גזענות ואלימות סיכום 3 המחזורים הראשונים בליגת העל

קריאות גזעניות בבאר שבע נגד דסה, בבית"ר י-ם משתינים על הקוראן, וטעמה עדיין מחבל עבור אוהדי מכבי ת"א. משקיפי תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" מסכמים אירועים חריגים בליגת העל.

05.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גזענות ואלימות סיכום 3 המחזורים הראשונים בליגת העל

להלן סיכום האירועים החריגים במשחקים בולטים בליגת העל, כפי שדווחו על ידי משקיפי תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל בשלושת המחזורים הראשונים.

מחזור 1

שלילי- מכבי חיפה: כמה אלפים מאוהדי הירוקים קראו לעבר שחקני ואוהדי בני סכנין, "שישרף לכם הכפר"
בני סכנין: לאחר הודעת הכרוז כי למשחק הוזמנו ילדים מיישובי עוטף עזה, הגיבו אוהדי סכנין בקריאות בוז ו"אללה הו אכבר". בנוסף אוהדי סכנין התפרעו, כאשר האולטראס שישבו במעלה היציע ירקו ושפכו מים על האוהדים שישבו למטה.

בית"ר ירושלים: במהלך המשחק בבאר שבע קיללו את שחקני ואוהדי קבוצת הפועל המקומית. כמו כן היו עימותים בין האוהדים הירושלמים לבאר שבעים שישבו בסמוך לאורחים, ביציע המוזמנים.
הפועל באר שבע: קריאות גזעניות של אוהדי הקבוצה כלפי אלי דסה, השחקן ממוצא אתיופי של בית"ר. קריאות בסגנון "כושי", "סודני", "עבד".

חיובי- מכבי ת"א: כאלפיים מאוהדי הצהובים עודדו את מהרן ראדי, השחקן הערבי של הקבוצה, שסבל מהקנטות על רקע גזעני מצד אוהדים במהלך הפגרה.
יש לציין שרוב אוהדי מכבי ת"א החרימו את המשחק במחאה על מחירי הכרטיסים הגבוהים, לטענתם.

מחזור 2

חיובי- טקס למען סובלנות וחיים בשיתוף לפני המשחק בין בני סכנין להפועל עכו, בשיתוף שני המועדונים וכן תכנית בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים והמטה למאבק בגזענות
מכבי ת"א: עידוד מאסיבי למהרן ראדי; איסוף כסף ומוצרי יסוד לנזקקים לקראת ראש השנה.

שלילי- בית"ר ירושלים: קריאות "משתין על הקוראן"; קללות לעבר קובי מויאל, שחקן הקבוצה בעבר והיום בשורות היריבה מכבי חיפה, בכל פעם שנגע בכדור; נהמות כלפי שחקנה הזר של מכבי חיפה, מוחמד אידריסו.

כן מציין המשקיף שנכח באצטדיון טדי כי הקמע של הקבוצה הסתובב על המגרש עם דגל של "לה פמיליה" ותחנוני איש הביטחון במקום להוציא את הדגל לא עזרו.
מכבי ת"א: חלק מהאוהדים בבוז וקללות לעבר שחקן הקבוצה בן רייכרט

מחזור 3

שלילי- מכבי ת"א: שרת האוהדים בשיר הכולל את המילים "טועמה מחבל" (בסרטון המצורף); "אבוקסיס חולה סרטן"
הפועל ב"ש: קללות כלפי שחני ואוהדי מכבי ת"א.

חיובי- כ-500 מאוהדי מכבי ת"א השתיקו את האוהדים ששרו שירים גזעניים בגנות סלים טועמה.
הפועל ב"ש: טקס מרגש לכבוד חייל שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן".

המשקיף בבאר שבע מציין כי נרשמה תקרית מעט מביכה כאשר שחקני מכבי ת"א המשיכו בחימום בעת טקס ההוקרה לחייל המנוח- ככל הנראה לא שמעו את הכרוז- ובתגובה שרו להם אוהדי באר שבע "אין לכם כבוד"

תגובות

מומלצים