חלבי שבאופן אישי מלווה ותומך בבעלי הסוסים ומגיע לכבד את המעמד של הרוכבים.

בשבוע החג פגשנו את קבוצת הרוכבים של דליה ולפני חצי שנה פגשנו את הרוכבים מכל האזורים בדאלית אל כרמל, הכל בסרטונים מטה.

 

{YouTubeVideo id=FZI8BmxFMEo}

 

שיך מנהל חלבי וקבוצה גדולה של רוכבים העדיפו לציין את החג ברכיבה על סוסים ברחובות דאלית אל כרמל, הם עברו ממקום למקום וברכו את התושבים שידעו לקבל אותם באהבה.

בשנה האחרונה רוכבי הכרמל מקבלים במה אחרת שיותר ויותר מפגינה את היכולות שלהם לנגד עיני תושבי דאלית אל כרמל ועוספיה.

הרוכבים

בחג הזה קבוצה גדולה יצאה מביתו של אב מגדלי הסוסים והרוכבים חוסין מסעוד חלבי בדליה לכיוון גלעין הכפר. הרוכבים התהלכו והרקידו את הסוסים, התושבים לא יכלו להשאר אדישים ויצאו לברך את הרוכבים.

הסוס במגזר הדרוזי והערבי מתקבל בברכה ובהרבה אהדה ובמיוחד בקרב בני ובנות נוער, בכל תהלוכה שמעורבים בה סוסים, אירוע קטן הופך לגדול.

 

זו הזדמנות לאחל לכולם חג שמח. לדברים שאמר לנו שיך מנהל חלבי בסרטון.

 

{YouTubeVideo id=O-ZJ_hVIcKw}

 

תזכורת לצדעה הגדולה לפני מספר חודשים בדליה

צעדת סוסים שיצאה מהשכונה המערבית בדאלית אל כרמל עברה בכבישים הפנימיים של דליה כאשר עשרות רוכבים הגיעו מהכרמל והגליל ואת כל זה ארגן הרוכב מנהל חלבי בסיוע חבר המועצה סאייד חלבי, כולם נהנו, סרטון

הסוסים

חבר המועצה סאייד חלבי שנרתם עם מנהל חלבי להרים את צעדת הסוסים בדאלית אל כרמל ידע לגייס את כל המשאבים הדרוזים למען הצעדה שלא רק הצליחה, אלא נתנה מענה לכל התושבים והאורחים שלקחו חלק בפעילות ובעיקר נהנו מהצגה טובה של המראות המיוחדים של הסוסים המגודלים שהגיעו מהגולן, הגליל, עוספיה ודליה.

הצעדה

יש לציין בהערכה את עבודתה של חברת האבטחה שמנהל בכרמל שיך גמיל שרוף וכל העובדים אשר עשו עבודה מעולה לשמירה על הסדר והתוצאות מדברות בד עצמן, האירוע הסתיים ללא כל פציעה או תקלה.

בנוסף יש לציין לשבח את משטרת ישראל ותחנת רכס הכרמל בפיקודו של פקד רוני כהן ושוטרי המרחב שאפשרו לתנועה ולצועדים לזרום בבטחה. בנוסף למתנדבי המשמר האזרחי עם כמאל קדור.

לצוות איחוד הצלה ריאן עמאשה, חסין זידאן ויוני מריח  ולאמבולנס פאדי והחברה מעיר ללא אלימות במועצת דליה.

צעדה

הצעדה יצאה מהרחבה של בית ספר חדשני, בחלק המערבי של דליה, שיך מנהל והמארגנים הרבים שעזרו, קיבלו את הרוכבים בקינוח ושתייה, כולל חביות מים לסוסים ומשם החלו את הצעדה שעברה בבית דאלית אל כרמל לחלק של גלעין הכפר, מרכז דאלית אל כרמל והכניסה לכביש הראשי עד לשכונה המזרחית לרחבה הגדולה.

במקום הוצבו מתנפחים ומשחקים לילדים שחלקם המתינו לכניסת הרוכבים שנכנסו כאשר הציבור הריע להם במחיאות כפיים, הרוכבים ערכו הצגה מיוחדת, למרות האבק כל מי שהיה נהנה מהמראה.

אירוע מהסוג הזה, לא רק הצגה לציבור אלא היכרות בין הרוכבים שמשתתפים מאזורים שונים.

הרוכבים

שוחחנו עם מנהל חלבי, סאייד חלבי, פריד עמבר, האייל גדבאן, גסוב חסון, חאלד והבה, מגד חלבי, אנואר חלבי, פאיז אבו רעד, חוסאם קבלאן, יונס מקלדה, חסן סייס, סאפי איוב, כנאן חלבי.

התוגנית בחסות מרכז סעיד למזון וסופר משתלם, חגיגת מבצעים על כל החטיפים ואבקות הכביסה בנוסף לדברי המזון והקינוחים, פירות וירקות, הכל טרי, מרכז סעיד למזון הקניה הבטוחה והמשתלמת.

 

לכל הקולות והתמונות בסרטון

 

{YouTubeVideo id=MpVtSg5bN4w}

תגובות

מומלצים